Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt er helt ødelagt etter striping (fra rødt til nøytralt lysebrunt med litt striper).

Gikk tom for hårkur idag, så trenger andre forslag!

Retter også ut håret hver gang etter dusj, vet det også ødelegger altså.

Så.. noen god å anbefale? :D

Anonymous poster hash: bf792...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra redken extreme serien

• Liker 3
Gjest fotballflue
Skrevet

Wella system professional repair mask, er veldig bra. Har brukt den selv i sånn ca 10 år :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt er helt ødelagt etter striping (fra rødt til nøytralt lysebrunt med litt striper).

Gikk tom for hårkur idag, så trenger andre forslag!

Retter også ut håret hver gang etter dusj, vet det også ødelegger altså.

Så.. noen god å anbefale? :D

Olivenolje . La den være i et døgn ca, Flett håret i mellomtiden. Svært effektivt :)

Anonymous poster hash: f5242...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Olivenolje . La den være i et døgn ca, Flett håret i mellomtiden. Svært effektivt :)

Blir ikke det veldig fett av det? Er snakk om at hele håret er helt frizzy og håpløst altså :/

Ser ikke ut.. får ikke lagt det ned..

Skrevet

Redken extreme-serien, ellers er Wella sine gode.

Skrevet

Redken all soft :)

AnonymBruker
Skrevet

Og for dem av oss som måtte reagere på Redken da? :sjenert:

Anonymous poster hash: 34f0c...23b

Skrevet

Jeg reagerer på Redken og sverger til Joico. Veksler mellom K-pack (protein og fukt) og Moisture Recovery.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Redken Extreme Strenght Builder Plus Fortifying Mask. Phew langt navn men utrolig bra!

Jeg gikk fra brunette til blond i fjor og håret mitt ble ganske så slitt og nå etter 1 mnds bruk er håret glansfullt og friskt igjen :) Bytter på med denne og en ren fuktighetsgivende maske.

Frisøren min anbefalte med å bytte på bruke proteinmasker og fuktighetsmasker for å bygge opp håret.

Endret av Zionnas
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke det veldig fett av det? Er snakk om at hele håret er helt frizzy og håpløst altså :/

Ser ikke ut.. får ikke lagt det ned..

"

Skrevet 27 oktober 2002 - 19:41

Er uenig med Leo her.

Jeg er en flittig bruker av olivenolje i håret og er kjempefornøyd. Det har gjort underverker med mitt hår i allefall. Hvis du har tørt eller flisete år hjelper det myyye. Vet ikke helt hvordan det fungerer på fett år.

Problemet med å skylle ut er enkelt å løse.

Ta oljen i tørt hår (evt bare i tuppene.

La den sitte så lenge du kan/vil.

Ta i shampo FØR du tar i vann og gni den godt inn.

Skyll ut og gjenta med shampo.

Avslutt med balsam og skyll godt ut.

Bruker olje hver 14 dag (omtrent) og håret blir lettere å ha med å gjøre, får en fin glans og tåler mer."

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=16515

Skrevet

K-pack Joico reconstructur!!!!

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde det også slik for noen år tilbake. Overstripet og behandlet hår. Nå er håret mitt nydelig etter jeg begynte å ta vare på det. Du må ikke tro at det eneste du trenger er en god hårkur. Her er mine tips:

1: Dropp retting så mye som mulig. Ha heller håret i hestehale eller bun. (tro meg, ingen bryr seg).

2: Putt kun shampo i hodebunnen og ikke i lengden.

3: Ikke gnikk så mye i håret når det er vått og ikke bruk børste når det er vått. Vått hår tåler mindre enn tørt hår.

4: Vask håret max 2 ganger i uken. Hodebunnen blir vandt til det og blir mindre fett etterhvert.

5: Bruk tørrshampo hvis håret blir fett utenom hårvaskene.

6: Bruk en proteinkur hver 3-4 uke. For ofte gjør håret verre, men akkurat ofte nok gjør det veldig godt.

7: Bruk fuktighetskur 1 gang i uken.

8: Bruk gjerne en "split en mender" etter dusj som gir tuppene litt ekstra styrke.

9: Bruk gjerne en oljet "leave in" for å temme frizz.

10: Hvis du må bruke rettetang så bruk alltid en beskyttelses spray.

11: Strip håret minst mulig frem til du har fått håret fint igjen.

Så over til produktene. Jeg har prøvd mange forskjellige innenfor hver type og her er mine favoritter:

Shampo og balsam: Her finnes mye bra. Mine favorittmerker er Joico, KMS og Bed head. Tåler ikke Redken.

Proteinkur: http://www.feelunique.com/p/Joico-K-Pak-Deep-Penetrating-Reconstructor-for-Damaged-Hair-

150ml-2013#buy-this-product

Fuktighetskur: http://www.feelunique.com/p/Joico-K-Pak-Intense-Hydrator-Treatment-for-Dry-Damaged-Hair-250ml-2013

Split end mender: Redken sin er bra, men vil prøve Joico sin etter den er tom.

Leave in: http://www.feelunique.com/p/Pureology-Hydrate-Shine-Max-125ml. 1-2 pump i fuktig hår. Bruk gjerne 1 pump i tørt hår hvis det trengs.

• Liker 2
Skrevet

Macadamia deep repair mask. Beste jeg har prøvd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker Redken Extreme, Joico K Pak og Pureology sine produkter.

Alterna er også veldig gode, men til ekstremt slitt hår ville jeg nok gått for

en av de over.

Anonymous poster hash: f7e77...ec0
Skrevet

K-pack Joico reconstructur!!!!

Helt enig med deg, den har også fått awards for hvor bra den er :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva er poenget med å ha olje i håret i et døgn. Ta litt bare i tuppene i vått hår, surr et håndkle rundt håret. Varmen vil hjelpe oljen å virke. La virke i 15 min. Vask ut.

Endret av KG dama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...