Gå til innhold

Vanskelig å gi og ta imor ros/komplimenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig feil å poste dette her men det får så være.

Jeg er utrolig dårlig på å både gi og ta imot komplimenter og ros.

Når jeg får ros eller kompliment føles det veldig ubehagelig ut, kjenner det nesten fysisk. Jeg begynner nesten å unnskylde meg. Et dårlig eksempel kan være om noen sier at jeg er fin på håret så svarer jeg takk, jeg har nettopp vasket det.. Jeg føler for å spøke det bort med andre ord.

Jeg er redd de sier det for å trøste meg, at de ikke mener det osv.

Samtidig synes jeg det er vanskelig å gi ros og komplimenter. Jeg vet ofte ikke hva jeg skal si og jeg synes det ofte høres falskt ut selv om jeg gjerne vil gi ros og komplimenter.

Kan noen forklare hvordan dette henger sammen?

Kjæresten min er veldig flink til å gi både ros og komplimenter for ting jeg gjør og for utseendet mitt. Selv så sliter jeg med å gjøre det samme. Ikke fordi jeg ikke vil, jeg bare synes det høres så tomt ut når jeg sier det. Og jeg vet aldri hvordan jeg skal håndtere det han sier til meg. Mumler det bort og takker.

Anonymous poster hash: 967fa...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt lik på det der. Gud det er et stress. Å gi er nesten verre enn å få, fordi jeg tenker ofte fine ting om mennesker i hodet mitt, men glemmer jo å si det høyt. Det er som om jeg ubevisst bare antar at de skal skjønne hva jeg tenker :P også kommer jeg først på det når de gir MEG kompliment og da gir jeg mitt tilbake og da virker det som om jeg bare sier det fordi de sa det først og... Argh! Så stress altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lignende problem. Jeg vil gjerne gi komplimenter, og finner ofte bra ting med folk, men jeg har rett og slett en sperre for å si det! Når noen har vært hos frisøren så vil jeg gjerne fortelle dem hvor fint det er, men jeg greier ikke få ut ordene, og så føler jeg meg dum når noen andre etter hvert kommenterer det.



Anonymous poster hash: 758ac...b6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...