Gå til innhold

Lovlig cbd olje


ForestRain

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har googlet lenge på nett og finner mye ulik informasjon på hva som er lovlig og ikke.
Er fullt klar over at å innføre cannabis med narkotisk effekt er ulovlig, men det jeg lurer på er om cbd olje utvinnet fra industriell hemp (som er lovlig gjort i landet det er fremstilt i) er lovlig å importere til Norge ?

En nettside fra Holland (velkjent butikk) har et bredt utvalg av diverse ulovligheter, men en olje med så og si bare cbd skriver de er lovlig i 40+ land fordi den er utvinnet fra industriell hemp og har en konsentrasjon på thc med 0 et eller annet, dvs ingen psykoakktiv effekt. Denne skulle hjelpe for diverse plager.
Jeg er mest interessert i lindring for smerter,kvalme osv.



Jeg har en hemp olje stående i kjøleskapet kjøpt på norsk helsekostbutikk, og den er utvinnet fra industriell hemp "cannabis sativa". Men dette er mer som et kosttilskudd, og har kanskje ikke medisinske effekter. Da er det vel lov å importere lignende ting kanskje ?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med tollen for å få svar på om det er lovlig å importere til eget bruk. Ut fra det du beskriver tviler jeg på det er lovlig



Anonymous poster hash: 42c06...0b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med tollvesenet.
På deres nettsiden til butikken står det ;

"Is this legal?
Because this is a hemp-based product, it is legal in most countries and the use and/or possession of this oil is either deemed legal or is unregulated by drug enforcement agencies, making the oil legal. In the United States, the use of hemp categorizes the oil as "food-based" and as such is perfectly legal."

Så det er egentlig rart om det ikke er lovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med tollvesenet.

På deres nettsiden til butikken står det ;

"Is this legal?

Because this is a hemp-based product, it is legal in most countries and the use and/or possession of this oil is either deemed legal or is unregulated by drug enforcement agencies, making the oil legal. In the United States, the use of hemp categorizes the oil as "food-based" and as such is perfectly legal."

Så det er egentlig rart om det ikke er lovlig.

Hvis du har hatt kontakt med tollvesenet så har du vel fått et svar? Selv om det er lovlig i USA, så betyr det ikke at det er lovlig i Norge

Anonymous poster hash: 42c06...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt kontakt med dem, og skal legge ut svaret jeg fikk.

Butikken er fra Nederland, og skriver at hempbaserte produkter er lovlig i mer enn 40 land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt kontakt med dem, og skal legge ut svaret jeg fikk.

Butikken er fra Nederland, og skriver at hempbaserte produkter er lovlig i mer enn 40 land.

Står Norge på denne listen da? Det er ikke så utrolig vanskelig som du skal ha det til!

Anonymous poster hash: 42c06...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Det er lov å innføre hempolje!!! den inneholder ikke THC! Det blir jo brukt som kosttilskudd eller til hud og hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Nei, CBD-olje er ikke tillatt å importere til Norge. Selv ikke til eget bruk

Anonymkode: 42c06...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for reklame. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...