AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Hei! Har slitt med overvekt og vektøkning siden 9. klasse. Men nå har plutselig vektøkningen "dabbet av", har ikke gått noe ned, men vekta står helt stille. Det er jo bra at jeg ikke går opp i vekt, selvfølgelig, men hvorfor har vektøkningen plutselig stoppet uten at jeg har endret livsstil/spisevaner? Har kroppen liksom funnet seg en "grense", at det jeg gjør av aktiviteter veier opp for hvor mye jeg spiser? Eller bør jeg være bekymret og søke lege? Takk for svar Anonymous poster hash: a536a...35e
twirlX Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Dess høyere kroppsvekt man har dess mer energi trenger kroppen for å vedlikeholde - en dame på 160 og 90 kg trenger mye mer energi for å vedlikeholde vekta enn ei på 160 og 50 kg
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Dess høyere kroppsvekt man har dess mer energi trenger kroppen for å vedlikeholde - en dame på 160 og 90 kg trenger mye mer energi for å vedlikeholde vekta enn ei på 160 og 50 kg Aha, så det betyr at siden jeg er så stor, så bruker kroppen min masse energi på å vedlikeholde vekta, så jeg går ikke opp i vekt siden jeg ikke spiser mer enn før? - TSAnonymous poster hash: a536a...35e
twirlX Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Aha, så det betyr at siden jeg er så stor, så bruker kroppen min masse energi på å vedlikeholde vekta, så jeg går ikke opp i vekt siden jeg ikke spiser mer enn før? - TSAnonymous poster hash: a536a...35e Det betyr at dess høyere vekta er dess mer mat trengs for å gjøre hverdagslige aktivteter Ergo -alle vil stoppe opp på et visst vekttall dersom de spiser akkurat samme mengden dag inn og ut samt gjør samme aktiivietsmengde
Lillevaffel Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Det betyr at dess høyere vekta er dess mer mat trengs for å gjøre hverdagslige aktivteter Ergo -alle vil stoppe opp på et visst vekttall dersom de spiser akkurat samme mengden dag inn og ut samt gjør samme aktiivietsmengde Okay! Da skjønner jeg...;-) Så det er altså ikke noe å "bekymre" seg for, hehe. Har jo lest om sånne alvorlige sykdommer som gir vekttap og sånt, og ble litt bekymret, siden vektøkningen plutselig stoppet opp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå