Gå til innhold

"Du må begynne å lage ordentlig mat"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, svigerfar mener altså at jeg ikke lager skikkelig mat(snakker primært middag her), og det er kun til meg han sier det, ikke til samboern min, altså sønnen hans. Det er tydeligvis mitt område...

Men svigermor stemmer i at vi ikke lager skikkelig mat. Så jeg måtte jo til slutt spørre hva som er skikkelig mat da. Nei, mat er bare mat om det er potet til det, altså typisk norsk husmanskost. Vi lager ikke så mye norsk mat, det er kun en gang i blant uten at jeg har noe spesifikt i mot det. Men her går det mye i meksikansk, asiatisk, indisk, texmex, italiensk osv., som vi lager for det meste lager fra bunnen. Lager ikke pastaen selv f.eks.

Herreguuud jeg irriterer meg sånn! Spesielt når den "ordentlige" maten de lager kommer fra hel og halvfabrikata som de bare varmer opp! Må jeg høre den setningen der en gang til kommer jeg til å miste beherskelsen! Samboer har bedt dem om å skjerpe seg, mat er jo mat selv om det ikke er poteter til. Vi må jo få spise hva vi vil, det er jo sunn mat da han. Men straks han forlater rommet så er det på'n igjen. Jeg tror jeg blir gal...

Vet ikke hva jeg vil med innlegget, måtte bare få det ut ett eller anna sted.



Anonymous poster hash: ee685...d8b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvis dere ikke slutter med maset, får dere ikke komme hit på besøk" ;) Jeg tror dere bare må være harde og tydelige når de ikke tar til seg budskapet på noen annen måte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser de hva dere spiser, da? Om de kommer på middag, kan dere jo dra fram potetene of et par hermetikkbokser med fiskeboller. Og så spiser dere der dere vil de andre dagene.

Anonymous poster hash: f87d5...325

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de bry seg med hva slags mat dere lager? Forstår ikke alt folk bryr seg med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg? La det bare stille passere og fortsett dagen din. Dere kommer ikke til å bli enige likevel og deres mening kommer ikke til å gjøre noen forskjell i hva dere spiser,

Anonymous poster hash: 4273d...e20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig mat skal være mat med potet som tilbehør seks dager i uka. Lørdag erd er grøt. Kan til nøds skeie ut en dag i uka slik at man kun spiser middag med potet fem dager i uka.

For øvrig er det godt med kalde oppskjærte potetskiver og spekemat til grøten, så potet syv dager i uka er det ikke noe i veien for.

Anonymous poster hash: 035a5...389

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er sånn at du lager noe du vet svigerforeldrene dine ikke setter pris på når de kommer på besøk, så kan jeg tildels forstå hvor kommentaren kommer fra, for å si det sånn. Man prøver vel alltids å se middagsgjestene sine an - når jeg har foreldrene mine på middag kan jeg ikke lage det vi ellers spiser. Dvs om jeg vil at de faktisk skal sette pris på maten.

Men sånn ellers er det jo en frekk uttalelse fra svigerfar, uansett kontekst.



Anonymous poster hash: 3ebc3...473
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapskaus på boks når de kommer. Billig. Tydeligvis går det under "ordentlig mat". Så kan de kose seg med det.



Anonymous poster hash: 82275...149
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som er sånn, altså hun har aldri kjeftet på meg, men en sommer jeg var hos henne i 1,5 uke så var det kokt potet hver bidige dag bortsett fra en dag jeg hadde bønnfalt om å ha pasta til middag og jeg lagde. Da uffa og klaga hun. Aldri hatt en klage på min mat før eller siden. Spiste ikke potet på flere uker etter jeg kom hjem. Men spiser det 1-2 ganger i uka egentlig.

Gi blaffen TS, liker de ikke maten din så får de slutte å komme til dere og spise. De lever ennå i gamledager når man kun spiste potet.

Anonymous poster hash: a3b22...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser de hva dere spiser, da? Om de kommer på middag, kan dere jo dra fram potetene of et par hermetikkbokser med fiskeboller. Og så spiser dere der dere vil de andre dagene.

Anonymous poster hash: f87d5...325

De har vel aldri sett hva vi spiser for vi bor et stykke unna hverandre, og vi har ikke plass til middagsbesøk så om vi skal servere dem noe av "vår" mat må vi jo lage det hos dem.

Hvorfor bryr du deg? La det bare stille passere og fortsett dagen din. Dere kommer ikke til å bli enige likevel og deres mening kommer ikke til å gjøre noen forskjell i hva dere spiser,

Anonymous poster hash: 4273d...e20

Jeg vet jeg ikke bør bry meg, men det er så himla vanskelig! Det er så provoserende, særlig at svigerfar mener det er MITT ansvar, og mitt alene. Har lyst å be ham holde kjeft og gå å spise en potet... :dry:

Hvis det er sånn at du lager noe du vet svigerforeldrene dine ikke setter pris på når de kommer på besøk, så kan jeg tildels forstå hvor kommentaren kommer fra, for å si det sånn. Man prøver vel alltids å se middagsgjestene sine an - når jeg har foreldrene mine på middag kan jeg ikke lage det vi ellers spiser. Dvs om jeg vil at de faktisk skal sette pris på maten.

Men sånn ellers er det jo en frekk uttalelse fra svigerfar, uansett kontekst.

Anonymous poster hash: 3ebc3...473

Som sagt ovenfor har vi ikke plass til middagsgjester, men skulle jeg ha hatt det ville jeg nok ikke laget kebab for å si det sånn:P Men problemet er jo ikke at jeg ikke ville servert mer tradisjonell mat om jeg faktisk hadde bedt dem på middag, akkurat som jeg ikke hadde servert en muslim eller en vegetarianer koteletter med bacon. Problemet er at de har et problem med det VI velger å spise når vi er alene, og den evinnelige terpingen på det.

Bah, svigerforeldre:P

Anonymous poster hash: a343c...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gi en laaaang faa*** i hva han sier, du kan be han om og lage noe mat neste gang du kommer til han.

skal du se gamle far kommer med joika kaker og tyttebær ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med svigers jeg.

Høres ut som dere spiser helgemat 7 dager i uka.

Anonymous poster hash: e58c0...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter kan jo serveres på så mange vis. Jeg ville servert stekte båtpoteter med hvitløk og rosmarin hvis jeg skulle hatt slike "satte" folk på middag. For det er vel snakk om å utvide horisonten her, eller få et litt nytt repertoar. (for svigers altså). Ikke bry deg, det er deres problem at de er så kjedelige i matveien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg høres det ut som dere har et helt normalt kosthold. Kan selv ikke huske sist jeg kokte poteter. Er så mye annen god mat å lage og bedre måter å tilberede poteter på.

Anonymous poster hash: 4273d...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hvorfor lar du deg irritere grønn av det de sier?

Jeg forstår ikke helt om de er på besøk hos dere nå, men ikke spiser hos dere, eller om dette er noe de formidler per telefon?

Hver familie har sine egne middagsvaner, og slik vil det alltid være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med svigers jeg.

Høres ut som dere spiser helgemat 7 dager i uka.

Anonymous poster hash: e58c0...d4a

"Helgemat"?

Si meg, sitter du fast et eller annet sted på 70-tallet? Bla opp kalenderen. Dette er 2014.

Anonymous poster hash: d7f87...2dc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Helgemat"?

Si meg, sitter du fast et eller annet sted på 70-tallet? Bla opp kalenderen. Dette er 2014.

Anonymous poster hash: d7f87...2dc

Var det jeg tenkte også!:P

Her i huset spiser vi like gjerne hjemmelaget pizza av grov bunn på tirsdag, og torsk med ovbsgrønnsaker og pesto på lørdag...;)

"Helgemiddag" defineres stort sett som mat det tar lenger tid å lage enn at man tar seg tiden til det i uka...:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter kan jo serveres på så mange vis. Jeg ville servert stekte båtpoteter med hvitløk og rosmarin hvis jeg skulle hatt slike "satte" folk på middag. For det er vel snakk om å utvide horisonten her, eller få et litt nytt repertoar. (for svigers altså). Ikke bry deg, det er deres problem at de er så kjedelige i matveien.

Hehe, hvis svigerforeldrene til TS er som min gamle far, er alt som ikke er kokt potet å anse som mishandlet potet :laugh:

Pappa spiser kokt potet til pasta også han. Han må nemlig ha kokt potet hver bidige dag :fnise:

Anonymous poster hash: a7857...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de bor så langt unna og dere aldri inviterer på middag hvorfor vet de så mye om deres matvaner?? Jeg tror aldri jeg har snakket med svigers om hva vi spiser, men siden de er en annen generasjon serverer jeg alltid norsk mat når de er her, ovnsbakt laks med potet og agurksalat f.eks

Anonymous poster hash: bf18f...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gi en laaaang faa*** i hva han sier, du kan be han om og lage noe mat neste gang du kommer til han.

skal du se gamle far kommer med joika kaker og tyttebær ;-)

Fordi Joika kaker ordentlig hjemmelaget mat...Det er rett fra hermetisk boks jo!

Anonymous poster hash: 9cc2e...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...