Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ta 1-2 kapsler med ingefær før jeg skal ut på lengre reiser, sånn i tilfelle.. Er det noen som har prøvd disse armbåndene? Virker de? Og er det forskjell på hva slags type fremkomstmiddel de virker best på utfra deres erfaring? Anonymous poster hash: 13f7c...878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette svaret blir litt på siden av topic. Har aldri vært plaget med reisesyke selv, men fikk et råd fra en gammel sjøulk. Han sa at grunnen til reisesyke er et misforhold mellom den horisonten øyet oppfatter og den horisonten ørets balanseorgan oppfatter. Altså er en ikke disponert for reisesyke om en følger med på hva som skjer utenfor vinduet. Derimot kan en slite om en leser, eller sitter i en lukket lugar og liknende. Sjømannen fortalte at det fantes spesielle horisontlamper å få kjøpt, som slapp ut en smal stripe lys, som tegnet horisontlinje på veggene i lugaren. Den skulle henge i taket, etter noen desimeter kjetting.

Håper denne kunnskapen kan bidra til at du får en lettere reise. Hold øynene åpne, og skaff deg vindusplass.

Gjest thesledge
Skrevet

Har prøvd de, men de har ikke hjulpet på meg eller andre i familien. Reisesyketabletter har fungert litt i bil og godt på sjøen. I bilen blir jeg bedre om jeg ser rett frem på veien, eventuelt lukker øynene og ikke følger med på at det beveger seg. På båt blir jeg bedre av å se opp på himmelen, og verre om jeg ser på sjøen/bølger og at båten gynger.

Skrevet

hjelper ikke en dritt

AnonymBruker
Skrevet

TS her Takk for svar :) Jeg skal ut og fly til Hellas om en uke. Har ikke blitt syk på fly før, bortsett fra ved en flytur til Bergen en gang. Jeg satt i et slitt, lite norwegian fly helt bakerst hvor det var mye bråk fra flyet. En stor mann ved siden av meg presset meg inn mot vindu. Kastet ikke opp fordi turen var så kort, men var kjempekvalm. Jeg bare liker å ta forhåndsregler, har blitt syk på buss og bil før, men som regel ikke Jeg tar vanligvis ingefær tabletter og de føler jeg hjelper bra. Kanskje jeg bare skal holde meg til de :) Har flydd til Hellas før uten problemer så :) Anonymous poster hash: 13f7c...878

Skrevet

Har ikke prøvd armbånd, men jeg pleier å ta reisesyketabletter som fungerer ganske bra på meg (postafen).

AnonymBruker
Skrevet

Den eneste effekten man kan få av sånne armbånd er placebo. Det er indikasjoner på at ingefær har reell effekt, og Postafen funker.

Anonymous poster hash: 213ce...0f9
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...