Gå til innhold

Pillefri uke, men ingen blødning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på p-piller (microgynon) for første gang i juni, og er nå nettopp ferdig med min andre pillefrie uke. Problemet er at jeg fikk ingen blødning i verken den første eller andre pillefrie uka. Er dette normalt, eller bør jeg dra til legen?

Anonymous poster hash: 6eea8...6cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt en graviditetstest først, men om den er negativ vil jeg tro du kan vente 1 mnd til og se om den kommer neste mnd - det blir jo gjerne litt tull i starten av p-pillebruk.

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en graviditetstest først, men om den er negativ vil jeg tro du kan vente 1 mnd til og se om den kommer neste mnd - det blir jo gjerne litt tull i starten av p-pillebruk.

Ok, takk for svar! Har tenkt på å ta en graviditetstest. Hadde sex to ganger i midten av juli, og noen ganger til en uke etter det, når bør jeg da ta testen? (Tenker altså på om når det ennå er for tidlig eller ikke).

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar! Har tenkt på å ta en graviditetstest. Hadde sex to ganger i midten av juli, og noen ganger til en uke etter det, når bør jeg da ta testen? (Tenker altså på om når det ennå er for tidlig eller ikke).

rundt 2-3 uker etter at du hadde sex, tror jeg? :klo:

Anonymous poster hash: 823c2...b78

AnonymBruker
Skrevet

rundt 2-3 uker etter at du hadde sex, tror jeg? :klo:

Det er nå omtrent 2,5 uker siden jeg hadde sex for første gang på lenge, og omtrent en uke siden jeg hadde det igjen (ja, med samme fyr). Har veldig lyst til å ta en test i morgen tidlig, blir så nervøs av dette at jeg nesten ikke klarer å vente. Men er redd for at jeg skal bli "lurt" hvis jeg tar den for tidlig. Orker heller ikke å kjøpe tester i fleng, er jo ikke akkurat billig....

AnonymBruker
Skrevet

Det er nå omtrent 2,5 uker siden jeg hadde sex for første gang på lenge, og omtrent en uke siden jeg hadde det igjen (ja, med samme fyr). Har veldig lyst til å ta en test i morgen tidlig, blir så nervøs av dette at jeg nesten ikke klarer å vente. Men er redd for at jeg skal bli "lurt" hvis jeg tar den for tidlig. Orker heller ikke å kjøpe tester i fleng, er jo ikke akkurat billig....

Kan du godt si, har misstanke om graviditet selv, for jeg har vært sløv på pillen.. Men gidder ikke kjøpe test, har rett å slett ikke råd atm..

Men du bør vel vente 2-3 uker etter siste omgang tror jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Kan du godt si, har misstanke om graviditet selv, for jeg har vært sløv på pillen.. Men gidder ikke kjøpe test, har rett å slett ikke råd atm..

Men du bør vel vente 2-3 uker etter siste omgang tror jeg..

Ok, da får jeg vel vente et par uker til. Men jeg skal være sammen med "den utkårede" igjen neste uke, regner med det blir mer sex da... Og da må jeg vel vente enda lengre igjen? Synes det er så vanskelig å vite slike ting, og det blir ekstra vanskelig når jeg er så nervøs :(

AnonymBruker
Skrevet

Ok, da får jeg vel vente et par uker til. Men jeg skal være sammen med "den utkårede" igjen neste uke, regner med det blir mer sex da... Og da må jeg vel vente enda lengre igjen? Synes det er så vanskelig å vite slike ting, og det blir ekstra vanskelig når jeg er så nervøs :(

Neida, misstenker du at du er gravid allerede så er det vel bare til å kjøre på .. "skaden" har jo allerede skjedd..

AnonymBruker
Skrevet

Neida, misstenker du at du er gravid allerede så er det vel bare til å kjøre på .. "skaden" har jo allerede skjedd..

Ja, det er det jeg også tenker. Er jeg blitt gravid av sexen jeg allerede har hatt, så er jo "løpet kjørt". Men tenker at dersom jeg heller ikke får blødning senere, så kommer jeg til å ta enda en test om noen uker, bare fordi jeg er nervøs for at jeg kan ha blitt gravid av den siste gangen jeg hadde sex. Tror jeg lider av bekymringssyken.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp strimmeltester på billige-tester.no Kr 10 pr stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...