Gå til innhold

date en "Personlig Kristen"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har nylig begynt med nettdating noe som har ført til god kontakt med en naturlig fin jente etter en del meldinger og snapchat, kom spørsmålet om religion opp, selv er jeg ikke så veldig troende mens hun sa hun var personlig kristen, har enda ikke møt hverandre enda men føler jeg er litt skeptisk på om jeg vil gå videre eller ikke.

Anonymous poster hash: 94e7e...0a2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kyss all sex som ikke er med lyset av, under dyna, i misjonæren, farvel. Og så må dere faste etterpå og be gud om tilgivelse for å ha syndet. Hurra...

Anonymous poster hash: 53e10...c20
  • Liker 1
Skrevet

Det får da bli opp til deg, da vel? Finn ut hva hun legger i å være kristen, bli bedre kjent med jenta, se om det er noe du kan forholde deg til i et forhold eller ikke.

For min del ville det vært uaktuelt.

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Kyss all sex som ikke er med lyset av, under dyna, i misjonæren, farvel. Og så må dere faste etterpå og be gud om tilgivelse for å ha syndet. Hurra...

Dette har du greie på, skjønner jeg :ler:

• Liker 2
Skrevet

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Du har er veldig merkelig syn på kristen sex...

Men som personlig kristen selv, vil det nok kanskje ikke være snakk om sex før ekteskapet, men der er mange forskjellige, så hver enkelt må snakke for seg selv der. Ellers er jeg enig med det Dalma sier. Bli kjent med henne, finn ut hvor hennes grenser går, hva hun vil, og gjør ditt beste for å komme henne i møte uansett. Klaffer det så klaffer det, gjør det ikke det, så gå videre (som med de fleste relasjoner).

• Liker 2
Skrevet

Å være personlig kristen kommer i "mange utgaver", så om du liker jenta ville jeg gitt henne en sjans.

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Off topic: Jeg har alltid lurt på hva det innebærer å være personlig kristen. Kan man være upersonlig kristen? Hva med å heller kalle seg religiøs eller troende?

Bli kjent med henne. Alle religiøse er like forskjellige som alle ikke-religiøse. Prøv å legg fordommene til side og ha et åpent sinn. Kanskje hun er en veldig god match for deg.

Hvis hun er ofte inne på You Tube og ser på "Jesus venner" ville jeg nok skygget banen...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Date en hykler burde vært overskriften!

Anonymous poster hash: b3896...cc7
AnonymBruker
Skrevet

Date en hykler burde vært overskriften!

Anonymous poster hash: b3896...cc7

Huff! Så uintelligent du er....

Anonymous poster hash: 7e9ba...ecd

• Liker 4
Skrevet

Off topic: Jeg har alltid lurt på hva det innebærer å være personlig kristen. Kan man være upersonlig kristen? Hva med å heller kalle seg religiøs eller troende?

Bli kjent med henne. Alle religiøse er like forskjellige som alle ikke-religiøse. Prøv å legg fordommene til side og ha et åpent sinn. Kanskje hun er en veldig god match for deg.

Hvis hun er ofte inne på You Tube og ser på "Jesus venner" ville jeg nok skygget banen...

Ikke at jeg vet så mye om det, men jeg tenker at i dagligtale mener man ' personlig kristen' somen som aktivt involverer seg i religionen, mens 'kristen' ofte betegner mennesker som er døpt, konfirmert etc... Men ikke nødvendigvis er så aktive?

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ikke at jeg vet så mye om det, men jeg tenker at i dagligtale mener man ' personlig kristen' somen som aktivt involverer seg i religionen, mens 'kristen' ofte betegner mennesker som er døpt, konfirmert etc... Men ikke nødvendigvis er så aktive?

Sånn tenker jeg det er, også.

Endret av Arabella
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jada, jeg er enig i den teorien. Synes bare begrepet personlig kristen er veldig merkelig.

Skrevet

"personlig kristen" handler om at man tar et personlig valg om å tro, og kanskje sist men ikke minst at man velger en personlig plukk og miks av hvilke deler av kristendommen man tar med seg. Noen velger å tro jesus gikk på vannet bokstavelig talt, andre velger ut mindre og mer logiske deler. Alt i alt er det en svak forståelse av hva det innebærer å være en del av kristendommen. Fordelen er at man er mindre fundamentalistisk. Det er jo en god ting, selv om plukkingen av de gode delene i seg selv er helt patetisk. Hva kan man vel forvente av en religiøs person?

TS: Jeg ville vært veldig skeptisk.

Gjest HarryDotter
Skrevet

Å være personlig kristen vil vel si å ha kommet frem til en personlig tro for sin egen del?

Det finnes kristne som tror livet handler om regler og som er fanatiske rundt sin tro. Noen er veldig prakkende ovenfor andre med sin tro...og noen mener det å være kristen bør dreie seg om noe så enkelt som å være en god og snill og være best mulig person i alle livets situasjoner. En kristen lære dreier seg faktisk om å være god/overbærende/gavmild/empatisk/hjelpsom og allt det der....hvorfor så dømmende over folk med den type verdier folkens? Har dere aldri møtt folk som tenker og lever slikt som personlig kristne?

Det er ikke alle som er krakilske fordi dem har valgt det de vil tro på ;)

• Liker 1
Skrevet

"personlig kristen" handler om at man tar et personlig valg om å tro, og kanskje sist men ikke minst at man velger en personlig plukk og miks av hvilke deler av kristendommen man tar med seg. Noen velger å tro jesus gikk på vannet bokstavelig talt, andre velger ut mindre og mer logiske deler. Alt i alt er det en svak forståelse av hva det innebærer å være en del av kristendommen. Fordelen er at man er mindre fundamentalistisk. Det er jo en god ting, selv om plukkingen av de gode delene i seg selv er helt patetisk. Hva kan man vel forvente av en religiøs person?

TS: Jeg ville vært veldig skeptisk.

Å være personlig kristen er absolutt ikke plukk og miks, man tror hele Bibelen og det som står der, ferdig med det. Men det du kanskje mener er at man ikke følger gammeltestamentlige regler og slikt, men om du leser NT nøye, så står det at vi som er kristne og ikke jøder, ikke skal følge GT-regler. Man må lese hele Bibelen, så får man balanse i regnskapet, så og si.

Ellers synes jeg HarryDotter har en veldig god forståelse av hvordan en generell kristen er/skal være.

AnonymBruker
Skrevet

de venene jeg har som kaller seg selv personlig kristen, går ikke i kirken, og følger ikke bibelen eller kriken med tanke på hvordan de skal leve eller hva de synes om etiske spørsmål. Ingen av mine personlige kristne venner har ventet med sex til ekteskap, alle drikker alkohol. De tror på Gud og Jesus. Merker ikke på noen av dem at de er kristne.

Anonymous poster hash: c4ed3...498
AnonymBruker
Skrevet

Å være personlig kristen er absolutt ikke plukk og miks, man tror hele Bibelen og det som står der, ferdig med det. Men det du kanskje mener er at man ikke følger gammeltestamentlige regler og slikt, men om du leser NT nøye, så står det at vi som er kristne og ikke jøder, ikke skal følge GT-regler. Man må lese hele Bibelen, så får man balanse i regnskapet, så og si.

Ellers synes jeg HarryDotter har en veldig god forståelse av hvordan en generell kristen er/skal være.

Det kan like gjerne være "plukk og miks" som å følge hele bibelen, det er jo ingen fasit på dette. At DU følger den til punkt og prikke betyr jo ikke at andre gjør det.

Anonymous poster hash: 99e49...0fe

• Liker 1
Gjest Silverstream
Skrevet

de venene jeg har som kaller seg selv personlig kristen, går ikke i kirken, og følger ikke bibelen eller kriken med tanke på hvordan de skal leve eller hva de synes om etiske spørsmål. Ingen av mine personlige kristne venner har ventet med sex til ekteskap, alle drikker alkohol. De tror på Gud og Jesus. Merker ikke på noen av dem at de er kristne.

Anonymous poster hash: c4ed3...498

Det er ikke en synd å drikke alkohol om du trodde det?

Skrevet

Har alltid trodd at uttrykket "personlig kristen" ble brukt av/om de som ikke er oppvokst med kristne foreldre, men har valgt å bli religiøs i senere tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...