Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CD blir skrevet ut i dag og kommer kanskje med oppdatering. Men uansett; hun får antibiotika i pilleform denne gangen og så har hun fått masse nytt ogfriskt blod, så nå håper vi det går over om ikke så alt for lenge... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Joda, jeg kom ut igjen på fredag. Som Magnhild skrev, så ble jeg lagt inn natt til torsdag. Jeg våknet på natten, følte meg dårlig og hadde høy feber. Tok turen til sykehuset, og ble innlagt. De tok massevis av prøver. og fant ut at jeg nok hadde en eller annen infeksjon, fortrinnsvis en luftveisinfeksjon. Dermed ble jeg satt på antibiotika. Torsdag sov jeg omtrent hele dagen, mens jeg fredag følte meg mye bedre, og ble skrevet ut etter at jeg hadde fått to poser med friskt nytt blod. Takk til alle blodgivere, som gjør det mulig for slike som meg å få nytt blod når jeg har behov for det! :bukke:

Helgen var rolig. Jeg var ikke akkurat i form til de store sprellene, for infeksjonen herjet litt i kroppen min. Junior var med Bestemor og Bestefar til hytten på fjellet. Vi hentet ham i barnehagen og hjalp ham og Bestemor på toget. Han var storlig fornøyd. Det å kjøre tog er noe av det morsomste han vet! Og det er slett ingen ulempe at han får reise alene med Bestemor... :) De hadde en fin tur. På lørdag var de av gårde og kjøpe ski til ham. Gule, fine ski. Han valgte dem ut selv. Og han var FLINK! (stolt mamma!) Han gikk tur med en gang de var tilbake på hytten, og klarte seg veldig bra. Jeg gleder meg masse til jeg får se det selv. Skiene står nå i gangen, og han er til stadighet borte og klapper litt på dem. :)

Her hjemme har vi pusset opp Juniors rom. Vesla sitt rom tok vi for et par uker siden. Hun har fått fin tapet og nytt gulv. Nå var det Juniors tur. Vi malte veggene i to blånyanser, lys opp og mørkere nede, med bølger. Og så skal vi stemple på fisker og sjøstjerner og slikt nede senere. Vi gjorde en liten ominnredning også. Og hengte opp bilder på begge rommene. Så nå er de riktig fine begge to. Det var kjekt å få det gjort!

Det var veldig kjekt å se hvordan barna reagerte da Junior kom hjem på søndag. Det var dårlig vær i fjellet, så det ble til at han og Bestemor kom hjem med toget ganske tidlig. Dermed fikk vi store deler av dagen hjemme. Vesla og Junior var veldig veldig glade for å se hverandre igjen, og de herjet verre her hjemme resten av dagen. Det er så morsomt å se hvilken glede de har av hverandre. Håper det varer... :roll:

Mandag var det politisk streik i barnehagen. De ansatte streiket for å være med på en demonstrasjon mot mindre bemanning i barnehagene. Det er helt greit ås treike for slikt, synes jeg. Resultatet var at vi måtte hente barna klokken to allerede. Vi dro hjem, og fikk besøk av en venninne og hennes to jenter. De er like gamle som våre barn. De hadde det veldig kjekt. Vi hadde først fruktstund, og så spiste vi grøt sammen etterpå. Og ungene herjet og koste seg. Det er ikke alltid at de går så godt sammen, men denne dagen var det veldig artig og harmonisk.

Tidligere på dagen var jeg på lunsj hos en i "Gjengen". Detvar, som alltid, veldig hyggelig. Det er så godt å være sammen med dem. Det er liksom helt greit om jeg ikke er i storform når jeg er der. JEg kan være meg selv, uansett om jeg er glad og frisk og fin, eller om jeg føler meg dårlig og svak. De er like gode uansett. På mandag var jeg ikke på topp. Jeg var sliten på grunn av infeksjonen, og hadde vondter både her og der. Det var kjekt likevel. Ikke minst fordi Malinda var med oss på "long distance". Hun har flyttet utenlands, men var med på web-kamera og internett-telefon. Utrolig kjekt å prate med henne igjen! :enig_animasjon:

Om kvelden var jeg på kino med to venninner, og så 37 1/2. Det var en kjempekoselig film. Kåre Conradi er kjekk! Men i filmen dør han ung, av en uhelbredelig sykdom. Det var litt tøft...

Jeg har begynt å gå til fysioterapi for å prøve å få bukt med lymfødemet jeg sliter med i armen. Synes ikke det har hjulpet så mye enda, dessverre, selv om jeg har vært til en del behandlinger etterhvert. Det er veldig behagelig der og da, og jeg synes det hjelper med det samme, men væsken kommer fort tilbake, dessverre. Med tid og stunder skal det nok bli bedre, bare lymfevæsken finner ut at den kan bevege seg andre steder enn til armen og hånden min. Det er utrolig kjedelig når spesielt hånden og håndleddet hovner sånn opp. Det er vondt, og vanskelig å bruke hånden. I går bandasjerte fysioterapeuten hånden og etstykke oppover underarmen. Det har fungert. Det var veldig stort og klumpete så lenge bandasjen var på, men i morges, da jeg tok det av, var det lite væske igjen, og den er femdeles ikke kommet tilbake, og klokken er to!!! Flotte greier! Jeg skal bandasjere selv i kveld og ha på i kveld og i natt, så er jeg kanskje fin i hånden i morgen også. Det hadde vært fint om det hjalp lenger!

Både mandag og i dag har jeg tatt meg av Junior på morgenen. Han liker å sove lenge, og jeg synes det er så trist at han må vekkes så tidlig for å gå i barnehagen med pappaen sin om morgenen. Innimellom, når jeg er i god form, har jeg tenkt å la ham sove lenger og kjøre ham selv. Han klarer så mye selv at det går fint, selv om jeg har lite energi og mye vondt i hendene. Det ville vært verre å klare Vesla alene, men jeg har tenkt å prøve det også. Etterhvert... Det er godt for både Junior og meg å ha tid alene sammen, bare vi to! I dag vekket jeg ham i ni-tiden, og så hadde vi en rolig og lang frokost før vi kjørte til barnehagen. Det var kjekt. Mandag var det forresten for første gang i historien antydning til scener når jeg skulle levere ham fra meg. Da ville han ikke at jeg skulle gå. Det hadde tydeligvis vært så veldig kjekt å være alene med meg at han ikke ville at det skulle ta slutt. Det blir nok bedre etterhvert som vi gjør dette med jevne mellomrom.

Nå er det på tide å kjøre av gårde. Det er foreldrekaffe i barnehagen i dag. Fastelavnsboller og kaffe. Det blir hyggelig. Og i morgen er det karneval... Aner ikke hva jeg skal kle på han eldste. Vesla har vi en flott silkedrakt til, fra Kina. Den gikk storebroren med på karneval da han var på hennes alder. Men vi har ikke noe til Junior. Og han er ikke noe lysten på å kle seg ut, heller. Kanskje jeg kan overtale ham dersom jeg finner noe Kaptein Sabeltann-utstyr... Vi får se. Ett eller annet skal vi vel finne på.

Skal prøve å bli flinkere til å oppdatere mer jevnlig her. Så slipper jeg å skrive så langt hver gang... :roll:

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å få en oppdatering igjen, CD! :) Selv om jeg visste det meste fra før, så er det veldig hyggelig å få følge med på det du skriver her på nettet. Fortsett med det...

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått en oppmuntring! :) Tre venninner har sendt meg blomster med et fint kort til. Det er så godt å ha gode venninner! Det er dessverre ikke så mye de kan gjøre med den fysiske helsen min, men de er absolutt en veldig god hjelp for den psykiske helsen! Det er veldig godt å haq gode venner som er der og som støtter, med tanker, ord og gjerninger! :)

Jeg har hatt det ganske tøft etter at vi fikk vite at flekken i pappa sin lever var sinna... I tillegg har jeg vært litt dårlig selv, etter at jeg fikk infeksjon. Har vært sliten og hatt mye vondt i ryggen. Da melder angsten seg ganske snart, og jeg har sjeldent lyst til å legge meg. De tunge tankene kommer med mørket og stillheten om kvelden, og jeg har trengt sovepiller for å få ro om natten. :-? Det er ikke noe kjekt. Men da er det godt å ha gode venner og en god mann som er der og som støtter.

I morgen skal jeg legges inn igjen. Legeundersøkelse og blodprøver. Og så er det ny runde med cellegift på onsdag. Æsj!!! :-x

I'm sick and tired of always being sick and tired...

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke noe moro med pappa.

Men jeg hadde ikke forventet noe annet.

Synes det er ille at du sal ha vondt og at dumme tanker kommer og tar deg i mørket og stillheten. Tenker på deg hele tiden. Hadde håpet å se deg i dag, men skjønner at det var annet som måtte gjøres! Dessuten så er kanskje ikke vårt hus noe særlig om dagen. Mad vannkopper og halsbetennelse.

Jeg kan ikke helt skjønne at det er så lenge siden sist kur. Men for hver nye kur du tar, jo nærmere er du behandlingspause!! Og det skal blir deilig det!!!

Glad i deg BIgSis!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg ville bare gi lyd fra meg - jeg er innom og leser når jeg er innom Kg - håper så inderlig det går bra med deg og dine!

Blir glad av å lese om hverdagen din - til tross for sykdom og smerte så har du så mange positive ting å skrive, så mange som stiller opp rundt deg - og du vet virkelig å sette pris på det!

Du er virkelig ei tøff dame, CD!

STÅ PÅ!!!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære CD

Religiøs har jeg vel aldri vært, men noen ganger finner man tro og håp på de merkeligste steder - og ikke minst litt ro.

Her er en historie som jeg finner beroligende - kanskje den kan gi deg noe også:

Fotspor:

En natt hadde en mann en drøm. Han drømte at han spaserte langs stranden med Herren! Over himmelen kom bilder fra livet hans til syne. For hvert bilde han så, oppdaget han at der var to par fotspor i sanden; det ene hans egne, det andre var Herrens.

Da siste bilde for forbi over himmelen, så han tilbake på fotsporene i sanden. Han la merke til at mange ganger i livets løp var det bare ett par fotspor. Da oppdaget han også at det var de gangene da livet hans hadde vært vaskeligst og mest smertefullt.

Dette forstod han ikke så han spurte Herren; Herre, du sa en gang at da jeg bestemt meg for å følge deg, vile du alltid gå med meg og aldri forlate meg. Men nå ser jeg at da min nød var størst og livets vanskeligst å leve, da er det bare ett par fotspor. Jeg forstår ikke hvorfor du forlot meg da jeg trengte deg mest?

Da svarte Herren: Mitt kjære og dyrebare barn! Jeg elsker deg og vil aldri forlate deg. De gangene i livet ditt da prøvelsene og lidelsene dine var størst- og du bare kan se ett fotspor i sanden, det var de gangene jeg bar deg i armene mine.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Lenge siden jeg har vært her inne nå.. Ville bare gi deg en :klem: og ønske deg god bedring. Tenker på deg :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor du forlot meg da jeg trengte deg mest?

Da svarte Herren: Mitt kjære og dyrebare barn! Jeg elsker deg og vil aldri forlate deg. De gangene i livet ditt da prøvelsene og lidelsene dine var størst- og du bare kan se ett fotspor i sanden, det var de gangene jeg bar deg i armene mine.

Ja, er ikke den historien vakker? Jeg synes den er kjempefin, og finner mye trøst i den.

Jeg har veldig dårlig samvittighet overfor Junior i dag. Vi satt ved middagsbordet. Han er ikke noe flink til å spise middag, og vi prøver å forbedre det. I dag var vi riktig strenge, og han måtte sitte veldig lenge uten å få gå fra bordet, selv om han spurte veldig fint. Han spiste ingenting i det hele tatt, og vi satt og satt. Til slutt satt han med tårer i øynene og sa at han ikke var sulten i magen og bare hadde lyst til å legge seg. Men han fikk fremdeles ikke lov til å gå. Og plutselig begybte han å kaste opp... :-( Og det har han gjort siden... Han har rett og slett fått skikkelig omgangssyke, og var sikkert kjempedårlig der han satt. Stakkars liten gutt...

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda. Det gikk greit i dag. Jeg er sliten og småkvalm, men likevel. Det gikk greit.

Junior har vært hjemme fra barnehagen i dag. Han har kastet en del opp i dag også, og spist og drukket lite, men nå ser det ut som om han er over det. Det var ille i går kveld. Han spydde og spydde til det ikke var mer igjen i magen, og da bare brakk han seg gang på gang uten at det kom noe opp. Stakkars liten gutt. I morges og formiddag fikk maten og drikken være i magen kun kort tid, men nå holder han på det. Det er fint. Men vi holder ham hjemme i morgen også. Han trenger å få kreftene tilbake. Så da blir det kanskje fire nye runder med Kaptein Sabeltann...? :roll: Det er den desiderte favoritten... Og litt kjedelig etter andre runde på en dag. Men nå har vi lånt et par gamle Kaptein Sabeltann-filmer. Kanskje de faller i smak. Håper det, så blir det litt spennende for oss voksne også.

Vesla har vært i barnehagen alene i dag. Det var ikke verdt å holde henne her hjemme i virus-huset. Det var så vidt vi fikk hentet henne. JEg var på sykehuset, og ble forsinket. Av og til er de utrolig trege der oppe!!! :-x Jeg ventet i to timer KUN på utskrivingspapirene mine! Går det an??? Planen var at jeg skulle reise hjem og passe Junior mens mannen dro for å hente henne, alternativt hente henne selv, dersom det ble for sent. Men det endte opp med at vi måtte skaffe barnevakt til en sovende Junior fordi jeg ble så sen fra sykehuset. Det er ikke kjekt å være de siste som henter. I alle fall ikke n¨r barnet bare er et år gammelt. :-?

Nå er det like før hun går, for øvrig. Vesla stabber av gårde når hun holder seg i noe, men det er rett før hun slipper seg. Det er spennende. Jeg tenker jeg skal ha videokameraet parat nå de nærmeste dagene for å muligens feste skrittene til film! Hun har lært å klatre også. Nå kommer hun seg opp i sofaen på egen hånd. Dessverre er hun ikke like flink til å klatre ned. :roll: Vi har prøvd å lære henne å gå med bena først, men det er ikke alltid hun husker det. Det blir en del knall og fall, gitt.

Nå er det natt. Håper jeg får sove. Nettene etter cellegift er alltid ekle, både fysisk og psykisk, men det kjennes ikke så ille ut i dag. Mener også å kjenne at jeg har litt mindre smerter i dag enn i går, og enda mindre enn i forgårs. Det liker jeg veldig godt! :Nikke:

God natt! CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Ville gjerne vært med på lunsj i dag, men formen var heller dårlig. :tunge1:

Glad for å høre at du ikke er så verst, selv om begge ungene har vært syke. Håper IKKE de smitter deg!

Det er utrolig trist å høre om faren din, skulle ønske det var noe vi kunne gjøre. Gi beskjed med en gang hvis du trenger til hjelp til noe, så føler vi at vi gjør litt nytte.

Hadde egentlig tenkt å gi deg en sånn liten vennskapsbok som de selger på bokhandler, men du får få den neste gang vi møtes. Det var helt tilfeldig at jeg sto og leste i en sånn og fant et fint dikt. Her er i alle fall det ene diktet.

Jeg tolker det slik at det er viktig å ta vare på den tiden vi har sammen, og være med mennesker som setter pris på oss og lar oss være oss selv. Jeg setter veldig stor pris på å ha deg som venninne.

Nærhet.

Jeg kan bære din sorg

et stykke på veien

og åpne min glede i din

Men jeg kan ikke leve ditt liv

eller dø din død

Vi kan bytte blikk

og kjærtegn. Veksle ord

og krefter mellom oss

Men du er ikke meg

Og jeg er ikke deg

Derfor kan vi finne fram

til hverandre, for å være

oss selv hos hverandre

en liten stund i tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...