Gå til innhold

"Hvorfor må vi på hotell, da???"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg oppgitt!!!!!

Min kjære og jeg bor i en 65 k.meter stor leilighet, med hans mormor og morfar i første etasje. (svigermor kom akkurat gående inn døra hos oss nå i skrivende stund...) :-?

Vi skal som sagt gifte oss 24. August, og jeg hadde sett SÅ fram til en romantisk natt på hotell på bryllupsnatta. Da jeg b`ynte og prate med min kjære om dette kommer det "Hvorfor skal vi sløse bort penger på og ligge på hotell, da??? Kan vi ikke like godt ligge hjemme??" :o

For det første skal venninna mi som kommer fra Bergen bo på gjesterommet vegg-i-vegg, for det andre så har jeg faktisk aldri ligget på hotell før (han har det masse med jobben) Jeg tilbød meg og betale det sjøl, men han synes fremdeles at det er noe tull.

Kanskje er det jeg som er dum, men jeg ble skuffa!

Dette er noe jeg "alltid" har sett frem til og så blir det gjort så ubetydelig!

Hvordan pokker skal jeg få ham til og forstå at dette betyr MASSE for meg????? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Synes du skal fortelle ham det du skrev her, jeg...Fortell ham at det betyr mye for deg og at det fakstisk er noe av det du har drømt om!!

Om det ikke betyr så mye for ham burde han jo iallefall gjøre det for deg!!!

La oss høre hvordan det går, da - lykke til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje han faktisk synes det er en dårlig prioritering, og han også har lyst til å bli hørt? Jeg antar du har fått det som du ville i forhold til hva som betyr mye for deg allerede slik jenter flest.

Skrevet

Kjære "Gjest"

Nå var det kanskje ikke noe slem tanke bak svaret ditt, men jeg tok det iallefall ikke noe spesielt positivt!

I forbindelse med vår bryllups-planlegning har det vært viktig for oss begge at vi er enige i ting, og det handler overhodet ikke om "å få vilja si"!!!

Vi lever i et likeverdig respektfult forhold hvor vi tenker på hverandres beste.

SÅ DET SÅ!!!!!!!!

Skrevet

Å ligge på hotell på bryllupsnatta er en god ide synes jeg, da blir det jo litt mer stas over det, enn å gå hjem å legge seg i den senga en alltid ligger i... Det koster jo ikke så masse heller, er jo ikke akkurat en kjempeinvestering! Prøv å forklare han hvordan du føler det (uten å krangle :wink: ) og hør også på hva grunner han har til ikke å ligge på hotell den ene natta. For hvis det er bare pengene som er grunnen, synes jeg at han kan "fire" litt på krava... Iallefall siden det betyr så mye for deg!!

Lykke til, både med bryllupet og natta :D

Skrevet

Helt enig med Nora! Å ligge på hotell bryllupsnatten, gjør den til langt mer stas enn å reise hjem til sin egen leilighet! Husk - bryllupsnatten får dere kun èn gang, og det kan da umulig være en dårlig investering å gjør noe spesielt ut av den?! Dette er natten dere skal huske for bestandig...så jeg synes absolutt du skal stå på krava!

Prøv å ta det opp med ham på en rolig måte, og forklar ham hvor mye det betyr for deg. Dere trenger jo ikke akkurat velge luksus-suite...og med en enkel ringerunde til forskjellige hoteller, skal dere nok klare å finne et sted dere kan tilbringe natten uten at det koster vanvittig mye!?!

Lykke til!

Klem fra Carine

Skrevet

Heisan :)

Vi skal ikke overnatte på hotel bryllupsnatta. Men nå har ikke vi gjester på besøk eller andre som bor i samme hus. Men vi synes det ble litt teit å leie et rom for bare noen timer. Kommer til å være fest til lang utpå natta (skal ha nattmat også), og om morgenen skal vi samles for frokost. Så da er det ikke mange timene det er snakk om. Vi skal lage det romantisk og koselig hjemme hos oss. Ønsker oss "bryllups" sengetøy (er et kjempefint ute nå som det står Tro, håp og kjærlighet på), også får vi antagelig ny seng. Så det blir nok topp :D

Men jeg skjønner jo deg med tanke på at dere har besøk og bor tett med andre. Ta det opp med han og prøv å få han til å forstå at det betyr mye for deg og at det tross alt er bryllupsnatta deres :)

Skrevet

Vi lever i et likeverdig respektfult forhold hvor vi tenker på hverandres beste.

-----

Bare synd han pælmer bestikk når han er sur, nekter å gå til terapuat for å diskutere aggresjonen sin og orker ikke times forspill lengere....

Waco

useriøsitet slettet - moderator

Skrevet

Han har ikke planlagt noe annet da?

Kanskje han vil overraske deg med noe! :roll:

8) ismen 8)

Skrevet

Waco.....var ikke den litt upassende her, da?

Har liksom ikke så mye med saken og gjøre at han er agressiv til tider synes jeg.

Men ja, vi lever faktisk i et forhold hvor vi PRØVER og tenke på hverandres beste.

Ble nesten litt lei meg nå jeg.... :cry:

Skrevet

Ikke vær lei deg du Marianne.

Waco er en ensom liten sjel som ikke kan noe for at han hele tiden må være slem mot andre for å føle seg bedre.

Vi bare overser han vi.

Snakk med kjæresten din. Hør med han om hvorfor han ikke vil at dere skal bo på hotell. Det går jo ann å spørre han direkte om han har noen planer for kvelden som gjør at han ikke vil sove borte.

Forklar han også at det betyr mye for deg at dere gjør noe spesielt ut av natta. Regner med at dere vil ha behov for å prate om kvelden, og da er det uansett ikke særlig festelig for hverken dere eller venninna at hun kan høre alt dere snakker om (eller gjør :wink: )

Lykke til!!! Hold oss oppdatert

Skrevet

Stakkars deg, det var leit. Jeg forstår deg kjempegodt.

Har selv delt hus med foreldre. Mine egne.

Selv har jeg nå nesten motsatt problem. Vi får overnatting to netter på hotell fordi vi drar på bryllupsreise mandagen etter bryllupet.

Jeg kunne godt tenke meg å sove i egen seng fra søndag til mandag, for å dra hjem å se litt på gavene og stelle blomstene mine før vi drar. Dessuten får min kjære piano i gave av meg og det er litt kjedelig at han ikke får se det annet enn på bildet. Vi skal jo være borte i 14 dager.

Prøv å snakk med han, fortell at du gjerne vil avslutte den store dagen litt ekstra romantisk - uten at dere trenger å koste på det flotteste hotelrommet. Ønsker deg lykke til - han bør jo forstå at det er litt privat...

Gratulerer forresten, med valg av livsledsager.

Skrevet

Hva med å gi han noen hint om hva han kan gå glipp av ved å tilbringe natten i et hus fullt av familie/venner - Du kan jo prøve å gi noen signaler om hva du godt kunne tenke deg å gjøre på bryllupsnatten, men som du ikke "tør" å gjøre hjemme når det ligger andre i huset... :wink:

Skrevet

:D :D :D

Hadde en prat med ham i går, hvor jeg forklarte hvordan jeg ser på saken, og at jeg forstår at han er bekymret for pengene (vi har ikke verdens beste råd akkurat) men at dette er noe jeg "alltid" har sett frem til. Dessuten fortalte jeg ham om neglisjeen jeg har kjøpt for anledningen og at det blir ikke noen kikk på den eller noe sex med gjester i rommet ved siden av. Det vil jeg absolutt ikke da!

Gjett om han ombestemte seg da!!!

Så nå er hele floka løst.

Mannfolk...så enkle sjeler! Hint litt om sex så er alt OK med en gang... :ler::ler::ler::ler:

Skrevet

Thi-hi! Så bra da! Menn er ganske enkle noen ganger! ;)

Skrevet

Ja mannfolk er enkle sjeler :lol::hoho:

Godt å høre at han ombestemte seg ihvertfall :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...