Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Camelia

Hva gjør du mens du venter? Hvordan er formen? Jobber mannen din for tiden? Har sommeren kommet til det våte vestland?

Beklager om jeg maser med irriterende spørsmål... :roll: Tenker så mye på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du mens du venter? Hvordan er formen? Jobber mannen din for tiden? Har sommeren kommet til det våte vestland?

Beklager om jeg maser med irriterende spørsmål... :roll: Tenker så mye på deg.

*Tja, hva gjør man? Man eksisterer... Og holder mobilen innenfor rekkevidde. Og håper på at det snart kommer en lyd fra den. Og at det er det rette nummeret. "god dag. Det er doktor Anker som ringer..." Men det ser ut som om det tar tid...

Ellers går jeg bare rundt her og er her, liksom. Har fått ryddet litt og vasket litt klær etter ferietur og shopping. Møtt venner litt. Vært til fysio. Vært på sykehuset. Vært på lunsj med venner i byen. Sittet i hagen og lest avisen. Det er godt vær for tiden. Deilig! :kul:

Junior er på ferie i Hardanger med min bror og familien, og Vesla er alene hjemme med mamma og pappa. Hun har vært i barnehagen i går og i dag , men hatt sene morgener og tidlig ettermiddag. Hatt det kjekt. *Hun har begynt å sove lenge etter turen til Aberdeen. JIPPI! Det gjør INGENTING at hun ikke vekker oss i sekstiden lenger, men drøyer til åtte-halvni... :P

Vi får stadige meldinger på mobil fra Hardanger.

"Kusine 1 og kusine 2 bader. Junior og tante synes vannet er kaldt. Det er gøy å tisse på de store steinene"

"Junior og onkel leker med ferge i elven"

"Nå er alle og ser på fergen - feriens høydepunkt."

"Tante KOM. Jeg er trøtt" (klokken var halvåtte, ti minutter etterpå sov han... :))

"Englebassen sov til 9. Nå har vi klippet gresset og kjørt det i en liten trillebår. Vi er i fjøro. Vannet er kaldt. Det sier plask når vi kaster stein."

"Surfebrett. 24 grader i skyggen. Minusgrader i vannet"

"Nå prøver han ut Besta. Lefse med sukker...... og sjokade. DET gikk nok ikke."

Når man får slike meldinger jevnt utover dagen har en mamma det bra. :Nikke: Det er liksom ikke tvil om at gutten har en helt flott ferie. Kjempefint at de hadde lyst og mulighet til å ta ham med.

Vesla nyter tiden med mamma og pappa. Det er morsomt. Hun forholder seg vanligvis mest til storebror når hun er hjemme. Det er ham hun leker og snakker mest med. Og følger med på. Ser alt han gjør og vil være med. Finner på mye selv uten ham også, hun er for eksempel mye mer glad i å herje i hagen enn det hsn er, men likevel. Det er lett å se at det er han somer referansepunktet. Men nå som han ikke er her, så overtar hun liksom. Hun tar oppgavene hans... :P Når jeg lager middag henter hun storebrors tripp-trapp. Drar den bort til kjøkkenbenken, klatrer opp, og vil hjelpe til. Når vi skal ut skal HUN bestemme hvilke sko mamma skal ha på. Det er slike ting som Junior ellers holder på med. I tillegg snakker hun til oss og forholder seg til oss på en helt annen måte enn ellers. Det er så skjønt og morsomt. Hun er aldeles nydelig! :hjerte: På alle måter! Og er begynt å bli en stor jente, som virkelig aktivt spøker og leker og kommuniserer på mange nivåer. Det er så kjekt. Hun og pappa var av gårde i går ettermiddag, for å handle litt mat. Jeg måtte ligge litt på lading på sofaen. Da de kom hjem kom hun RETT bort og måtte ligge litt på mamma sin mage på sofaen og klappe på og kose masse. Så sang vi litt og hadde det koselig. Så lenge frøkna hadde tid.... :roll:

Mannen har tatt ut sykmelding. Han har heldigvis funnet ut at det var best. Jeg er veldig glad for det. Han jobber litt innimellom, og det er bare fint. Da har han noe å henge hodet og fingrene i, og ikke bare tenke på å være pleier. Men jeg trenger å ha noen her. Svulstene og hevelsen i hjernen kan gi større plager. Og de kan gi epileptiske anfall... Har ikke lyst til å være for mye alene da. Dessuten så er det godt å ha noen her innimellom. Jeg trenger ikke selskap hele tiden. Det er kjekt å være alene også, men dagene kunne blitt veldig lange med mye tanker. Og nå som det er ferietid også, så er jo mange av venninne opptatt og bortreist, så det er begrenset hvor mye selskap det blir der, ikke sant. Og så er det godt at barna kan få disse lange gode morgenene hjemme og tidlige hentingen i arnehagen, nå som det er sommer og vi kan være ute og alt. Det er bra. I dag skal jeg på byen igjen. Blir hentet av en venninne om en times tid. De er så greie, så! :Nikke:

Jeg var i riktig dårlig form i går. Vet ikke hva det var som gjorde det. Svak og slapp og elendig. Det var faktisk så lite energi i kroppen min at det nesten kjentes ut som om jeg hadde fått cellegift! :o Helt utrolig ekkelt! Klerte ikke gjøre noenting som helst! Har hatt en god natts søvn, og er heldigvis mye bedre i dag. Det var sikkert en uttladning etter mye reise, lite søvn, spenning og alt mulig. Satt bare pal i en stol på terrassen i sommeren, med en bedre iste og godt selskap. (svigermor var her og tok vare på meg og Vesla mens Mannen var på et møte om kvelden) Det var hyggelig. Det også. Det ER veldig mye hyggelig! :)

Nå kom mannen hjem etter å ha levert Vesla i barnehagen. Hun fikk på seg en fiiiint sommerantrekk med capri og tunika fra GAP i dag. Lille snuppen min. (stolt mamma!) Så nå er det kaffe på terassen før jeg må ta en kjapp dusj og gjøre meg klar.

Ha en fin dag, alle.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Har tenkt utrolig mye på deg etter at jeg leste dagboken din!!!! Håper du får en fin dag i det herlige været i dag!!

Stor klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Deilig for søsknene å ha litt ene-oppmerksomhet en gang i blant. Og det blir sikkert stor stas å treffes igjen. :)

Måtte godværet vare der borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var 278 sider med word-dagbok kopiert og brent på en cd. Har lest at forumet skal legges om og noe skifte av server og slikt... Greit å vite at jeg har dokumentet mitt... Greit å kunne ta vare på. Ha til senere, liksom.

Men det var en gresselig kjedelig jobb.

Jeg har ikke vært så god i dag. Deilgi vær, men jeg er sliten og slapp. Ekkelt. Falt til og med i byen i dag. Fikk overbalanse og klarte ikke ta meg inn igjen. Og kom meg ikke opp igjen alene heller. Det var guffent. Håper det kommer seg fort.

Skal i alle fall sørge for å spise nok, sånn at det ikke er energimangel på grunn av for lite mat! Kvelds nå!

I morgen kommer Junior hjem. Det skal bli godt. Han er savnet! :) Tror nok at de kommer til å bli glade for å se hverandre igjen de to!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å få Junior hjem!!!! :P Vi har hatt det så fint.

Eneste er at jeg bare blir svakere og svakere. Bena svikter totalt. Jeg mister følelsen rundt omkring. Mister kontakten med kroppen min, egentlig litt. Det er ekkelt. Håper det kommer seg fort. Jeg tør ikke løfte Vesla. Tør ikke bevege meg stort bort fra huset. Vet ikke om jeg kommer meg tilbake. Håper det bedrer seg....

Jeg har fått melding fra sykehuset i dag. Skal ha ordinær stråling av hodet for å få tatt all dritten som er der. SKal opp på mandag for tilpasning. Og så begynner behandlingen på tirsdag. Det er veldig kjapt. Vansligvis er det snakk om tre ukers ventetid på stråleterapi. Fint at det går radig nå. Jeg hadde ikke kalrt å vente stort lenger. Psykisk er det greit nok. Så lenge man vet at det skal i gang, liksom. Men nå føler jeg det fysiske veldig, siden kroppen svikter. Kan ikke ha et sånn i ukesvis. Kan man ikke gå, så kan man jo ikke bo hjemme sånn som dette er nå. Og legges inn vil jeg helst ikke. Uffameg. Vi får se hvordan det går. Jeg skal ihvertfall i gang nå. Ikke mange dager igjen nå.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Kose seg med ungene i helga, vips er det mandag og du er nesten i gang, og vips er det tirsdag du er skikkelig i gang! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kose seg med ungene.... Ikke så enkelt det, når kroppen ikke virker... Dessverre. Jeg har fæle dager. Egentlig. Sitter helt i ro i en stol, enten i stuen eller i hagen. Klarer ikke løfte dem. Klarer nesten ikke ha dem på fanget. Klarer nesten ikke registrere at de er der og er blide og greie og skjønne. Det er fælt. Håper det kommmer seg fort når vi bare kommer i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære CD.

Det er så leit å høre at du har det leit. Tenker veldig mye på deg. Tilbake fra ferie mandag, håper å være til hjelp for deg når du skal starte opp med behandlingen. Sees snart!

Klem fra Cumulus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre at du ikke er i form. På torsdag virket du så bra, men jeg tror du er flink å ikke alltid la det synes.

Veldig bra at du kommer fort i gang med behandling, du får si fra hvis vi skal lunsje på sykehuset en dag. :wink:

Vi har absolutt mulighet for å hjelpe til hvis du trenger det. Gi en lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt bedre i dag. Sover godt med medisin for tiden, og er grei om morgenen. Ungene sover rimelig lenge. I alle fall til åtte! Og så ligger jeg og får hvilt meg våken og tatt tabletter sånn at de er i virk før jeg står opp. Går bra det. Rolige frokoster og rolige dager.

Hadde det bra i går, tross alt. Det er mye kjekt som skjer, uansett, liksom. Rart det der. Hvordan det går an å ha det riktig fint til tross for all dritten. :roll: Alle sier at jeg og vi er så flinke til det, og akkurat nå må jeg innrømme at jeg er litt enig. For tiden er jeg egentlig kjempeflink til å se det positive. :Nikke: Men det hjelper jo!

Må fortelle om i går.

Begynte dagen med laaaaang morgen i loftsstuen, men film og frokost. Så var vi på hagesenter og kjøpte masse fine blomster. (de vi kjøpte tidligere i vår og sommer har regnet og frosset i stykker. Det var bare sorgen) Så var vi hjemme i hagen og ordnet til. Jeg sitter helt i ro. Sover litt, styrer litt, har Vesla litt på fanget. Snakker litt med Junior. LAr ham bade i bassenget. LAr ham spyle rundt med hageslangen. Føler at jeg ikke er med i det hele tatt, fordi jeg sitter der og ikke gjør noe, og ikke klarer noe og ikke snakker noe særlig og sover litt og sånn. Men det skjer jo ting likevel. Og jeg ER der. Og jeg responderer litt. Og det blir gjort fine ting som gir resultater. Det er nå kjempefint i hagen! Mannen klarte jo fint å plante ned alle tingene der de skulle være! :Nikke: Skikkelig sommerhage har vi nå. Mp ha en runde til i butikken. Vi har noen krukker igjen som ikke er helt fine. Og et ved til som fortjener litt farge. Må bare finne noe som tåler halvskylle til skygge og som ikke står på favorittlisten til brunsneglen. Det er håpløst å få hjelp til å finne slikt på plantasjen. *Snakk om RIMI-butikk. Det er jo INGEN som kan noe på de stedene. "Tror ikke jeg er den rette å spørre..." Hvem skal man spørre da? Hva GJØR de på et slikt sted om de ikke skal kunne svare på slikt?

Senere kom svigerforeldrene mine hit på middag. De hadde vært innom på kinarestaurestaurant og stilte med ferdig middag til oss, samt jordbær og stauder til mor fra Fisketorget. Er de ikke greie? Ikke noe problem da. Jeg bare fortsatte å sitte helt i ro i stolen min i hagen. De3t ble dekket på for meg, tatt av. Bestemor og Junior stakk gjennom hekken, ned på butikken og handlet is og lørdagsgodt. Dessert og godt til alle. Etterpå la hun Vesla før de gikk. Kjekt for alle.

Junior fikk være oppe ganske lenge. Han var igjen i hagen etter at besteforeldrene gikk. Han og faren satte ned staudene jeg fikk. Junior haddde fått bestemme en stor blomst selv i dag også, og bestemte hvor den skulle være, og fikk være med å grave den ned. I nettoen... :ler: Og så var det rydding og litt mer leking.

Til slutt i går kveld kom et vennepar av oss som vi ikke har sett på lenge. De bor i Stavanger, men er hjemme i helgen. Og de var her lenge. Det var utrolig kjekt. Koselig. Godt med god prat med gode venner. Vi satt ute i hagen til knotten ble for innpåsliten. Det gikk bra med meg også, men jeg måtte til slutt kapitulere, selv om de var her fortsatt. Ikke noe problem det. Det er så fint, for de skal flytte hjem nå. Til høsten kommer de til Bergen for godt. Det skal bli bra.

Gleder meg til i morgen. Nå skal jeg snart bli bedre. Må ha en hvil nå.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Klart du skal bli bra igjen. :Nikke:

Sommerhage er deilig. Jeg har plantet masse blomster i krukker ute på verandaen min, det er så koselig å sitte der nå! :)

Åh, du bor i Bergen? Bergen er en fantastisk nydelig by! Jeg var der for første gang på ferie for to år siden. Og fikk den aha-opplevelsen! For en vakker by! Mye, mye penere enn Oslo. Og bergensere er hyggelige folk, ikke brautende som jeg alltid har fått høre.

Ha en flott sommer uke! :klem: igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja. Ny svart dag i går... :evil:

Var opppe på sykehuset på morgenen for å tilpasse alt til strålingen av hjernen som skal begynne i dag. Gikk fint. Snill og grei svigerinne fulgte meg og var med meg. Kom hjem og satt hjemme hos henne og drakk kaffe mens mannnen var på ekspedisjon. Da ringte de fra sykehuset....

jippi...

Overlegen. Lurte på hvordan jeg hadde det og slikt. Joda, jeg fortalte jeg. Og så sier hun at det er endringer i leververdiene mine. Det er ikke bra. Det KAN være en indikasjon på at ting har begynt å skje i leveren igjen. Hun mente dermed at jeg burde ta ny CT av brystkasse og lever og lunger for å sjekke hvordan det ser ut. I tillegg liker hun dårlig at bena mine ikke er som de skal. Det kan indikere at det sitter noe i rygg eller bekken. Hun ville også ta en MR av det for å sjekke. Så snart som mulig. Hun ville også se på meg.

Så da var det opp på sykehuset igjen. "Min" sykepleier kom, "min" overlege kom, og Mannen var med og vi hadde et kort lite møte. Usj. Jaja. Legen likte likevel det hun så, sa hun. Jeg ser godt ut. (Og det GJØR jeg tenk! Fin i fargen, litt hår, frisk i øynene, og jeg smiler....) Og bena virket bedre enn hun fryktet. Så de smilte da de sendte meg hjem igjen. :) Og de lovet å få meg inn på disse kontrollene så snart det ville la seg gjøre. Måtte love å ha mobilen tilgjengelig hele tiden...

Kvart over tre ringte sykepleieren igjen. Time til MR halv fem... Av og til går det radig. Det var TRE timer etter at jeg fikk beskjed om høye levertall.... Vi var på vei til sommeravslutningsvennemiddag hos noen gode venner med barn på våre barns alder. Rett utenfor... Så det var jo litt kjipt. Vi gikk inn. Slapppet av litt. Ungene satte i gang med leken, og jeg ringte til min svigerinne igjen. Hun er nabo også, og hadde bare beholdt nøkkelen og bilen min etter i morges. Praktisk :wink: Dermed satte hun seg i bilen, hentet meg hos vennene våre og ble med meg på sykehuset igjen. Forrige gang var MR en skrekkopplevelse, og jeg gruet fælt. Men det gikk veldig fint denne gangen. Jeg slapp å dekke hodet, siden det var fra nakken og nedover de skulle ta bilder. Så det gikk bedre. I tillegg fikk svigerinnen min være med meg inn. Hele tiden. Mens jeg lå i trommelen stod hun og holdt meg leggen eller strøk meg på hodet. Jeg slapp å være alene. Det tar lang tid, skjønner dere. I går brukte vi nesten en time der inne. Det var veldig veldig godt å ha henne der. Hun kan få være med en annen gang også. :Nikke:

Så kjørte hun meg opp igjen til vennene våre, hvor jeg fikk litt mat jeg også, og ungene lekte litt mer, før vi gikk hjem.

Vesla hadde satt huset på hodet. Hun er litt ... aktiv ... Ordner ting. Hele tiden. Og i går hadde hun da skrudd på en del plater på kjøkkenet i et ubevoktet øyeblikk. Dessverre sto det en aldri så liten kake på komfyren, tilfeldigvis, for å tine... Det luktet ikke godt etter en stund... Uff og æsj. Alle vinduer og alt ble åpnet for å få bort det værste, og plutselig, i nok et ubevoktet øyeblikk, var Vesla på god vei ut av vinduet. Fra andre etasje. Jeg er ikke kjapp, men jeg klarte å nå henne. Heldigvis! :roll: Hjertet satt LANGT oppe i halsen. LENGE! Hun var rett og slett på vei ut. Ikke bare sånn nesten på vei ut... Hun lå på magen i karmen, med hodet ute, og bena sparkende på den siste stolrygg-karmen, liksom. Helt forferdelig.

Resten av kvelden ble tilbragt i sofaen. Helt utslått. Totalt uten krefter. Hadde tatt ut det som var. Og vi delte en flaske vin... (nesten en hel flaske. Har spart litt til i kveld) En vanvittig god korsikansk rosé som vi kjøpte med oss fra ferie i fjor. Det er en av de beste smaksopplevelsene jeg har hatt. Den var NYDELIG. Hatt utrolig godt av å ligge fra i fjor. Gleder meg allerede til i kveld når jeg skal ha det siste glasset. Tror jeg må en tur på polet i dag og kjøpe noe flere rosé. Det er liksom det som passer nå på denne tiden... Og overlegen min mente godt at jeg skulle ta meg et glass eller to. Det fortjente jeg godt, sa hun! :Nikke: Hjernen hadde ingenting imot det!

Så, da var det skrevet om i går også.

Dagen i dag? Ingen vet hva den bringer. Ungene er levert i barnehagen. Sent. Sov passe lenge. Lang frokost. Stille og rolig. Nå skal vi ut og handle litt. Sitte litt i hagen. Det er godt og varmt. Må ha en runde og handle litt mye etterhvert. Sånt som ligger i frysen og er lager, liksom. Tar en tur nå mens vi likevel venter. Jeg trenger også et par nye topper og en knebukse. Den jeg har brukt de siste årene og som er kjempegod, henger og slenger på meg, i tillegg til at den er stygg og slitt. Jeg får se om jeg finner en litt finere en etterhvert. Må ta det nå på formiddagen.

Jess, ha en fin dag, folkens. Dere er heldige som ikke har MIN hverdag. Husk det!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Ja, jeg er heldig som ikke har din hverdag! Griseheldig!!! Og det minnet jeg meg selv om en dag jeg gikk å sutret for noe så inn i hampen bagatellmessig...

Jeg tenker stadig på deg og snakker om deg som "ei jeg kjenner litt"... Synes historien din er så trist, så trist - og jeg tror aldri jeg har hørt noen være så klar og positiv med en slik hverdag som deg!

Du er helt fantastisk og jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne si *tryll, tryll - kreft gå din vei*.

:trøste: :trøste: :trøste: :blomst_opp: :trøste: :trøste: :trøste:

Skulle det være en artikkel om deg i et ukeblad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Skulle det være en artikkel om deg i et ukeblad?

Det lurer jeg også på. En stor klem til deg, CD, tenker på deg og håper du har en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...