Gå til innhold

Mensen og operasjon med narkose. :/


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe spesielt jeg bør tenke på hvis jeg har mensen samme dag jeg skal i narkose? Er dette noe legen evt bør vite?

Jeg tenker jo at jeg da bør ihvertfall bruke et nattbind, siden jeg jo blir liggende 2-3 timer, og vil jo ikke lekke under operasjonen. Jeg tenkte på å bruke ob, for diskresjonens skyld (regner med jeg kommer til å ha på en slik avslørende sykehuskjortel), men vet ikke om det er dumt med tanke på at jeg ikke vet hvor lenge den vil være i o.s.v.

Operasjonen vil fåregå i ansiktsregionen forresten, så evt. lege og slikt vil vel ikke en gang legge merke til at jeg har mensen regner jeg med?



Anonymous poster hash: 5e381...d42
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du i narkose og gjennomgå en operasjon på 2-3 timer vil du nok muligens få innlagt et urinkateter, så de vil jo .. få vite det. Men tviler på at det er noe problem i seg selv. Bare å nevne før operasjon, vil jeg anta.



Anonymous poster hash: 86e15...6df
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du i narkose og gjennomgå en operasjon på 2-3 timer vil du nok muligens få innlagt et urinkateter, så de vil jo .. få vite det. Men tviler på at det er noe problem i seg selv. Bare å nevne før operasjon, vil jeg anta.

Anonymous poster hash: 86e15...6df

:overrasket: Uæ. Småkleint, selv om det selvfølgelig er helt naturlig. Men.. Jeg får vel nevne det før ja.

Anonymous poster hash: 5e381...d42

AnonymBruker
Skrevet

:overrasket: Uæ. Småkleint, selv om det selvfølgelig er helt naturlig. Men.. Jeg får vel nevne det før ja.

Anonymous poster hash: 5e381...d42

Det blir som regel lagt inn etter at du er lagt i narkose, for å spare deg for ukomfortable øyeblikk. Tror ikke du skal tenke så mye på det :) lykke til!

Anonymous poster hash: 86e15...6df

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir som regel lagt inn etter at du er lagt i narkose, for å spare deg for ukomfortable øyeblikk. Tror ikke du skal tenke så mye på det :) lykke til!

Anonymous poster hash: 86e15...6df

Ja, jeg nevner definitivt på det før, eventuelt. Så slipper de halveis uventede syn der nede. :fnise:

Anonymous poster hash: 5e381...d42

Skrevet

ob er ihvertfall utelukket. Bind kan du bruke, men ob er utelukket pga faren for infeksjon.

Det er ikke garantert at operasjonen varer maks to-tre timer og at du våkner opp fra narkosen før det er på tide å bytte tampong.

Du trenger nok ikke å bekymre deg, de har garantert sett mens før ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ta med bind og spør før du skal inn. Dette bør være rimelig dagligdags for dem, så de har nok en formening om hva som er lurest.



Anonymous poster hash: e3d3f...908
  • Liker 1
Skrevet

Blod er ikke så uvanlig på en operasjonsstue;-) Dette går bra, si fra når de gjør deg klar.

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville tatt på et nattbind, tatt med noen ekstra, både vanlige og natt, og bare sagt i fra om det på forhånd. Er nok ikke første gang at de har operert på en pasient med mensturasjon:)



Anonymous poster hash: 726cb...c4b
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, jeg nevner definitivt på det før, eventuelt. Så slipper de halveis uventede syn der nede. :fnise:

Anonymous poster hash: 5e381...d42

Det synes jeg du skal si ifra om. Sykehuspersonalet har nok aldri vært borti noe sånt før :fnise:

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i samme situasjon. Byttet til rent bind rett før start, var nede i 3-4 timer- uten kateter. Spurte sykepleieren om morgenen når jeg kom på sykehuset, det virket rimelig dagligdags for henne værtfall. Jeg ble spurt om jeg hadde stort bind med eller om jeg ville ha sykehus bind, og rådet til å ikke bruke tampong i fall det ble komplikasjoner. Vil tro det er hyggeligere å bytte bind på noen, enn å må fiske etter tamponger ;)



Anonymous poster hash: c90d9...707
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg måtte ha sykehusbind på meg pga faren for infeksjon. Du må jo være helt sterilisert før operasjon, så ikke alle som godtar at du har vanlig bind på deg. Bare spør når du kommer dit :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal du i narkose og gjennomgå en operasjon på 2-3 timer vil du nok muligens få innlagt et urinkateter, så de vil jo .. få vite det. Men tviler på at det er noe problem i seg selv. Bare å nevne før operasjon, vil jeg anta. Anonymous poster hash: 86e15...6df

Kateter er ingen selvfølge ved narkose. Ble operert i mellom fem og sekw timer uten kateter. Kateter brukes ikke når de kan unnfå det pga. Faren for infeksjoner (uvi).

Anonymous poster hash: 98e8d...2ee

Skrevet

Jeg hadde en stor operasjon som varte i 6 timer dagen etter at jeg fikk mensen. Og dag 2 er jo såklart den dagen jeg blør mest...

Uansett, jeg la et nattbind i den lekre sykehusnettingtrusa og sa ifra da jeg lå på operasjonsbordet at jeg hadde kraftig mens og at jeg hadde bind på.

Da jeg våknet opp i svima på overvåkningen lå nettingtrusa på plass og en snill sjel hadde tydeligvis byttet bind :D

(glad jeg var i narkose....)

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kateter er ingen selvfølge ved narkose. Ble operert i mellom fem og sekw timer uten kateter. Kateter brukes ikke når de kan unnfå det pga. Faren for infeksjoner (uvi).

Anonymous poster hash: 98e8d...2ee

Jeg ble enganskateterisert for et omgrep som varte mindre enn en halv time, selv om jeg hadde tisset 15 min før jeg gikk til operasjonsstuen, ulik praksis ulike steder antagelig.

Anonymous poster hash: 455f1...bfc

Skrevet

Kateter er ingen selvfølge ved narkose. Ble operert i mellom fem og sekw timer uten kateter. Kateter brukes ikke når de kan unnfå det pga. Faren for infeksjoner (uvi).

Anonymous poster hash: 98e8d...2ee

Da har de gjort engangskateterisering, eller lagt kateter som ble fjernet etter operasjon. Det gis væske under operasjon og blæren må tømmes før det har gått seks timer.

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ha sykehusbind på meg pga faren for infeksjon. Du må jo være helt sterilisert før operasjon, så ikke alle som godtar at du har vanlig bind på deg. Bare spør når du kommer dit :)

Sterilisert? :o

Anonymous poster hash: 80f0b...685

  • Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet (endret)

Sterilisert? :o

Anonymous poster hash: 80f0b...685

Sterilt :fnise: Som i steril vann.. haha.. at du er helt ren og fri for bakterier som kan skape infeksjon under operasjonen :) Man må vaske seg i en såpe som desinfiserer :) Om du forstår :laugh:

Endret av Heartbeat
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble enganskateterisert for et omgrep som varte mindre enn en halv time, selv om jeg hadde tisset 15 min før jeg gikk til operasjonsstuen, ulik praksis ulike steder antagelig.

Anonymous poster hash: 455f1...bfc

Så hysterisk!

Anonymous poster hash: 40396...86b

AnonymBruker
Skrevet

Så hysterisk!

Anonymous poster hash: 40396...86b

Jeg var i hvertfall ikke fornøyd da jeg tisset etter operasjonen, kjente svien i urinrøret og skjønte hvorfor. Jeg føler det er gammeldags. Jeg har vært operert før, inngrep på 1,5 time+, da sa bare kirurgen fra om at jeg måtte tisse rett før inngrepet. På så kort tid blir ikke blæren for full, med mindre de bruker mye intravenøse væsker.

Anonymous poster hash: 455f1...bfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...