Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lemon- ikke innlogget
Skrevet

Hei sann, folks :briller:

Jeg har hørt at olivenolje skal ha en bra virkning på håret, gjerne som hårkur.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og mitt råd er at du slår fra deg ideen umiddelbart! Ren olivenolje er rett og slett for fett og du risikerer å få store problemer med å få vasket det ut igjen!

Kjøp deg heller en hårkur! Mange av de rimelige er helt greie! Min favoritt er "Kanebo - Stimulation Walnut Treatment". Ikke helt billig (ca. 200), men selv med mitt lange hår varer den en evighet og gir skikkelig luksusfølelse hver gang. "Bjørn Axen" er også god, synes jeg. Den koster ca. en 100-lapp.

Mvh

Leo

Skrevet

Er uenig med Leo her.

Jeg er en flittig bruker av olivenolje i håret og er kjempefornøyd. Det har gjort underverker med mitt hår i allefall. Hvis du har tørt eller flisete år hjelper det myyye. Vet ikke helt hvordan det fungerer på fett år.

Problemet med å skylle ut er enkelt å løse.

Ta oljen i tørt hår (evt bare i tuppene.

La den sitte så lenge du kan/vil.

Ta i shampo FØR du tar i vann og gni den godt inn.

Skyll ut og gjenta med shampo.

Avslutt med balsam og skyll godt ut.

Bruker olje hver 14 dag (omtrent) og håret blir lettere å ha med å gjøre, får en fin glans og tåler mer.

Skrevet

Kan godt hende det, Lea! Særlig hvis du bruker det bare i tuppene!

Jeg forsøkte en gang og i mitt lange, tykke hår tok det 3 - 4 hårvasker før alt var borte. Så ut som håret mitt var skikkelig fett (og det var det, jo...). Kan være at hårstrukturen min er ekstremt porøs (Hørt noen frisører har mumlet no' sånt...) og at håret trakk til seg veldig mye av fettet i oljen.

Kanskje lurt å forsøke med en mellomting? Vet at Body Shop har en hårkur med olivenolje.

Mvh

Leo

Skrevet

Jeg bruker også olivenolje i håret en gang i blandt. Det lærte jeg faktisk av bestemora mi for veldig mange år siden, og siden det har jeg vært borti mange andre som også anbefaler det. Jeg har veldig tørt og slitt hår pga farging, og håret mitt blir glatt og fint og veldig blankt av olivenoljen. Av og til bruker jeg noen dråper rosmarin eterisk olje sammen med olivenoljen (eller bare for sev selv) det hinder hodebunnsproblemer og håravfall.

Skrevet

Samme hvilken olivenolje jeg bruker ? Den jeg har er av den rimelige sorten, men jeg fikk litt lyst å hoppe i dusjen og prøve med en gang!

Skrevet

Jeg bruker Mandelolje - den er litt lettere å vaske ut enn olivenolje, men gjør samme nytten :)

Skrevet

rosmarin eterisk olje? Får jeg kjøpt det i dagligvarebutikker? Hvor mye koster det?

Skrevet

Min erfaringen med olivenolje som hårkur er at håret blir fett og klissete.. Urg! :-?

Hvor får man kjøpt mandelolje?

Gjest Anonymous
Skrevet

Nikita:

Mandelolje kan du f. eks. kjøpe på apoteket.

Skrevet

Det er SVÆRT få eteriske oljer som skal brukes ufortynnet, og noen av dem kan gi oss varige pigmentflekker hvis vi oppholder oss i solen. Mange av oljene skal ikke brukes på gravide heller.

Oljene får mån kjøpt på apotek. Ikke bli narret til å kjøpe billige oljer, de er ofte ikke rene eteriske oljer.

Skrevet
rosmarin eterisk olje? Får jeg kjøpt det i dagligvarebutikker? Hvor mye koster det?

Hei,

du kan få kjøpt det hos www.houseofnature.no. Der får du også kjøpt en deilig dusj- og hårsjampoo med Rosmarin

Gjest eddiehitler
Skrevet

hei, i forgårs prøvde jeg olivenolje i tuppene på mitt tørre hår. håret mitt ble kjempefint! :D håret mitt er særlig sprøtt og dødt i tuppene siden jeg bleker håret mitt men olivenoljen gjorde håret mitt kjempefint :) kan forstå at håret blir stygt hvis du ikke har et tørt skadet hår fra før. jeg bruker det også kun i tuppene og ikke er det vanskelig å skylle ut heller. jeg skal bruke det før nesten hver eneste hårvask framover :) jippi!

• 5 år senere...
Gjest imanuelle
Skrevet
Hei sann, folks :briller:

Jeg har hørt at olivenolje skal ha en bra virkning på håret, gjerne som hårkur.

Noen med erfaringer?

Jeg er fransk kvinne med meget langt hår som trenger god behandling.

Jeg pleie å bruke hver 14 dager hårmaske som bli ofte brukt i frankrike.

Olivenolje + 1 egg + noe droper sitronjuice. Smør godt på håret, pakk håret med plast foil og la det virke min. 1 time. Lykketil

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hos Accessoria får du kjøpt hair & body shampoo med rosmarin, har prøvd den og den er helt herlig. Huden blir myk og håret blankt og den dufter ganske friskt. Bruker den også til barna

Skrevet

Har hørt at Jojobaolje skal være såesielt bra for hårtuppene:) Kan jo også brukes som sminkefjerner og fuktighetskrem også.

Skrevet

Frederic Fekkai er kjent for å bruke olivenolje i sin populære hårprodukt-serie 'Glossing'

Jeg har Glossing Cream og den lukter veldig olivenolje, men gjør underverker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...