Gå til innhold

Han nekter å bruke kondom :-(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen pga plagsomme bivirkninger (depresjon), og vi har nå gått uten sex en stund. Han NEKTER å bruke kondom fordi da kjenner han ingenting og maser om at jeg skal gå på pillen igjen. Virker ikke som han forstår hvor deppa ppillene gjorde meg :-(

Eneste sikre alternativet er vel kobberspiral? Men har venninner som forteller skrekkhistorier med mødre som føder den ut igjen med ungen.... Dessuten er den vel bare for dem som har født?

Er det virkelig så galt med kondom?? Frister ikke med enda sterkere menstruasjonssmerter og større blødninger om jeg får kobberspiral :-( hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 88561...a7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville skaffet meg hormonspiral. Noen slutter å blø med den og spiral kan du ha selv om du ikke har født. Det er utrolig mye tryggere enn kondom også.

Anonymous poster hash: b8067...191
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes tynne kondomer som ikke gjør at man "ikke kjenner noe", be ham kjøpe inn sånne.

Anonymous poster hash: 2574b...4b6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Hm, funker ikke hormonene i en spiral likt som ppiller? Eller var det mindre hormoner i dem? Vi har kjøpt sånne supertynne kondomer, det "funket" visst ikke :-/

AnonymBruker
Skrevet

Ts

Hm, funker ikke hormonene i en spiral likt som ppiller? Eller var det mindre hormoner i dem? Vi har kjøpt sånne supertynne kondomer, det "funket" visst ikke :-/

Nei, hormonene i en hormonspiral fungerer kun i livmoren, altså lokalt.

Anonymous poster hash: b8067...191

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ingen prevansjon. Teller dager og bruker kondom kun på usikkre dager. Fungerer fint foreløbig, men anbefales IKKE om det er krise om man blir gravid.

Anonymous poster hash: 46da0...7d9
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Jeg er student så hadde vært litt krise å bli gravid ja :-p men leste om en ny type hormonspiral som var mindre enn den vanlige. Noen som har prøvd den?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til at der finnes en hormonspiral kvinner som ikke har født kan bruke. Da får du effekten av både spiralen og hormonene, lokalt i livmoren.

Har du prøvd flere ulike p-pillemerker? Eller orker du ikke? Noen har god effekt av å bytte til et annet merke mht. Bivirkninger, også ved depresjon.

Synes det er barnslig at han ikke kan bruke kondom slik situasjonen du beskriver er.

Et annet alternativ er jo pesar.

Anonymous poster hash: b7f57...815

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Jeg er student så hadde vært litt krise å bli gravid ja :-p men leste om en ny type hormonspiral som var mindre enn den vanlige. Noen som har prøvd den?Anonymous poster hash: 88561...a7c

Den typen spiral jeg tenker på.

at barn blir født omtrent med spiralen i hånda, er tull.

AnonymBruker
Skrevet

Ts

Brukte loette. Det er vel merke med lavest dose hormoner? Frister ikke å bytte til et merke med mer. Men hormonspiral hadde kanskje vært lurt å prøve. Spesielt hvis jeg mister mensen helt, DET hadde ikke jeg hatt noe imot.

AnonymBruker
Skrevet

Ts

Brukte loette. Det er vel merke med lavest dose hormoner? Frister ikke å bytte til et merke med mer. Men hormonspiral hadde kanskje vært lurt å prøve. Spesielt hvis jeg mister mensen helt, DET hadde ikke jeg hatt noe imot.Anonymous poster hash: 88561...a7c

Bestill deg en legetime, diskuter med legen din, og få evt. Resept på spiral.

I begynnelsen får du gjerne litt småblødninger i tide og utide, men etterhvert vil de flesre få lite eller ingen mens.

Også må da parner kunne klare å bruke kondom inntil du får satt inn spiral?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det krise å bli gravid? Er jo bare å ta abort.

Anonymous poster hash: 28ec3...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det krise å bli gravid? Er jo bare å ta abort. Anonymous poster hash: 28ec3...6c3

Er du mindre intelligent eller prøver du å provosere fram svar for gøy?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet av samme grunn som deg, ble helt gærn av de pillene. Deppa, sur, glad, deretter trist, helt jævlig. Samboeren min liker heller ikke kondom, men det får gå enn så lenge. Det fungerer til en viss grad for oss, utenom at det legger en demping på stemningen når den skal på, og det ikke kjennes like godt ut (vi bruker supertynne). Ønsker ikke kobberspiral, og skal iallefall ikke ha noe hormoner i kroppen min igjen noensinne. Kjenner til problemstillingen..

Kan jeg spørre om dere har prøvd kondom? Menn ønsker gjerne ikke dette, men når man har brukt det en stund så kommer de over det og blir vant til det. Det finnes positive sider også, du kan kjøpe sånne med "humper" på, disse liker jeg utrolig godt iallefall. Gutten får også mer kontroll, og holder kanskje lenger hvis man ønsker det. Synes du skal snakke med ham, prøve det ut. Han kan jo ikke bare slå seg vrang og si "liker ikke, vil ikke", dersom du ikke ønsker å gå på hormonprevansjon og ikke ønsker kobberspiral. Dere finner ut av det, sammen.

Er også student, men etterhvert som jeg blir bedre kjent med syklusen min (og den stabiliserer seg etter årevis med p-plaster bruk) så skal vi droppe prevansjon og telle dager, samt bruke eggløsningstester (http://www.lommelegen.no/artikkel/prevensjonscomputer). Et annet tips er LadyComp (http://www.pfc.no/Prevensjon/Ladycomp.aspx), men denne har ikke jeg turt å teste enda, og den koster jo litt. Vet ikke om jeg stoler på den, haha :kosteskaft:

Anonymous poster hash: a9c9b...697
AnonymBruker
Skrevet

Den typen spiral jeg tenker på.

at barn blir født omtrent med spiralen i hånda, er tull.

http://www.mammanett.no/gravid/gravid_spiral Tull er det ikke, ingen prevensjon er 100 % sikker.Dog er spiral veldig sikkert, så det skjer jo ikke veldig ofte.

Anonymous poster hash: a9c9b...697

AnonymBruker
Skrevet

Har det kommet p-piller for menn på markedet ennå?

Om det har, kunne det vært en løsning at han sørget for prevensjon

Anonymous poster hash: ebf0e...e42
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kobberspiral pga det samme som deg :) Er utrolig fornøyd!

Skrekkhistoriene om at folk føder ut spiralen er vel de samme historiene som at folk får blodpropp og tar selvmord av p-piller. Det KAN skje, men det er skjeldne greier.

Elsker å ha kobberspiral! Ingen hormoner, verken lokalt eller andre steder. Følelseslivet mitt er tilbake og for en gang skyld har jeg faktisk lyst til å ha sex . På p piller var alt bare helt "flatt" hele tida. Ugg, skal aldri tilbake.

Anonymous poster hash: 01ec9...744
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hormoner i en hormonspiral virker IKKE lokalt. Hormoner tas opp i blodbanen og hindrer eggløsning, på samme måte som p-piller. Men siden hormoner ikke tas opp gjennom magesekken avgir den betydelig mindre hormoner enn hormonell prevensjon som tas oralt.

Anonymous poster hash: fa88a...4f5

AnonymBruker
Skrevet

Menn har sex med kondom hele tiden og takler det. Det finnes supertynne versjoner. Det at han ikke "merker noen ting" er bare klaging - det er bare et pressmiddel for å få deg på pillen igjen.

Dersom han er så anti kondom at han aldri bruker det ville jeg ansett det som et varskutegn. Jeg regner med at han har hatt sex med kvinner tidligere uten at de begge har hatt et monogamt forhold og har testet seg for alle sykdommer i forkant.

Anonymous poster hash: 2e904...8b0
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare si nei, og nekte å ligge med han frem til han skjerper seg. Dette er som å bikkja mat ved bordet, han griner om dette fordi han merker at du gir deg. Si nei og dersom det ikke blir noe sex er dette hans ansvar.

Anonymous poster hash: a2d63...7c5

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...