Inwe Skrevet 3. august 2014 #22 Skrevet 3. august 2014 Min beste venninne er personlig kristen, og jeg finnes ikke religiøs. Aldri skapt et eneste problem. Når sant skal sies har jeg faktisk aldri merka noe til det.
Gjest Pheel Skrevet 3. august 2014 #23 Skrevet 3. august 2014 Personlig kristen - NRI-ImF.no Hvorfor ikke bare kalle seg kristen? Men, men, bryr meg jo ikke om hva man ønsker å kalle seg. 2
Gjest HarryDotter Skrevet 3. august 2014 #24 Skrevet 3. august 2014 Hvorfor ikke bare kalle seg kristen? Men, men, bryr meg jo ikke om hva man ønsker å kalle seg. haha godt poeng. Jeg tenker litt motsatt egentlig på definisjonen. Jeg ser for meg å være kristen som "en som har blitt døpt og bare er kristen" . En som kaller seg personlig kristen ser jeg for meg mer som en som er helt overbevist om at han tror på en Gud og at det er liv etter døden osv....At man tar det litt mer seriøst kan du si. Å være dypt religiøs ser jeg mest for meg at man er dersom man er dedikert kristen i et samfunn som Jehovas vitner eller Pinsevennene eller noe slikt. Well I don`t know for sure...
Gjest Eurodice Skrevet 3. august 2014 #25 Skrevet 3. august 2014 haha godt poeng. Jeg tenker litt motsatt egentlig på definisjonen. Jeg ser for meg å være kristen som "en som har blitt døpt og bare er kristen" . En som kaller seg personlig kristen ser jeg for meg mer som en som er helt overbevist om at han tror på en Gud og at det er liv etter døden osv....At man tar det litt mer seriøst kan du si. Å være dypt religiøs ser jeg mest for meg at man er dersom man er dedikert kristen i et samfunn som Jehovas vitner eller Pinsevennene eller noe slikt. Well I don`t know for sure... Du har forstått det . Det ville Pheel ha gjort også, om hun hadde tatt seg bryet med å lese det jeg har linket til.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #26 Skrevet 3. august 2014 Kyss all sex som ikke er med lyset av, under dyna, i misjonæren, farvel. Og så må dere faste etterpå og be gud om tilgivelse for å ha syndet. Hurra... Anonymous poster hash: 53e10...c20 Idiot. Anonymous poster hash: 6c8f4...a86
Gjest lurven Skrevet 3. august 2014 #27 Skrevet 3. august 2014 Mange personlige kristne som har 6 før de gifter seg
Cambria Skrevet 3. august 2014 #28 Skrevet 3. august 2014 Om du er usikker kan du jo spørre henne hva hun mener med personlig kristen. Jeg vil vel tro det bare betyr at hun faktisk føler seg kristen, og ikke er kristen fordi hun er oppvokst i et samfunn med kristendom som statsreligion. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #29 Skrevet 4. august 2014 Jeg ville vært skeptisk hvis hun var i en frikirke eller i bedehusmiljø. Mye religiøsfanatisk galskap der. Slike folk er sjelden kompatible med "vanlige" normale mennesker. Gå f.eks.inn på facebook siden til avisen Dagen. Da får man et (skremmende) innblikk i tankesettet og verdisynes mange av disse menneskene har. Jeg datet en mann som var personlig kristen, dvs.både oppvokst i et indremisjons/bedehusmiljø og aktiv der. Det ble total kræsj for min del. Han kunne riktignok gå med på å drikke en øl på en pub, men jeg følte meg ukomfortabel med dette,siden jeg merket han ikke var vant til det og kanskje bare gjorde det for å tekkes meg. Det føltes ihvertfall bare rart for min del. Han hadde vært lite på byen med venner og nesten aldri hatt dame selv om han var i midten av 30-årene. Jeg merket hjertet mitt sank da han fortalte han var personlig kristen. Dette hadde han unngått å fortelle før vårt første møte. Jeg liker litt alternative ting som horoskop og spåing i kort og hender for moro skyld. Dette var ting han definerte som "skummelt". særlig spåingen. så det var tydelig for meg at han var ganske indoktrinert i et konservativt kristent miljø. Da jeg tok opp dette og sa jeg ikke ville treffe ham mer ble han voldsomt skuffet. Han hadde planlagt fremtiden vår, at vi skulle gifte oss,få barn og at disse skulle oppdras i bedehusmiljøet. Jeg grøsset ved tanken. Da jeg sa jeg ikke ville møte ham mer la han ut om at han ikke var sååå konservativ,og at han kunne ha sex før ekteskapet. Jeg synes sånt er utrolig patetisk og hyklerisk. Det som over her beskrives som "plukk og miks". Man tar de reglene som passer en og gir blaffen i de andre. Anonymous poster hash: 87def...d3b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå