AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Venninna mi hører ikke om jeg snakker til henne gjennom en dør til feks. soverommet, badet, kjellerstua (som det er dør mellom) osv. Jeg må si det samme flere ganger og rope men hun hører ikke. Når hun endelig hører etter ti ganger sier hun at hun ikke hørte noe før fordi ellers hadde hun svart meg. Når jeg spør henne om hun har sjekka hørselen sier hun at det har hun gjort og hun hører normalt bra. Jeg skjønner ikke dette? Når jeg da er på det samme badet eller soverommet så hører jeg jo med en eneste gang og jeg hører det klart og tydelig og høyt. Det er bare noe som skurrer her og jeg forstår ikke sammenhengen men kanskje jeg bare må fortsette å lure..?Anonymous poster hash: 0a9b3...96b
Gjest Gjest_Erica Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Det å innrømme for seg selv at man har en svikt i en sans, kan være tøft for mange. Jeg ser det på min far. Når jeg påpeker at hørselen hans er dårligere, tuller han det bort.Jeg jobber med mennesker som har fått nedsatt syn. De har erkjent at de har dårligere syn, men det å måtte ta i bruk hjelpemidler, som briller, forstørrelsesapparater, punktskrift, hvit stokk osv. kan være vanskelig for mange. Det samme tenker jeg også om hørsel. Det er tungt å innrømme at man hører dårlig og det er en "nedtur" å gå til det skrittet at man må ta i bruk høreapparat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå