AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Er det noe spesielt jeg bør tenke på hvis jeg har mensen samme dag jeg skal i narkose? Er dette noe legen evt bør vite? Jeg tenker jo at jeg da bør ihvertfall bruke et nattbind, siden jeg jo blir liggende 2-3 timer, og vil jo ikke lekke under operasjonen. Jeg tenkte på å bruke ob, for diskresjonens skyld (regner med jeg kommer til å ha på en slik avslørende sykehuskjortel), men vet ikke om det er dumt med tanke på at jeg ikke vet hvor lenge den vil være i o.s.v. Operasjonen vil fåregå i ansiktsregionen forresten, så evt. lege og slikt vil vel ikke en gang legge merke til at jeg har mensen regner jeg med? Anonymous poster hash: 5e381...d42
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Skal du i narkose og gjennomgå en operasjon på 2-3 timer vil du nok muligens få innlagt et urinkateter, så de vil jo .. få vite det. Men tviler på at det er noe problem i seg selv. Bare å nevne før operasjon, vil jeg anta. Anonymous poster hash: 86e15...6df 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Skal du i narkose og gjennomgå en operasjon på 2-3 timer vil du nok muligens få innlagt et urinkateter, så de vil jo .. få vite det. Men tviler på at det er noe problem i seg selv. Bare å nevne før operasjon, vil jeg anta. Anonymous poster hash: 86e15...6df Uæ. Småkleint, selv om det selvfølgelig er helt naturlig. Men.. Jeg får vel nevne det før ja. Anonymous poster hash: 5e381...d42
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Uæ. Småkleint, selv om det selvfølgelig er helt naturlig. Men.. Jeg får vel nevne det før ja. Anonymous poster hash: 5e381...d42 Det blir som regel lagt inn etter at du er lagt i narkose, for å spare deg for ukomfortable øyeblikk. Tror ikke du skal tenke så mye på det lykke til! Anonymous poster hash: 86e15...6df 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Det blir som regel lagt inn etter at du er lagt i narkose, for å spare deg for ukomfortable øyeblikk. Tror ikke du skal tenke så mye på det lykke til! Anonymous poster hash: 86e15...6df Ja, jeg nevner definitivt på det før, eventuelt. Så slipper de halveis uventede syn der nede. Anonymous poster hash: 5e381...d42
Minya Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 ob er ihvertfall utelukket. Bind kan du bruke, men ob er utelukket pga faren for infeksjon. Det er ikke garantert at operasjonen varer maks to-tre timer og at du våkner opp fra narkosen før det er på tide å bytte tampong. Du trenger nok ikke å bekymre deg, de har garantert sett mens før
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Ta med bind og spør før du skal inn. Dette bør være rimelig dagligdags for dem, så de har nok en formening om hva som er lurest. Anonymous poster hash: e3d3f...908 1
Biloba Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Blod er ikke så uvanlig på en operasjonsstue;-) Dette går bra, si fra når de gjør deg klar.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 Tror jeg ville tatt på et nattbind, tatt med noen ekstra, både vanlige og natt, og bare sagt i fra om det på forhånd. Er nok ikke første gang at de har operert på en pasient med mensturasjon:) Anonymous poster hash: 726cb...c4b 2
Gjest Eurodice Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 Ja, jeg nevner definitivt på det før, eventuelt. Så slipper de halveis uventede syn der nede. Anonymous poster hash: 5e381...d42 Det synes jeg du skal si ifra om. Sykehuspersonalet har nok aldri vært borti noe sånt før 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #11 Skrevet 1. august 2014 Har vært i samme situasjon. Byttet til rent bind rett før start, var nede i 3-4 timer- uten kateter. Spurte sykepleieren om morgenen når jeg kom på sykehuset, det virket rimelig dagligdags for henne værtfall. Jeg ble spurt om jeg hadde stort bind med eller om jeg ville ha sykehus bind, og rådet til å ikke bruke tampong i fall det ble komplikasjoner. Vil tro det er hyggeligere å bytte bind på noen, enn å må fiske etter tamponger Anonymous poster hash: c90d9...707
Gjest Heartbeat Skrevet 1. august 2014 #12 Skrevet 1. august 2014 Jeg måtte ha sykehusbind på meg pga faren for infeksjon. Du må jo være helt sterilisert før operasjon, så ikke alle som godtar at du har vanlig bind på deg. Bare spør når du kommer dit
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #13 Skrevet 1. august 2014 Skal du i narkose og gjennomgå en operasjon på 2-3 timer vil du nok muligens få innlagt et urinkateter, så de vil jo .. få vite det. Men tviler på at det er noe problem i seg selv. Bare å nevne før operasjon, vil jeg anta. Anonymous poster hash: 86e15...6df Kateter er ingen selvfølge ved narkose. Ble operert i mellom fem og sekw timer uten kateter. Kateter brukes ikke når de kan unnfå det pga. Faren for infeksjoner (uvi).Anonymous poster hash: 98e8d...2ee
skruf Skrevet 1. august 2014 #14 Skrevet 1. august 2014 Jeg hadde en stor operasjon som varte i 6 timer dagen etter at jeg fikk mensen. Og dag 2 er jo såklart den dagen jeg blør mest... Uansett, jeg la et nattbind i den lekre sykehusnettingtrusa og sa ifra da jeg lå på operasjonsbordet at jeg hadde kraftig mens og at jeg hadde bind på. Da jeg våknet opp i svima på overvåkningen lå nettingtrusa på plass og en snill sjel hadde tydeligvis byttet bind :D (glad jeg var i narkose....) 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #15 Skrevet 2. august 2014 Kateter er ingen selvfølge ved narkose. Ble operert i mellom fem og sekw timer uten kateter. Kateter brukes ikke når de kan unnfå det pga. Faren for infeksjoner (uvi).Anonymous poster hash: 98e8d...2ee Jeg ble enganskateterisert for et omgrep som varte mindre enn en halv time, selv om jeg hadde tisset 15 min før jeg gikk til operasjonsstuen, ulik praksis ulike steder antagelig.Anonymous poster hash: 455f1...bfc
Biloba Skrevet 2. august 2014 #16 Skrevet 2. august 2014 Kateter er ingen selvfølge ved narkose. Ble operert i mellom fem og sekw timer uten kateter. Kateter brukes ikke når de kan unnfå det pga. Faren for infeksjoner (uvi).Anonymous poster hash: 98e8d...2ee Da har de gjort engangskateterisering, eller lagt kateter som ble fjernet etter operasjon. Det gis væske under operasjon og blæren må tømmes før det har gått seks timer. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #17 Skrevet 2. august 2014 Jeg måtte ha sykehusbind på meg pga faren for infeksjon. Du må jo være helt sterilisert før operasjon, så ikke alle som godtar at du har vanlig bind på deg. Bare spør når du kommer dit Sterilisert? :oAnonymous poster hash: 80f0b...685 1
Gjest Heartbeat Skrevet 2. august 2014 #18 Skrevet 2. august 2014 (endret) Sterilisert? :oAnonymous poster hash: 80f0b...685 Sterilt Som i steril vann.. haha.. at du er helt ren og fri for bakterier som kan skape infeksjon under operasjonen Man må vaske seg i en såpe som desinfiserer Om du forstår Endret 2. august 2014 av Heartbeat
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #19 Skrevet 2. august 2014 Jeg ble enganskateterisert for et omgrep som varte mindre enn en halv time, selv om jeg hadde tisset 15 min før jeg gikk til operasjonsstuen, ulik praksis ulike steder antagelig.Anonymous poster hash: 455f1...bfc Så hysterisk!Anonymous poster hash: 40396...86b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #20 Skrevet 2. august 2014 Så hysterisk!Anonymous poster hash: 40396...86b Jeg var i hvertfall ikke fornøyd da jeg tisset etter operasjonen, kjente svien i urinrøret og skjønte hvorfor. Jeg føler det er gammeldags. Jeg har vært operert før, inngrep på 1,5 time+, da sa bare kirurgen fra om at jeg måtte tisse rett før inngrepet. På så kort tid blir ikke blæren for full, med mindre de bruker mye intravenøse væsker.Anonymous poster hash: 455f1...bfc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå