Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er undervektig, og har i det siste opplevd at huden som sitter rundt hoftebena er veldig sår. Det er vondt å ta på det, feks å såpe seg inn i dusjen. Det er også ubehagelig med en del klær som sitter trangt der. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Er redd for at det skal utvikle seg sår, men det har det hittil ikke gjort.

Anonymous poster hash: 39000...4d8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan legge på deg til du når normalvekt.

Anonymous poster hash: 136a4...e12
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være liggesår/trykksår du har?

I så tilfelle må du få en mykere madrass i senga.

Anonymous poster hash: dac74...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Det er trykksår/liggesår. Få hjelp til å gå opp i vekt og nå normalvekten din

Anonymous poster hash: 3082c...f34
Skrevet (endret)

Det er viktig å unngå sår,for liggesår gror ofte dårlig. Heldigvis er det flere ting du kan gjøre for å unngå sår:

Myk,og gjerne trykkavlastende madrass.

Øke vekten. Du finner ulike typer næringsdrikker og pulver til å røre ut i drikke og supper på apoteket. Både med ulike typer smak og uten smak. Er du veldig undervektig eller har bakenforliggende sykdom kan du kanskje få dekket utgiftene til slike ting på blå resept.Spør legen din.

Ellers er det viktig å prøve å unngå ensidig trykk på stedene huden er sår. Prøv å variere sitte/liggestilling.

Endret av Sandie
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover alltid på ryggen, så det kan vel ikke være liggesår? Jeg sitter jo heller ikke på hoftene, ikke har jeg pc på fanget heller. Det eneste som er i kontakt med området er klær.

Skjønner jo selvsagt at det vil gå over om jeg går opp i vekt, men det er ikke gjort over natten.

Anonymous poster hash: 39000...4d8
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være tunge klær som gnager da?

Du bør ta en tur til legen og få legen til å se på dette og finne ut hva det kan være.

Anonymous poster hash: dac74...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...