Liz84 Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Hei Jeg er en kvinne på 30 år som siste 2-3 hårene har slitt med mye håravfall. Dette gjelder spesielt på sidene bak ørene og det sprer seg lenger og lenger bakover. Jeg er ganske aktivt, spiser forholdsvis sunt, er ikke overvektig, har ikke vært gjennom noen graviditet og har hatt en forholdsvis stressende periode den siste tiden. Mister daglig veldig mye hår og håret mitt begynner å bli ganske tynt. Det som er rart er at før håret faller av blir det helt hvitt. Jeg har nå hvite hår flere plasser på hodet og jeg kan nesten med sikkerhet si at disse kommer til å falle av etterhvert. Håret mitt er ellers lysebrunt. Jeg har heller ikke farget håret og bruker ingen pleieprodukter. Bruker neutral shampoo og balsam uten parfyme, parabener og alkohol. Syns det er ganske merkelig at hårstråene blir hvite og ikke grå. har ikke et eneste grått hår på hodet. Er innimellom også ganske plaget med kløende hodebunn og noen kviser i hodebunnen. Mener at dette forverres ved høyt sukkerinntak over lengre tid. Noen andre som har opplevd det samme og har noen gode råd?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Jepp, lege. Fint råd om lege. Men vet du hva årsaken til nevnte plage er? Anonymous poster hash: 5c63f...f64
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Fint råd om lege. Men vet du hva årsaken til nevnte plage er? Anonymous poster hash: 5c63f...f64 For meg var det en spontanabort som føkket opp systemet mitt. Det gav seg etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 For meg var det en spontanabort som føkket opp systemet mitt. Det gav seg etterhvert. Takk for svar der du deler av din kunnskap. det er trist at du erfarte s.a. Det er kanskje mulighet for at det er hormonell årsak til hvite hår da. Anonymous poster hash: 5c63f...f64
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Takk for svar der du deler av din kunnskap. det er trist at du erfarte s.a. Det er kanskje mulighet for at det er hormonell årsak til hvite hår da. Anonymous poster hash: 5c63f...f64 Takk.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Hei Jeg er en kvinne på 30 år som siste 2-3 hårene har slitt med mye håravfall. Dette gjelder spesielt på sidene bak ørene og det sprer seg lenger og lenger bakover. Jeg er ganske aktivt, spiser forholdsvis sunt, er ikke overvektig, har ikke vært gjennom noen graviditet og har hatt en forholdsvis stressende periode den siste tiden. Mister daglig veldig mye hår og håret mitt begynner å bli ganske tynt. Det som er rart er at før håret faller av blir det helt hvitt. Jeg har nå hvite hår flere plasser på hodet og jeg kan nesten med sikkerhet si at disse kommer til å falle av etterhvert. Håret mitt er ellers lysebrunt. Jeg har heller ikke farget håret og bruker ingen pleieprodukter. Bruker neutral shampoo og balsam uten parfyme, parabener og alkohol. Syns det er ganske merkelig at hårstråene blir hvite og ikke grå. har ikke et eneste grått hår på hodet. Er innimellom også ganske plaget med kløende hodebunn og noen kviser i hodebunnen. Mener at dette forverres ved høyt sukkerinntak over lengre tid. Noen andre som har opplevd det samme og har noen gode råd? Kan være alopecia areata, flekkvis håravfall. Hår som faller ut mister ofte pigment og blir lysere/hvitt. Kan være kortvarig, kan være langvarig. Ikke medisiner å ta for det. Men be om rekvisisjon til hudlege, så du får det sjekket ut. Lykke til. Anonymous poster hash: 0c197...580
HvittHus Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Du har ikke hvite flekker ellers på kroppen? Mannen har alvorlig vitiligo, startet forøvrig på hodet, og på disse flekkene blir hårene helt hvite for så å falle av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå