Gå til innhold

Navlepiercing

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Fikk piercing i navlen for ca 1,5 uke siden. Fikk beskjed om å rense med klorhexidin morgen og kveld, men jeg bruker bare natriumklorid nå da piercingen ble veldig tørr og irritert av klorhexidinen. Jeg synes den fortsatt er veldig rød og tørr rundt ringen, og vil bare være sikker på at det ikke er noe galt med den. Ser den riktig ut, eller burde jeg rense med noe annet?

Anonymous poster hash: bbcb1...d2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn så min ut også de første ukene :) Tror det er helt normalt!

Skrevet

Den ser helt fin ut.

Bruk saltvannspray eller dråper til å rense med, klorhexidin og pyrisept blir for sterkt og kan forskyve helbredelsesprosessen til piercinghullet med opp til et år.

Rens to ganger daglig i en halv uke til, så kutter du ned på rensingen til en gang daglig i et par uker, etter det er det best å la den være helt i fred. Ikke plukk!
Er du som meg og klarer å slå til den i søvne, legg en liten plasterlapp over piercingen om natta så du ikke dunker til den.

Den gror ti ganger raskere om du lar den være helt i fred.
Vask den med litt såpe når du dusjer, og ellers ingen kontakt. Ikke rør piercingen med skitne fingre og ikke bytt smykke før piercingen er grodd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener og huske jeg brukte klorhexidin de første dagene så gikk jeg over til saltvann. Saltvann brukes trossalt til sårrengjøring og div. Så derfor kan du nok bruke det uten problemer, selvsagt så lenge det ikke er betent eller tegn til det da. Forøvrog syns jeg den så normalt ut, hadde følt med om du er usikker men du vil fort merke en evnt betennelse.

Anonymous poster hash: e8883...cc5

AnonymBruker
Skrevet

Den ser helt fin ut.

Bruk saltvannspray eller dråper til å rense med, klorhexidin og pyrisept blir for sterkt og kan forskyve helbredelsesprosessen til piercinghullet med opp til et år.

Rens to ganger daglig i en halv uke til, så kutter du ned på rensingen til en gang daglig i et par uker, etter det er det best å la den være helt i fred. Ikke plukk!

Er du som meg og klarer å slå til den i søvne, legg en liten plasterlapp over piercingen om natta så du ikke dunker til den.

Den gror ti ganger raskere om du lar den være helt i fred.

Vask den med litt såpe når du dusjer, og ellers ingen kontakt. Ikke rør piercingen med skitne fingre og ikke bytt smykke før piercingen er grodd.

Okei:) går det bra å vaske den med NEUTRAL HAND WASH?

Skrevet

Ser helt vanlig ut. Husk at du MÅ rense lenge. De bruker 1 år på å gro så jeg hadde faktisk betennelse av og på hele det året uansett hvor mye jeg rensa.

AnonymBruker
Skrevet

Okei:) går det bra å vaske den med NEUTRAL HAND WASH?

NEI

Kjøp NaCl på apoteket

Anonymous poster hash: a156a...7cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...