Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Nå er det snart hjemmelaget pizza. Og jeg har hentet min nye snope-mobil. Så NOE godt har da dagen ført med seg. Dessuten har jeg hatt en kusine på besøk. *Har ikke sett henne siden Lil'Sis sitt bryllup. Hun skal forresten gifte seg selv. I april. Vi er invitert. Det skal bli kjekt. Håper jeg orker og kan da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg.

En liten kommentar trengs:

Du er dine egne barns beste mamma uansett hva du klarer og ikke klarer.

De har ikke forventninger om noe annet - de skaper vi nok mest selv.

Klemmer til deg en lørdagskveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom i dag også. Eller natt.

Mine egne bekymringer blir små da, og det er på en eller annen, ekkel, måte litt godt.

Tenker på deg CD. På deg og alle dine.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, vennen! Gratulerer med overstått bryllupsdag - SEKS år?? Jeg ville tippet på en tre-fire, sånn som jeg husker det... Det var en flott fest!

Og gratulerer med dagen i dag til gutten din! Lett å merke, vet du, for "min" har jo også i dag. Vi tar en flaske rødvin og koser oss litt, vi, men jeg må snart til køys, for jeg skal tiiiiiidlig ut og fly igjen i morgen :sove:

STOR :klem: fra meg du vet!

PS: Kan jeg få booket inn en sjokoladekake-time en gang mellom 17. og 28. desember ca.? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er disse travle dagene over. Men du og du så hyggelig vi har hatt det. Lillegutten min er fyllt fire. Storegutten, burde jeg vel kanskje heller skrive. :)

Vi hadde barneselskap i går. Veldig kjekt. Været var fint, så vi var en god stund ute. Og i det vi stikker ut døren, så smetter Veslefrøken til lekeplassen utenfor hekken. Så der var vi... :ler: Det var fint det. Og kaken gjorde stor suksess. GJETT om den var fin!!! Veldig fin. Vi holdt på med den til halvett natten før. Det som tok tid var å få geleen til å stivne... Hadde grønn gele med blå konditorfarge i til sjø... Kjempetøft. Og planke hadde vi laget. Og baugspyd. Og ror. Og masse flotte seil. Og Kaptein Sabeltannfigurer. Og masse folk som hadde vært nødt til å gå planken. De lå og duppet i sjøen. :ler: Kjempestilig. Og god var den også.

Og i dag, da han stod opp, var han veeeldig klar på at han skulle ha med resten i barnehagen i dag. "Jeg vil ha med den store fine kaken i barnehagen!!" Lillesøster hadde laget muffins for meg som han skulle ha med egentlig, men det var det ikke snakk om. Det fine var at den faktisk fremdeles såveldig ut som en fin båt. Den var skåret på de rette stedene. Heldigvis la vi på et nytt lag med glasur og pynt i går kveld, sånn at den skulle være fin til besøket i dag.

Han var stor helt da vi ankom barnehagen. De store guttene på fem år var overbegeistret. "Den tøffeste kaken eg har sett" sa en av dem! :) Det var så fint å se stjernene Junior hadde i øynene. :Nikke: Det er ikke ofte han er begivenhetenes sentrum i barnehagen, så det var moro.

I går kveld var Mannen og jeg ute sammen, og spiste et fantastisk måltid på en romantisk liten restaurant. Alene i lokalet. Vindusbord, og kjempeservgice. 6 års bryllupsdag ble feiret med en seks retters middag. :roll: Vin drakk vi til også. God vin. Vi begynte med pepperstekte kamskjell med suverent tilbehør. Fortsatte med strandkrabbesuppe. (DET var godt det!) Sterk og smakfull. Første hovedrett var kalv. Restauranten er kjent for sine kalveretter, og det kunne de virkelig. Kalv er sikkert det beste kjøttet som finnes, tror jeg. Mørt som bare det. Servert med rattepoteter (små ovnsbakte mandelpoteter) asparges, sopp og pesto med soltørkete tomater. Nyyyydelig. Andre hovedrett var hjort, ikke værst på smak den heller. :ler: To desserterfikk vi også. Først sorbet, mango og blåbær, på hasselnøttknekk og med masse god frukt og bær. Siste rett ut var en konfekt-sjokoladekake. Og Kaffe, selvsagt. Utrolig vellykket måltid. Og en veldig trivelig kveld. Og jeg har verdens greieste storebror. Han både kjørte og hentet oss.

I dag har familien vært på besøk. Hyggelig, det også. Men travelt. Og masse flotte gaver. Lego for 5+... Brannbil. Grådig stilig. Men ikke ferdigbygget ennå. Tante og Bestemor satt en god stund, men ble ikke klar. får ta det ferdig i morgen. Men lettest når lillesøster ikke er der. Litt for små deler for henne. Vi får se. Og ny ryggsekk til barnehagen fikk han. Stor-gutt-sekk. Kjempefin. Og mange nye klær.

Og sluknet fort gjorde de begge to i dag!

Selv er jeg sliten. Ikke rart etter disse dagene. De har vært travle. Men jeg har også vært nødt til å øke dosen drittmedisin i dag. Har blitt litt økende småkvalm og "klangete" i hodet. Tok større dose nå i kveld, og tror jeg gjør det i morgen også, for å forhåpentligvis få bukt med det, og så prøver jeg med mindre igjen. Jeg vil av den der dritten. Snarest mulig. Men det er best å la den virke som den skal, sånn at jeg ikke går rundt med ødemer i hodet bare fordi jeg ikke vil ta medisin. La den virke og så bli kvitt.

Egentlig skal vi til Geilo med et vennepar og barna deres i helgen. Har gledet meg lenge. Men nå vet jeg ikke helt. Pappa blir ikke akkurat bedre. Han er svak nå. Vet ikke hvor lenge det varer. Det blir liksom feil å dra bort nå. Hadde det vært litt kortere. Men vi snakker minst fire timer hjem. Og med pakking og barn og sånn, så tar det tid å områ seg, om det skjer noe. Tror kanskje vi må ta turen en annen gang. Og heller finne på noe annet morsomt sammen til helgen. En tur til fløien med grilling, for eksempel. Eller kino om det regner. Eller noe. Vi får se.

Nå er det natt. Håper på litt søvn i natt. Det blir ikke for mye. DRITTMEDISIN! holder meg våken, i natt fra fem. Hadde bare sovemedisinen hjulpet meg litt. Men nei. Jaja, god natt, likevel.

CD

Endret av CarpeDiem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si at jeg tenker mye på deg og dine..din styrke har vært en trøst for oss..

pappa var veldig imponert over styrken din..stå på..

CARPE CIEM

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med både bryllupsdag og 4-årsdag. Synes jeg ser den store lille gutten med stjerner i øynene og verdens kuleste kake i barnehagen. Det kommer han til å huske hele livet antakelig.

Synd med den drittmedisinen du må ta. Men må man så må man - det er vel sånn det er bare.

Fryktelig at dette med faren din skjer oppi alt sammen også, det blir liksom litt mye på en gang vil jeg tro.

Ha en fin tirsdag, eller hvilken dag blir innen du leser her neste gang! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære CarpeDiem!

Gratulerer med overstått bryllupsdag og lilleguttsbursdagsfeiring!

Var innom boken til søsteren din akkurat og leste om faren din! Kjempe trist! Syns din familie virkelig får gjennomgå!

Støtt hverandre!

Tenker på dere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor
Hei Vennen!

Jeg vil bare stikke innom å ønske deg ei kjempefin helg. Håper du har det bra. Tenker masse på deg.  :klem:

Hei igjen!

Jeg har fått det for meg at det er fredag i dag. En dag fra eller til gjør vel ingen ting :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er så trist, så trist.

Tenner et lys for Pappaen din i kveld.

Det er ikke måte på hva du og familien din må gå igjennom,

og vi andre rundt dere er helt hjelpeløse, det er ingenting vi

kan gjøre for å forandre på noe av det triste som skjer.

Men vit at vi er her. Vi gråter med dere og står parat hvis dere

trenger oss. Og vi er veldig, veldig glad i dere! :klem:

Cumulus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...