Gå til innhold

Svare på bryllupsinvitasjon pr. SMS?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, eller man kan ha ferdige svarkort der man bare trenger å sette kryss for kommer eller kommer ikke og legge i postkassen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har vel bare fått ett svar på SMS tror jeg, men det syntes jeg bare var moro. For det svaret kom dagen etter at innbydelsene var sendt ut. Ei venninne syntes det var så moro å bli invitert at hun svarte med en gang hun hadde funnet innbydelsen i postkassa.

Vi har fått mange svar på mail, men det var da også noe vi ba om i innbydelsene.

Skrevet

Jeg synes det som kommer frem her vitner om hvor slappe og lite kultiverte vi nordmenn kan være noen ganger...I Storbritannia, f. eks, er det utenkelig å ikke svare skriftlig på en skriftlig invitasjon. Synes egentlig det hodler med en telefon, men SMS! Nei, det synes jeg er harry.

Skrevet

I en perfekt verden hadde vi vært kultiverte, spreke og hatt godt med tid. Dette med å kommunisere per sms er noe som hører en ny tid til og er symptomatisk på at vi har mindre personlig kontakt med noen, selv om mange, deriblant meg selv, bruker sms til vel så fortrolige samtaler som telefonen.

Du som kommenterte at man er lat hvis man ikke har ork: det har ikke noen relasjon. Hvis jeg kommer hjem fra jobb og skal legge unger og ordne huset, da har jeg ikke ork til enkelte ting, uten at det betyr at jeg er lat.

Enten aksepterer man sms som kommunikasjonsmiddel eller så gjør man ikke det. Begge deler er forsåvidt greit, alle må mene det de vil, men det blir feil om man legger egenskaper som latskap, mangel på kultur eller mangel på interesse i det.

Hilsen meg med 1000-1500 sms pr mnd....

Skrevet

Vi har fått et par svar på SMS, men begge var fra folk som ikke kan komme. Det plager meg ikke, men er vel kanskje på grensen av hva jeg oppfatter som vanlig høflighet.

Skrevet

Du som kommenterte at man er lat hvis man ikke har ork: det har ikke noen relasjon. Hvis jeg kommer hjem fra jobb og skal legge unger og ordne huset, da har jeg ikke ork til enkelte ting, uten at det betyr at jeg er lat.

Det var vel jeg som kommenterete det ;-)

Skjønner godt at det er mye du ikke orker når du kommer hjem fra jobb, og har masse og fikse med familie og hjem. Jeg har da en travel hverdag selv, og tro meg, jeg har ofte ikke lyst til å snakke med noen pr. telefon, selv om jeg kanskje nylig har fått en invitasjon jeg vet jeg bør ringe og svare på (siden det er det vi diskuterer her).

Men da ringer jeg jo bare dagen etter feks. Eller neste uke, eller en dag jeg føler for det. Ingen er utkjaset absolutt hele tiden, og konstant ute av stand til å ta en telefon til en god venn som har invitert en til brylllup, 50-årsdag e.l.

SMS er helt klart en teknologi som er kommet for å bli. Jeg jobber i teknologibransjen, så jeg vet en hel del om hvordan teknologi endrer måten mennesker kommuniserer på. På både godt og vont.

Uansett om man sender 4000 SMS i måneden, så synes jeg fortsatt at visse ting bør tas på telefon og ikke på SMS. Alt til sitt bruk.

Skrevet

[quote="Frøken SnurpIngen er utkjaset absolutt hele tiden, og konstant ute av stand til å ta en telefon til en god venn som har invitert en til brylllup, 50-årsdag e.l.

Skrevet

Skal vi bytte i etpar uker og se hva du sier da? Humre...........

Gjerne for meg. Tipper du vil oppdage at du ikke er den eneste som blir sliten av hverdagens plikter og krav.

Men greit nok, det er, i den perfekte verden, bedre å ta en telefon, men.........

Akkurat :-)

Og om DINE venner svarer på DIN bryllupsinvitasjon fordi de vet at du kommuniserer mye pr. SMS, og synes det er helt ok, er jo det selvsagt helt greit. Sebd gjerne invitasjonen på samme måte for min del :-)

POENGET er at man bør tenke på mottakeren. Ikke alle er som en selv, og man bør bestrebe seg på å ta den telefonen for å gjøre verden til et LITT mer perfekt sted ;-)

Det er jo også verdens beste unnskyldning for å ta en telefon til en venn erller slektning som man garantert har dårlig samvittighet overfor fordi man uansett burde ha ringt dem oftere ;-)

Skrevet

Jeg fikk en bryllupsinvitasjon på sms for et par måneder siden...

Det er helt sant.

"Hei, vi skal gifte oss....dato...sted... Hvis du er i byen hadde det vært kult om du kom innom."

Da klødde jeg meg fælt i hodet da... :klø:

Skrevet

Gjerne for meg. Tipper du vil oppdage at du ikke er den eneste som blir sliten av hverdagens plikter og krav.

Å? Trodde det jeg... :roll:

Det høres egentlig ut som du skjønner hva jeg mener hvis du bare vil, men.....

Skrevet

De vi fikk sms'er fra var de som ikke kunne komme, som hadde glemt å svare innen fristen. Sikkert for flaue til å ringe....

Skrevet

I følge skikk og bruk skal man strengt tatt svare på en invitasjon i samme form som man får den...

Skrevet

Ja, det var kjempekoselig å få skriftlig svar :-) Tyder på at gjestene setter pris på invitasjonen og tar seg tid til å svare, slik vi har tatt oss tid til å skrive invitasjoner (lage invitasjonene, kjøpe papir til å skrive ut på, printe ut, kjøpe konvolutter og frimerker, skrive navn og sånn på, sende dem....)

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på invitasjonene og utformingen.

Vi sendte med svarkort, og la en del arbeid i de. Desverre så var det under halvparten som sendte svarkortene i retur. Resten ringte eller sa fra muntlig ved passende anledning.

Skrevet

Det høres egentlig ut som du skjønner hva jeg mener hvis du bare vil, men.....

SKJØNNER hva du mener gjør jeg. Det er ikke det som er saken her ;-)

Jeg mener fortsatt at man skal svare muntlig på en skriftlig invitasjon, til TROSS for at teknologien går fremover, og man har mye å gjøre i hverdagen.

Det blir liksom litt for enkelt å bare sende en SMS i slike sammenhenger. ALLE har tid og ork til å ta en telefon av og til ;-)

Av og til må man også bare ta seg selv i nakkeskinnet og gjøre ting man ikke akkurat har så lyst til ser og da.

Fra akkurat DET paret får man bare en bryllupsinvitasjon i løpet av livet. Da går det an å anstrenge seg ørlitegrann, synes jeg.

Ja ja nå skal jeg gi meg med dette :-)

Jeg skjønner hva du mener men jeg er bare dypt uenig med deg. Alle kan hvis de vil :-)

Skrevet
Jeg satte det jo på spissen da, Augustbrud04 ;-)

Skjønner jo at du bare leter etter en "forklaring", og ikke mente at dere var uinteresser!

Alt i orden :)

MEN, hadde DU svart på en bryllupsinvitasjon på SMS?

Nei, jeg tror ikke jeg ville ha gjort det selv. Når jeg tenker meg om fikk jeg selv en fin og forseggjort invitasjon til bursdagsfest for en stund siden, og vurderte å sende svar på SMS, men fant ut at det ikke var helt passende. Så da har jeg vel egentlig fått et greit svar på hva jeg selv synes... :ler:

Men som jeg skrev i hovedinnlegget mitt så er det ikke noe stort problem for meg at noen av våre gjester har gjort det på denne måten.

Men samboeren min reagerte som sagt litt og derfor syntes jeg det var ok å ta opp dette her for å høre hva som er "vanlig". Og jammen var det mange meninger om dette!! Takk for alle svarene :)

Skrevet
VI fikk en 3-4 svar pr SMS. og det gjorde meg absolutt ingenting! Bedre det enn de som ikke holdt fristen overhodet. :roll:

Det er jeg så enig i!

Noen få av gjestene måtte vi ringe å purre på (!) - heldigvis var ikke det mange, og der hadde vi i allefall forventet en unnskyldning, men nei... det ene paret presterte faktisk å spørre "når går svarfristen ut da?" :o

Jo, det er menneskelig å glemme, og jeg skjønner at bryllupet vårt ikke er det eneste folk har å tenke på, men med det svaret fikk jeg litt følelsen av at vi trenger jo ikke svare før vi må, vet ikke enda om vi gidder dette liksom... (litt paranoid nå kanskje, men for meg var dette toppen av frekkhet! - og ingen beklagelse når vi sa at fristen hadde gått ut for 2 uker siden)

Da setter jeg faktisk så utrolig mye større pris på de som ringer dagen etter at de har mottatt invitasjonen og sier at de gleder seg :)

Skrevet

Ja, jeg må innrømme at jeg tenkte tanken "Hva er det egentlig de venter på? Å finne en unnskyldning for å ikke komme?" da svarene haglet inn den dagen svarfristen gikk ut. Hadde vært mer hyggelig om de spontant hadde ringt i ellevill gledesrus :wink: da de mottok den fantastiske invitasjonen, slik min bestemor gjorde...

Skrevet

Vi giftet oss lørdag, og har fremdeles en gjest som ikke har svart :o

Skrevet

Jeg har nettopp svart på en invitasjon. I invitasjonen stod det e-mail eller telefon til foreldrene (brudeparet bor i Finland), så da sendte jeg e-mail. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...