Gå til innhold

Holder på å bli gal av Smiths Venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en nabofamilie som er Smiths venner. De har 12 barn. Begge foreldrene har sikkert 12 søsken, som også er gift og har 12 barn hver. (Eller 100 føles det som, jeg har ikke "telt". Og vennene som er Smiths er like mange.

Problemet er at de har stor og idyllisk hage, med tre trampoliner, en ballbinge, og et digert badebasseng + div. andre leker. Fint og flott for barna, men jeg holder på å forgå av støy.

De har jo bestandig besøk av noen, og noen er da en hel flokk. Et par tanter, onkler med barn og det er 50 stykker som hyler rundt.

Dette pågår hele året og stort sett hver dag. Ikke ofte det er bortreist. Verst er det på sommeren. Ikke mulig å føre en normal samtale på vår terasse.

Før de flyttet inn, bodde det et eldre ektepar i huset. Da var det lydløst der. Så overgangen er stor.

Jeg skulle nesten ønske det var regler for hvor mange som kunne oppholde seg i et normalt privathus over tid. Det føles som vi bor ved en privat døgnåpen barnehage/institusjon.

Utover kveldene sitter de å prater og ler. Det er jo i utgangspunket bare koselig. Men når de alltid er så mange, så blir det veldig mye mer støy enn fra en normal familie. Det er enormt med biltrafikk derfra også. På vinteren står biler og går omtrent hele døgnet der. (Hver bil står ikke så lenge på tomgang, så jeg føler ikke jeg kan klage. Men de skifter jo på å starte hele tiden.)



Anonymous poster hash: cd5f8...fab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en nabofamilie som er Smiths venner. De har 12 barn. Begge foreldrene har sikkert 12 søsken, som også er gift og har 12 barn hver. (Eller 100 føles det som, jeg har ikke "telt". Og vennene som er Smiths er like mange.

Problemet er at de har stor og idyllisk hage, med tre trampoliner, en ballbinge, og et digert badebasseng + div. andre leker. Fint og flott for barna, men jeg holder på å forgå av støy.

De har jo bestandig besøk av noen, og noen er da en hel flokk. Et par tanter, onkler med barn og det er 50 stykker som hyler rundt.

Dette pågår hele året og stort sett hver dag. Ikke ofte det er bortreist. Verst er det på sommeren. Ikke mulig å føre en normal samtale på vår terasse.

Før de flyttet inn, bodde det et eldre ektepar i huset. Da var det lydløst der. Så overgangen er stor.

Jeg skulle nesten ønske det var regler for hvor mange som kunne oppholde seg i et normalt privathus over tid. Det føles som vi bor ved en privat døgnåpen barnehage/institusjon.

Utover kveldene sitter de å prater og ler. Det er jo i utgangspunket bare koselig. Men når de alltid er så mange, så blir det veldig mye mer støy enn fra en normal familie. Det er enormt med biltrafikk derfra også. På vinteren står biler og går omtrent hele døgnet der. (Hver bil står ikke så lenge på tomgang, så jeg føler ikke jeg kan klage. Men de skifter jo på å starte hele tiden.)

Anonymous poster hash: cd5f8...fab

Smiths Venner skal jo holde seg unna verdslige ting som tv, radio, dans etc, fordi det er et forstyrrende element i forhold til familien og Gud. Ikke direkte forbud, men man skal ikke la slike innretninger styre for mye tiden de bruker.

TS burde fortelle dem at disse trampolinene bryter mot troen deres. :laugh:

Anonymous poster hash: 145a6...79e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars deg, skjønner deg godt

vanskelig problem, det er vel ikke noe å gjøre med, enn å flytte(hvis man får solgt med disse naboene da)



Anonymous poster hash: d03ef...7ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg :/

Går det an å si fra da? Om de kan roe litt ned? Prate litt lavere, ikke løpe / hyle inne osv. Og passe på å ikke ha bilen på tomgang.



Anonymous poster hash: 14119...bcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Takk for svar. Kanskje jeg må sette på black metal på full guffe. :danse:

Det er ikke så lett å si ifra heller. Føles ikke ok å gå bort når det er 50 -70 personer som fyker rundt og kun være en person som kommer bort. Føler at de aldri er "alene" der. (Alene vil jo si 14 personer.) Alle barna har jo venner også, så det rett og slett kryr av folk/barn bestandig.

Føler ikke akkurat for å flytte heller, for vi har pusset opp over flere år, og er fornøyd med huset vårt. Det var jo så rolig her, frem til de flyttet inn for ca. 3 år siden.



Anonymous poster hash: cd5f8...fab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propelly

Når mine naboer laget et helvetes (unnskyld språket) til bråk, åpnet jeg verandadøra, vendte anlegget ut døra og satt på full drus med den hardeste rocken. :-) Heldigvis liker jeg hardrock. Hehehe

EDIT: Må nevnes at dette gjorde jeg etter x antall forsøk på å snakke til dem uten at det hjalp.

Endret av Propelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh. Heavy Metal er fin musikk som man kan lytte til. Jeg stemmer for Djevelens egen oppfinning innen musikkverden - dubstep.



Anonymous poster hash: 466f3...5b3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh. Heavy Metal er fin musikk som man kan lytte til. Jeg stemmer for Djevelens egen oppfinning innen musikkverden - dubstep. Anonymous poster hash: 466f3...5b3

pff du sitter ikke og LYTTER til black metal, til og med hardbarka metalhuer gjør ikke det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Ønsket ditt er blitt oppfylt og det er endelig regler for hvor mange man kan oppholde seg i et hus. Er det blitt roligere hos naboen din? 

Anonymkode: cf598...3a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsket ditt er blitt oppfylt og det er endelig regler for hvor mange man kan oppholde seg i et hus. Er det blitt roligere hos naboen din? 

Anonymkode: cf598...3a4

Religiøse grupper er utelatt fra forbudet.

Anonymkode: 04e38...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...