stiliv Skrevet 19. august 2005 #861 Del Skrevet 19. august 2005 Hallo og takk for sist! Det var så utrolig hyggelig å se deg i så god form - rene "høydaren" var det faktisk. Det er en stund siden humøret var såpass, og ikke minst beina da. Du strålte da du fortalte om barnehagetilvenningen som gikk så greit - akkurat slik du altid har gjort når du har snakket om barna og ting du brenner for. Håper at dette er en fortsettelse som varer og at høsten blir bedre enn fryktet, og at dette betyr at du får sjansen til å være litt mere aktiv slik du så gjerne vil. Klem fra meg iallefall og nytt oppturen i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storeM Skrevet 24. august 2005 #862 Del Skrevet 24. august 2005 Nå er det sikkert mange her som venter på en oppdatering fra deg, CD... Hvordan går det med deg? Det var i alle fall flott å se da jeg traff deg i helgen, at formen endelig er på oppadstigende etter en lang og slitsom sommer!... det fortjener du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 25. august 2005 Forfatter #863 Del Skrevet 25. august 2005 Heisann Nå er det veldig lenge siden jeg har skrevet skikkelig her. Veldig veldig lenge. Det har liksom vært andre ting å gjøre. Men nå skal jeg sette i gang igjen. Lover! Hvor skal jeg begynne? Jo, jeg skulle fortelle litt om tilpasning i ny barnehage. Ungene har til nå gått i barnehage i sentrum. Men nå, to år etter at vi flyttet ut i suburbia, har vi fått flyttet dem over til en barnehage i nabolaget. En fin-fin barnehage med dobbelt så mange barn og et kjempeflott uteareal. Vi skulle begynne torsdag forrige uke. Klokken ti troppet vi opp med ryggsekker og ekstraklær - og to barn, som har gått i barnehage før... Vesla trakk av seg skoene (og sokkene - hun liker veldig godt å gå barbent) og løp inn på avdelingen. Hun klatret opp på benken ved det største bordet, vred seg inn mellom to gutter, og begynte å "hjelpe" dem med puslespillet de holdt på med. Hun var "hjemme" med det samme! Junior er LITT mer tilbakeholden. Han holdt mamma i hånden, men trakk meg med inn i rommet. Der inne fant han en stor fin garasje med masse biler. Bilene kunne festes i hverandre, akkurat som togvogner, og dermed var han solgt. Tog er noe av det beste som finnes. (Omtrent bare etter Fløibanen) Han ble liggende på gulvet å leke med det, mens de voksne løp etter Vesla. Hun er ... hektisk! Og det merket de. Veldig. Og på et nytt sted med masse nye mennesker og leker og ting?? Hun var høyt og lavt. Hele tiden. Klatret nesten ut av vinduet, til og med. Junior fant seg også godt til rette. Så godt, at da vi skulle gå (første dag skal man jo ikke være så lenge) så ville han ikke være med hjem. Han ville være ute og leke med de andre. Gutten dro oss til porten og dyttet oss ut, og vi fikk beskjed om å komme tilbake og hente ham senere. Og hva mer har skjedd siden sist? Inn og ut på sykehuset. Diabetes... ikke så farlig, egentlig, siden den er "kunstig". Det høye blodsukkeret er fremkalt av drittmedisin. Det er "bare" å ta litt insulin, og så senker jeg det... Legen sa i alle fall det. "Forskjellen på deg og "de andre" sa han, er at du bare kan spise det kakestykket. " Så da er det vel sånn. Dessuten går det over når jeg ikke tar mer drittmedisin. Alle prøver er fine - God ting. Mye smerter i ryggen - Ikke god ting. Ben som ikke funker skikkelig (omtrent ikke i det hele tatt) - ganske så dårlig ting. Nedtrapping av drittmedisin funker fin-fint! - Flott ting. Formen blir i grunnen litt bedre dag for dag, tror jeg, og det er jo bra. Men jeg skulle virkelig ønske at vi hadde et hus på ett plan for tiden. Bena er vonde og tunge og det er veldig vanskelig å gå i trappen. Og i kveld har jeg vært alene, og Vesla har grått oppe i sengen tre ganger... Jeg har for øvrig begynt hos fysioterapeut for å trene opp kroppen nå. Men jeg trener en del selv også, så dette skal gå bra. Det tar bare tid. Jeg kan jo ikke lenger kjøre bil selv. Så forrige uke, da jeg skulle ha antistoffer på sykehuset, ble jeg kjørt og fulgt av en venninne. Det var veldig kjekt. Vi fikk et eget rom, og slapp å sitte på fellesrommet. Hver vår godstol og vår egen sykepleier (som kom og gikk, selvfølgelig) - en av mine favoritter. Hun var mye inne og pratet med oss. Det som var kjekt, var at venninnen min dermed fikk se og oppleve hvordan deler av hverdagen min er. Hva det er jeg gjør på på sykehuset hver eneste onsdag, hva som skjer når jeg får medisin. At hun fikk et innblikk, liksom. I dag har vi hatt et raid på IKEA. Det er moro! Og i dag fikk vi storfangst! Garderobeskap til begge barnerommene - med innmat. Og masse smågreier. Flotte bokser til papirgreier. Vase. Gryte. og masse annet. Jeg har for øvrig fått både bilder og tekst til artikkelen om meg nå. Det blir bra. Tror jeg. Jeg vet ikke hvilke bilder som skal brukes, men alle var bra. Så vidt jeg husker så kommer den i uke 40. Nei, nå får det holde. Neste oppdatering vil ikke vente like lenge på seg. God natt CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 25. august 2005 #864 Del Skrevet 25. august 2005 Så bra å høre fra deg, kjempegodt å høre at det tross alt går greit med deg. Måtte formen være på stadig stigende kurs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 26. august 2005 #865 Del Skrevet 26. august 2005 Hvilket blad er det som skal trykke den artikkelen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 27. august 2005 Forfatter #866 Del Skrevet 27. august 2005 Gjett hva jeg har gjort de sisite timene... Vært på FEST! Det er lenge siden det!!! Kjempemoro! Jeg har kost meg masse. Orket ikke være så veldig lenge, men likevel. To øl, og CD ble svimmel! Storebror hentet meg, mens Mannen ble igjen. Han kommer når han vil. Og ungene sover hos onkel og tante i natt. Det skal bli utrolig deilig å sove til vi vi våkner av oss selv. Og stå opp når vi selv vil! Det skjer ikke for ofte. CD 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. august 2005 #867 Del Skrevet 28. august 2005 Åh, så herlig å høre at du koste deg skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 28. august 2005 Forfatter #868 Del Skrevet 28. august 2005 Nei nei nei nei jeg vil ikke gøre noen ting Nei nei nei nei nei nei jeg er ikke sulten Jo, jeg vil ha mere mat jeg er kjempesulten Nei nei nei nei nei det blir ikke noe lesing i dag det blir ikke noe lesing i dag "Sov godt, gutten min" Nei nei nei nei nei nei Det VIL jeg ikke! Sånn har vi hatt det i dag... Herlig... Det er ikke lett for verken store eller små med skikkelig trassalder, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 31. august 2005 Forfatter #869 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Ja, og der forsvant et helt innlegg... Søren og! Jeg har skrevet om: * Junior plukket blomster til meg i barnehagen i går. * Det har vært mindre (ingen) trass de siste dagene!! * Middagsbesøk med gode venner * Lek med gode venner * Formen blir bedre og bedre dag for dag! * Middagslister for en uke i slengen! Får vi det til? Nå har vi i alle fall masse forslag! * Nå er arbeidet med bestilling og ordning av bilder til album for alvor i gang! * Jeg ser fortsatt blubbete og veldig gravid ut. Når vil det gi seg? * I dag er det reduksjon av drittmedisin fra 4 x 0,5 mg til 2 x 0,5 mg. Bare en uke igjen, nå, så slutter jeg helt. * Nå skal barna hentes og vi skal ha en aldri så liten tur på Fløien. Bestilt av Junior i morges. Kortversjon.... CD Endret 31. august 2005 av CarpeDiem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 1. september 2005 #870 Del Skrevet 1. september 2005 Synes det virker som om du har fått tilbake litt hverdag, jeg! Trassunger og planlegging av middag og ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. september 2005 #871 Del Skrevet 1. september 2005 Må bare legge i fra meg et lite spor inne hos deg. Har vært snikleser siden du startet dagboken. Ordene du setter på din hverdag, rører noe i hjerteroten min. Varme klemmer fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 1. september 2005 Forfatter #872 Del Skrevet 1. september 2005 Synes det virker som om du har fått tilbake litt hverdag, jeg! Trassunger og planlegging av middag og ... ← Ja, er det ikke fint? Det er jo helt herlig at hverdagen er kommet tilbake. Men det er ikke bare fryd og gammen med det, heller. I dag ville han ikke gå i barnehagen. Han ville være hjemme. Og var lei seg. Satte seg i garderoben , tok av seg sko og jakke og bare satt der og var en lei seg liten gutt. Det verker i et mamma-hjerte å forlate ham da. Men han ble tatt vare på av (hva skal man kalle henne? "Tante"), og vi ble sendt av gårde. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 1. september 2005 #873 Del Skrevet 1. september 2005 Ja, er det ikke fint? Det er jo helt herlig at hverdagen er kommet tilbake. Men det er ikke bare fryd og gammen med det, heller. I dag ville han ikke gå i barnehagen. Han ville være hjemme. Og var lei seg. Satte seg i garderoben , tok av seg sko og jakke og bare satt der og var en lei seg liten gutt. Det verker i et mamma-hjerte å forlate ham da. Men han ble tatt vare på av (hva skal man kalle henne? "Tante"), og vi ble sendt av gårde. CD ← I morges kjempet Brunetten tappert med tårene på den ansattes arm, var helt rød i ansiktet og blank i øynene, mens underleppen skalv... Men så er hun ferskt barnehagebarn også, da. Heldigvis tror jeg det gikk fort over, gjorde det i går i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 1. september 2005 #874 Del Skrevet 1. september 2005 Hei hei CD! Så godt å lese at formen er bra! Og at du virkelig er tilbake igjen! Håper dere har kost dere på fløyen i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 1. september 2005 Forfatter #875 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Dagen hans ble heldigvis bra, selv om barnehagedagen startet litt traurig. Han har lekt masse med et par andre gutter og har hatt det fint. Vesla har løpt rundt og kost seg hun også. De var dyvåte begge to da de kom hjem. Det har vært varmt her i byen i dag. I tillegg til at regnet virkelig har plasket innimellom. Og kombinasjonen varme og regntøy betyr våte barn, både innenfra og utenfra. MEN BLIDE VAR DE!!! Og når de fikk være med på å både lage middag OG å bygge klesskap på rommet, så var dagen riktig fin. Etter at dørene var skrudd på tok de helt av. De fant ut at det var kjempemoro å gjemme seg inni der. De hylte og lo. Og hadde det veldig gøy. Lenge. Vesla er en jente som finner på og ut av masse ting. I dag, mens Mannen og Junior skrudde skap, kom hun plutselig joggende med et par ting som jeg har liggende på en relativt høy hylle ved siden av sengen min (og TRO meg, jeg har en del ting liggende som små jenter ikke bør få tak i). Jeg kunne ikke helt skjønne hvordan hun hadde nådd dem (dette var helt ufarlige ting, de farlige er selvfølgelig sikret godt). Jeg gikk inn på rommet, og hva ser jeg? Jo, frøkna har tatt med seg en av de små barnestolene fra rommet sitt for å nå opp til Mammas spennende hylle. Så nå er det i alle fall om å gjøre å passe på. Vi har en initiativrik liten frøken. Nå ser jeg frem til nok en innholdsrik helg. [/color=gray](lurer på når jeg skal få kjede meg en helg... ) I morgen skal jeg først på shopping til byen med Mannen. Vesla trenger noen nye klær. (trenger og trenger...) Hun har plenty av bukser, men det er verre med overdeler av ulikt slag. hun har vokst masse og griser seg sånn til at det går gjerne to sett om dagen. Dessuten så har jeg så inderlig lyst til å kjøpe et par mexx-sett til henne. Jeg er så svak for mexx, spesielt til jenter. Og de to settene jeg kjøpte i JANUAR begynner etterhvert å bli lovlig trange! Vi får se på hva jeg finner, og hvor mye det koster. Det er jo full pris for tiden, og det er jo ikke så hyggelig. Men kvaliteten er kjempebra. (Mexx er dessverre ikke det billigste. (Men du og du, så lekkert!) ) Om ettermiddagen skal vi på kake og kaffe til svigermor, som har hatt bursdag. Vi etterlater oss barna hos dem, og møter Lillesøster og mannen hennes på en restaurant i byen etterpå. Det skal bli UTROLIG DEILIG å gå på restaurant uten barn!!! (ja, vi går faktisk relativt ofte på restaurant MED barn). Vi har bestilt bord på en skikkelig biffrestaurant, med SKIKKELIGE desserter. Sånne store amerikanske. Brownies, Cheesecake.... Kanskje jeg må ha flere? Kalorier skal jeg ha massevis av, så det står ikke på det. Og så har vi hele lørdagen for oss selv, før svigers leverer ungene en stund før leggetid. - Lurer på hva vi skal finne på? Sove så lenge vi gidder? I alle fall dét, så får vi se hva dagen ellers bringer. Søndag er det så bursdagsbesøk for Juniors venninne. Det kan bli rikitg festlig. Kvelden i kveld har jeg brukt på nettet. Jeg har sittet og lett etter enkle oppskrifter på middagsretter. En venninne og mannen imponerte meg med å fortelle at de nå hadde begynt å lage ukentlige middagslister, og å handle inn til hele uken på én gang. Det inspirerte meg, og jeg fikk lyst til å prøve det samme. Men slikt krever jo at man har en del retter å velge mellom. (Det er vel ikke bare jeg som har store problemer med å finne på noe å lage til middag hver dag? Det går stort sett opp igjen på det samme. ) Så jeg trengte idéer. Sendte ut sms til en mengde venninner og spurte hva de har hatt til middag i det siste. Jeg ble imponert over hvor mye forskjellig de laget til. (alle syntes de var uspennende, men totalt sett ble det veldig mye forskjellig). I tillegg har jeg altså lett etter enkle og raske retter på nettet. I kveld var det fiskeretter jeg fant. I morgen går jeg løs på matprat.no, og kjøttretter. Og venninnene mine får selvsagt kopi! (NOEN fordeler skal de ha av å ha en hjemmeværende venninne med dårlige ben og god tid) CarpeDiem (- og nå har jeg også begynt å skrive med ulike farger og størrelser. Det var jammen ikke så enkelt...) Endret 1. september 2005 av CarpeDiem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 1. september 2005 Forfatter #876 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Det er snodig. Klokken er ett på natten (klokkeslettet i dagboken her er en time feil), og jeg sitter her og koser meg med å skrive i dagboken min og surfe litt. Spiser litt peanøtter. Drikker litt brus. Og har det rett og slett helt ok. Er litt nattemenneske. Og så har jeg dårlig samvittighet! Fordi jeg er oppe! Dårlig samvittighet! Jeg er 33 år, gift, bor i eget hus. Kan faktisk bestemme selv når jeg skal gå og legge meg. Og likevel har jeg dårlig samvittighet for å være oppe etter midnatt... Det er jo helt sprøtt. Jeg står jo likefullt opp til den samme tiden (for meg er de tidspunktene styrt av pille-tid) og spiser frokost med ungene og får dem i barnehagen. De lider ingen nød av at jeg sitter her. Og Mannen sover og merker ikke at jeg ikke er der, og dersom han, mot formodning, våkner nåe jeg legger meg, så sovner han igjen i løpet av nullkommaniks. Og hva gjelder mitt eget søvnbehov? Jeg har jo hele dagen i morgen å eventuelt ta meg inn igjen på. Det er jo ikke noe problem. Nei, jeg tror jeg går og henter meg et nytt glass med brus! CD Endret 1. september 2005 av CarpeDiem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #877 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) *Slettet av Fryspulver* Endret 5. september 2005 av Frysepulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 1. september 2005 #878 Del Skrevet 1. september 2005 Du har morsomme betraktninger og en fin måte å formidle dem på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 2. september 2005 #879 Del Skrevet 2. september 2005 Det er så koselig å lese i boka di nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 2. september 2005 Forfatter #880 Del Skrevet 2. september 2005 Det er så koselig å lese i boka di nå! ← Så fint å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå