Gå til innhold

Nettstudier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Er det noen her som vil dele sine erfaringer rundt nettstudier? Vurderer å studere på denne måten og lurer derfor på hvordan det fungerer og hva folk studerer via nettstudier. Hvordan passer det med hverdagen deres? Vanskelighetsgrad? Arbeidsmengde?

Håper noen vil gi en liten oppsumering om denne studiemåten og evt. peke meg i retning mer informasjon :-)



Anonymous poster hash: bdce6...2d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det nok litt lurt om du utdyper hva det er du har tenkt å studere, i det minste gi en pekepinn om hvilket nivå og fagområde du tenker på.

Jeg har tatt et par fag i nordisk som "nettstudie", dvs. at jeg teknisk sett tok et vanlig studie, men bodde i en annen by og dermed ikke møtte opp etter å ha forsikret meg om at det ikke var nødvendig. Det gikk helt greit. Arbeidsmengden var akkurat passe til å kombinere med jobb (15stp på et semester). Jeg bestemte meg på forhånd for å følge den forelesningsrekken som var publisert på forhånd (altså at jeg i uke 15 skulle lese det materialet som de hadde på forelesning i uke 15 osv) og avtalte med meg selv om at "onsdag ettermiddag og søndag er mine studiedager denne uken" og kom derfor fint igjennom pensum uten at det ble noe særlig stress.

Men jeg er usikker på om jeg hadde giddet å studere til full progresjon på denne måten. Enten man jobber fullt eller ikke så blir det raskt litt frustrerende å sitte hjemme. Læringskurven er nok litt tregere når man ikke får dratt på forelesninger, diskutert med sidemann eller stille spørsmål til foreleser, så selv om det nok er gjennomførbart, så blir det en litt monoton type læring for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok økonomi og marked på nett, 30 studiepoeng.

Min erfaring med nettstudier er at det krever en enorm selvdisiplin. Det er viktig å sette av faste tider til å lese, vist ikke er det lett å utsette og tenke at man bare tar et skikkelig skippertak før eksamen. Jeg jobbet i tillegg, og mange dager var jeg sliten etter jobb, og det var vanskelig å finne energien til å sette seg ned med studiene.

Jeg bodde i nærheten av flere som tok det samme, og vi møttes innimellom for å arbeide sammen, og i vært fall for min del var det veldig nyttig.

Det jeg likte minst med nettstudiene var at det var vanskelig å få hjelp dersom du satte deg fast. Følte at vi ble nedprioritert av professorene.

Nå går jeg på universitetet, og jeg føler selv at det er bedre. I tillegg til at jeg lærer raskere og bedre, og at det er enklere å henge med i pensum, er det er også fint å kunne ta del i det sosiale på universitetet.

Anonymous poster hash: e726b...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...