Gå til innhold

Hjelp skal gifte meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min kjære har akkurat fridd og jeg ble overlykkelig for det. Men i etterkant kommer det en del vanskelige tanker. Jeg har ikke den største omgangskretsen. Hvor nær må man være for å være forlover? Tenk om den jeg spør svarer nei. Jeg har ikke så mange venninner, vil det i det hele tatt bli noe utdrikningslag? Ser så gøy ut når man hører om andre. Og hvor mye koster egentlig et passe stort bryllup i dag med ca 40 gjester? Vil jo gjerne gifte meg med mannen jeg elsker. Men selve planleggingen virker som en stor og krevende oppgave og kan se for meg at dette blir dyrt. Noen som han råd å komme med så blir jeg veldig glad!

Endret av Enyya
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forlover: Har du ingen venninne du vil be om å være forlover kan du spørre en søster, en kusine, en tante. Det trenger heller ikke være en kvinne. Hva venter du at en forlover skal gjøre? Rent formelt er det bare å skrive under på forlovererklæringen. Jo fler oppgaver du vil forloveren skal ta på seg, jo vanskeligere vil det nok være å finne en som kan/vil. Vær tydelig på hva du ønsker/hva du synes er unødvendig når du spør.

Utdrikningslag kan det bli selv om dere ikke er mange.

Bryllup kan fort bli dyrt. Sett dere ned og bestem dere for hvor mye penger dere er villige til å bruke. Et bryllup kan være alt fra 7-retters gallamiddag og fri bar til pølser og medbragt drikke. Det er opp til dere, gift blir dere uansett.

Når dere har bestemt hvor mye dere er villige til å bruke er det på tide å fordele beløp til de forskjellige postene. Budsjettet kan grovt sett deles i to: den ene delen går til dere selv (klær, sminke, frisør, brudebukett, skjønnhetspleie), den andre går til selskapet (lokale, mat og drikke, alkohol, bryllupskake og andre kaker, dekorasjon, musikk/underholdning, innbydelser etc.)

AnonymBruker
Skrevet

Mamma skal være min forlover... Har noen venner, men ingen jeg føler passer til forloveroppgaven..

Anonymous poster hash: f53a1...5e3
Skrevet

Faren min hadde naboen som forlover. Du har kanskje en dame som du så veldig opp til som barn og som var som en "mamma" for deg. En person som betydde mye for deg igjennom oppveksten og sånt. Må jo ikke ha ei venninne som forlover. Ta noen som betyr noe for deg og som du selv ønsker at skal være din forlover. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...