Gå til innhold

slike hvite flekker i huden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått EN og bare en på ryggen. Den virker som den kanskje flasser litt og er i antydning rosa. Har bare denne ene - og den har idag vokst til nesten ca en cm. Litt usikker på om den har vokst igrunn, men synes ikke den var så stor sist jeg undersøkte den. Har hørt noe om at sopp i huden kan lage slike merker. Men blir de så store, og kan de vokse? Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: baa78...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer: bør man diagnostisere slike flekker - eller vare la de være?

Anonymous poster hash: baa78...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdommen jeg linket til har ingen behandling og er ikke farlig, så nei. Men om det bekymrer deg bør du ta en tur til legen. Det kan jo være andre ting enn dette også.

Anonymous poster hash: de22e...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått EN og bare en på ryggen. Den virker som den kanskje flasser litt og er i antydning rosa. Har bare denne ene - og den har idag vokst til nesten ca en cm. Litt usikker på om den har vokst igrunn, men synes ikke den var så stor sist jeg undersøkte den. Har hørt noe om at sopp i huden kan lage slike merker. Men blir de så store, og kan de vokse? Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: baa78...90a

Vitiligo flasser ikke, så mest sannsynlig er det en ufarlig hudlidelse kalt pityriasis versicolor. Den kan du lett få bort med soppmiddel kjøpt på apoteket. Sønnen min hadde slike og fikk en tube soppkrem av meg, og flekkene forsvant etter få dagers behandling.

http://nhi.no/sykdommer/hud/skjellende-utslett-ekskl-eksem-og-psoriasis/pityriasis-versicolor-1632.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...