Gå til innhold

Er sex ALT, liksom?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å tro at jeg kommer til å bli forever alone.. Alle mennene rundt meg, dr så sexfiksert! Spiller ikke noe rolle hvor du møter dem, for det hele begynner når man sender mld med hverandre på nett/sms. De blir mer og mer flørtete og hinter til sex.

Flere jeg har blitt kjent med på f.eks Sukker/Tinder ol. som jeg kunne tenke meg å møte, og det er mulig vi hadde endt opp med å ha sex, men de begynner liksom å ymte frempå før vi møtes, også avlyser jeg hele møtet..Er du ute etter ett ligg eller en kjæreste, liksom?

På toppen av det, har jeg også en eks somhar blitg enormt sex-fiksert de siste årene, en voksen mann i 30-årene som ikle snakker om annet.. Jeg synes det er så turn-off! Er det sånn det har blitt? Er det ingen som "sparer på godene" lenger? In that case, vil jeg være evig singel..

Anonymous poster hash: 8e093...ed8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik er det når du bruker Sukker og Tinder. Treff menn i naturlige sammenhenger.

Når mennene du treffer kun er ute etter et ligg så er det naturlig nok mye fokus på sex.

Anonymous poster hash: 77ee6...76d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil heller være singel enn å ha sex? Jaok.

Anonymous poster hash: 65c95...089
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller en stor rolle for mange når man er ung og fyrig.

Mange som er sammen når de er unge handler det mye om å være attraktiv, tiltrekkende og sex.

Men som tiden går så handler det mer om kvalitet i forholdet. SAmtaler, samliv, opplevelser. Kompanjonger for livet. Dypere vennskap med kjærlighet. Sex blir jo naturlig mindre når man er eldre.

Anonymous poster hash: 713b5...43b
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det nok sånn: gutter/menn er i det store og det hele ute etter én ting.

De mennene jeg har møtt som ikke har vært opptatt av sex, har også vist seg å være kjedelige tøfler, så jeg vet ikke helt hva man skal gjøre? Virker nesten som om menn i dag rett og slett ikke forstår kvinner.

Anonymous poster hash: 52fc8...c72
AnonymBruker
Skrevet

Sex er ganske viktig.

Hadde det ikke vært det, hadde jeg heller inngått samboerskap med bestekompisen min, fremfor å prøve å få meg dame.

Anonymous poster hash: 8eb33...8d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er jo ikke sex generelt, problemet er at TS bare bruker arenaer som menn bruker for casual hookups og ONS.

Sex er kjempeviktig for meg i et forhold og seksuell kompatibilitet og et aktivt sexliv er alfa og omega.

Men mennene hun beskriver vil jo bare ha et raskt ligg, og det forstår jeg er uaktuelt for henne.

Anonymous poster hash: 77ee6...76d
  • Liker 2
Skrevet

Virker nesten som om menn i dag rett og slett ikke forstår kvinner.

Og omvendt.

Dette var nytt for deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og omvendt.

Dette var nytt for deg?

God dag mann økseskaft?

Jeg skriver jo i innlegget at jeg har forstått menn ganske bra: de ønsker kun sex.

Dette underbygges også av flere andre svar i denne tråden "sex er viktig, ellers hadde jeg heller bodd med en kompis".

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)
AnonymBruker, on 01 Aug 2014 - 09:45, said:AnonymBruker, on 01 Aug 2014 - 09:45, said:

Begynner å tro at jeg kommer til å bli forever alone.. Alle mennene rundt meg, dr så sexfiksert! Spiller ikke noe rolle hvor du møter dem, for det hele begynner når man sender mld med hverandre på nett/sms. De blir mer og mer flørtete og hinter til sex.

Flere jeg har blitt kjent med på f.eks Sukker/Tinder ol. som jeg kunne tenke meg å møte, og det er mulig vi hadde endt opp med å ha sex, men de begynner liksom å ymte frempå før vi møtes, også avlyser jeg hele møtet..Er du ute etter ett ligg eller en kjæreste, liksom?

På toppen av det, har jeg også en eks somhar blitg enormt sex-fiksert de siste årene, en voksen mann i 30-årene som ikle snakker om annet.. Jeg synes det er så turn-off! Er det sånn det har blitt? Er det ingen som "sparer på godene" lenger? In that case, vil jeg være evig singel..

Anonymous poster hash: 8e093...ed8

Syns det er flott at du setter en standard for deg selv. Det er slike kvinne som deg som jeg setter pris på. Det er mye flott med sex, det kan være spennende og berikende for et forhold. Men det kan veldig mye annet være også. Hadde flere jenter og gutter, kvinner og menn satt litt krav til partneren, og brukt tid på å finne den rette, ikke ta alt som kommer forbi og ventet med sex til det følelsesmessige var på plass, så hadde flere forhold vært sterke og overlevd. Vi hadde hatt færre skilsmisser og kortvarige forhold, færre konflikter osv... Det kan være at mange ser på din måte å se ting på som gammaldags. Jeg ser på det som gull. Du er absolutt en kvinne jeg ville datet om kjemien stemte. Vel vitende om at det ikke ble sex på en stund.

Heldiggrisen gutten som får deg.

Når det gjelder "sukker" og "tinder" så har jeg ikke peiling hva det er for noe bortsett fra at når jeg titter på sidene så er det nettdating. Altså en møteplass. Det fremstilles i hvert fall ikke som kun en møteplass for å få sex.

Endret av Coolaid
AnonymBruker
Skrevet

God dag mann økseskaft? Jeg skriver jo i innlegget at jeg har forstått menn ganske bra: de ønsker kun sex. Dette underbygges også av flere andre svar i denne tråden "sex er viktig, ellers hadde jeg heller bodd med en kompis". Anonymous poster hash: 52fc8...c72

Nå er det en stor forskjell på "de ønsker kun sex", og "sex er viktig".....

Anonymous poster hash: 8eb33...8d8

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Mange mennesker er glad i sex. Rett og slett. Men som skrevet ovenfor: det er forskjell på å kun ønske sex og at sex er viktig.

For øyeblikket tenker ikke samboeren på annet enn sex virker det som. Vi er borte fra hverandre i sommer og alt han hinter og maser om er "Skype-sex", sexy bilder, etc. Jeg er midt i en jobb--og-stress-boble, så å ta sexy bilder for han er det siste jeg for øyeblikket ønsker. Jeg er ikke i et sånt modus nå. Jeg er glad i sex, men ikke så forferdelig glad i sex at jeg tenker på det konstant og spesielt når jeg er i min situasjon der stress tar overhånd. Det er tydeligvis vanskelig å forstå for min kjære som har fri og ingenting annet å bekymre seg over, hehe... :)

Sex er ikke alt for meg i alle fall, men det er viktig likevel.

Endret av lillelarve
Skrevet

Dessverre er det nok sånn: gutter/menn er i det store og det hele ute etter én ting.

De mennene jeg har møtt som ikke har vært opptatt av sex, har også vist seg å være kjedelige tøfler, så jeg vet ikke helt hva man skal gjøre? Virker nesten som om menn i dag rett og slett ikke forstår kvinner.

Det handler litt om at samfunnet er under endring.

Parforholdet har over lang tid vært en viktig kontekst, ikke bare for enkelt individet men også for samfunnet, men etter som vi blir flere, og bor tettere, får det mindre og mindre betydning. Folk er ikke lenger nødt til å leve i familier av samme grunn som før. Vi overøses med ulike kontekster som spiser opp de ulike nødvendige delene av det gamle parforholdet.

Hvilket gjør at parforholdet får en mye mer ren og spesifikk funksjon: ubeskyttet sex.

Man skal huske på at dette er vår fundementale funksjon, det er i praksis "meningen med livet" vårt.

Det du observerer nå er at dette også forvitrer. Sex er ikke lenger nødvendigvis viktigere enn andre stimuli, hvilket fører til at kvinner i mindre grad er interesert i å forstå menn, og menn er mindre motivert til å forstå kvinner. Man går inn i alle kontekster og hvis ikke sex er lett tilgjengelig, velger man det vekk.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg tror at når alt kommer til alt, når man er blitt litt moden og voksen, så ønsker de aller fleste akkurat det samme. Det å bli elsket for den man er, og det å ha noen å elske - altså å oppleve kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at når alt kommer til alt, når man er blitt litt moden og voksen, så ønsker de aller fleste akkurat det samme. Det å bli elsket for den man er, og det å ha noen å elske - altså å oppleve kjærlighet.

Tildels enig, men i dag ønsker mange å ha en hjemme som de elsker, og én eller flere på si, som de kan elske med.

Selvrealisering i dag er sterkt knyttet opp mot sex.

Skrevet

Dette er selvfølgelig riktig.

I forhold til trådens tema har det enkelte ganger blitt hevdet at sex I et forhold betyr ca 10% når alt fungerer og 90% når det ikke gjør det...

Menn kvalitetsikrer gjerne dette med å ta utgangspunkt I sexen når nye relasjoner etableres, mens kvinner ofte fokuserer på motsatt rekkefølge...

Eller?

• Liker 1
Skrevet

For å utdype litt:

Forplantning er et av våre mest basale behov. For menn holder det I utgangspunktet med sex, mens kvinnen gjerne velger partner med tanke på forsørgelse og beskyttelse. Dette kan muligens gi en biologisk forklaring på at tilnærmingen er forskjellig.

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet
Uredd, on 01 Aug 2014 - 10:14, said:

Dette er selvfølgelig riktig.

I forhold til trådens tema har det enkelte ganger blitt hevdet at sex I et forhold betyr ca 10% når alt fungerer og 90% når det ikke gjør det...

Menn kvalitetsikrer gjerne dette med å ta utgangspunkt I sexen når nye relasjoner etableres, mens kvinner ofte fokuserer på motsatt rekkefølge...

Eller?

Veldig interessant. Hvorfor er det så mange som ikke klarer å være i et forhold med en partner over veldig lang tid ? Da er det vel kvalitetssikringen hos menn og kvinner som ikke er god nok ? Hvordan får man den god nok? Jeg tror at svaret kan være i retning av at vi mennesker vi ha alt med en gang. Ting skal skje fort. Blir vi tiltrukket av noen skal vi ha sex med en gang. Finner vi en ok kjæreste vil vi flytte sammen, ha hus bil og unger med vedkommende med en gang.....

Tror litt av svaret er at vi ikke bruker nok tid til "kvalitetssikring".

Skrevet

Er ikke så sikker på det.

Jeg føler at hele dette er litt motsatt. Når jeg var ung var jeg motivert for å inngå kompromiss i forhold, for å få forholdet til å vare. Etter som jeg blir eldre og eldre blir viljen og evnen sakte mindre og mindre.

Viktigste årsaken for at vi fortsatt er sammen er at mesteparten av livet vårt er så infiltrert at jeg mister flere kontekster enn kun henne.

Og det eneste jeg noensinne har brydd meg om i forholdet, er sex. (Hvilket nok også er en grunn til at det har vart så lenge; sex er enkelt og grunnleggende ukomplisert)

Så behovet om forelskelsen og begrepet kjærlighet var viktigere når jeg var ung og trengte større grad av motivasjon for å ofre egne behov, enn i dag der jeg egentlig er mer selvsentrert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så sikker på det.

Jeg føler at hele dette er litt motsatt. Når jeg var ung var jeg motivert for å inngå kompromiss i forhold, for å få forholdet til å vare. Etter som jeg blir eldre og eldre blir viljen og evnen sakte mindre og mindre.

Viktigste årsaken for at vi fortsatt er sammen er at mesteparten av livet vårt er så infiltrert at jeg mister flere kontekster enn kun henne.

Og det eneste jeg noensinne har brydd meg om i forholdet, er sex. (Hvilket nok også er en grunn til at det har vart så lenge; sex er enkelt og grunnleggende ukomplisert)

Så behovet om forelskelsen og begrepet kjærlighet var viktigere når jeg var ung og trengte større grad av motivasjon for å ofre egne behov, enn i dag der jeg egentlig er mer selvsentrert.

Svært godt innlegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...