Gjest baby-E Skrevet 21. desember 2004 #501 Del Skrevet 21. desember 2004 heisann! Bare titter innom for å ønske deg en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 23. desember 2004 #502 Del Skrevet 23. desember 2004 :fy: Ikke snik på pakkene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 23. desember 2004 #503 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei kjære vakre menneske! Ville bare legge igjen en julehilsen i dagboken din!! Håper du får en god julehøytid - fyll den med ting som gleder! Dans rundt juletreet, smil med livet og lev i julens gleder. Klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 23. desember 2004 #504 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei paa deg og dine! Naa er jeg paa plass hos soester, svoger, niese og nevoe, og mamma og pappa er her ogsaa! Det er kaldt her, men sol, saa vi har ikke snoe. Koser oss! Det haaper vi dere gjoer og, og skal hilse fra alle her (og fra C ogsaa) til alle der hos deg! Stooor juleklem fra meg & co! :nissekone: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 26. desember 2004 Forfatter #505 Del Skrevet 26. desember 2004 GOD JUL!!! Oi! Nå var det lenge siden jeg har skrevet. Hele ti dager!!! Det er vel første gang det har gått så lang tid. Men så er julen ikke akkurat tiden for å sitte foran pc'en heller. Kveldene har blitt brukt til andre og viktigere ting, som å pakke inn presanger, gå på besøk, skrive og sende julekort og rydde og pynte til jul og slikt. Det har vært noen vidunderlige dager. Vi har storkost oss. Hatt rolige og fine dager sammen, med familie og venner. Det er kjekt. Og det som er fint, er at jeg nå føler meg så pass bra, at jeg føler meg rimelig sikker på at jeg vil oppleve flere juler etter denne. Dermed har ikke julen blitt trist eller krampaktig, som den sikkert ellers kunne blitt. Likevel har jeg vært bevisst på å fylle dagene med positive ting og tanker, og å kose meg mest mulig. Junior har hatt sin første advent og jul, som han kommer til å huske, og som han har skjønt litt av. Julekalenderen har vært en viktig del av dagene. Det samme har juleforberedelsene i barnehagen og hjemme vært. Han har lært en god del sanger, og i dag, da vi tente lysene i adventsstaken, overrasket han oss med å kunne verset... Så tenner vi ett lys i dag, vi tenner det for glede. Det står og skinner for seg selv, og oss som er til stede... Han er en skjønning! Han har også hatt besøk av nissen... Julaften, midt på dagen, kom plutselig nissen spaserende gjennom hagen, og banket på døren inn fra terrassen!! Han var litt skummel, men snill også. Hadde med sekk med pakker i, en til Junior og en til Vesla. Junior fikk sparkesykkel med tre hjul. Kjempefin! Og Vesla fikk en gå-leke fra Fischer Price. Kjempefin den også, og veldig populær blant både store og små barn. Masse morsomme lyder... Vi beegynte julen tidlig her i huset. Jeg skal inn på sykehuset igjen i morgen, og skal ha ny dose med cellegift på tirsdag. Det er dermed greit å ha hatt jul en stund da, sånn at jeg ikke føler meg snytt... Juletreet ble pyntet allerede forrige helg. Julekakene har vært ferdig lenge, og nøttene og pynten har stått fremme en stund. Det er fint her! Julaften var stille og rolig. Barna sov godt og lenge. Julekalender-gavene var store og lå under juletreet. Junior fikk Mummi-hus (stor stas) og Vesla en Little People-leke (stor stas det også). Lekte en del med dem, før badekaret ventet. Så var det deilig formiddagsmat, før nissen kom. Og så tok Mor (og Mormor og Morfar og Olle) med seg barna i kirken. Junior er veldig glad i musikk, og satt helt stille og nøt sangen og musikken. Vesla var litt mer urolig, men oppførte seg fint. Så kom Mannen og hentet oss, og vi kjørte til svigers, hvor julemiddagen ventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 26. desember 2004 Forfatter #506 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg er litt nervøs... Jeg skal legges inn på sykehuset i morgen. Det er blodprøver og legekonsultasjon i morgen, og ny cellegiftrunde på tirsdag. Denne gangen har jeg journalist og fotograf på slep... :-? Det er med veldig blandete følelser, gitt. Det blir sikkert greit nok, men jeg er spent. Lurer på hvordan det blir... God natt. (har akkurat nydt Forrest Gump. Det er en vakker film) CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #507 Del Skrevet 29. desember 2004 STOLT! Jeg fikk cellegift i går (med journalist og fotograf på slep...) og i dag har jeg alene tatt med meg Junior på tur til Fløien! Av gårde med akebrett inn i bilen, opp med den blå banen. A gårde innover i skogen med Junior på slep bak meg. Oppover bakke og nedover bakke. Litt sjokolade på caféen før vi tok banen ned igjen. I sludd, vind og snø...) Er jeg ikke tøffere enn toget, vel??? Egentlig skulle vi vært av gårde hele familien, men Vesla har hatt omganssyke i dag. Har kastet opp alt hunhar fått i seg av både vått og tørt. Kjipe saker. Men hun har vært veldig god, da... Kost masse med pappaen sin. Og vært rolig og snill. Blid hele tiden, bortsett fra akkurat når hun har kastet opp. Det liker hun dårlig, forståelig nok. Jeg har forsøkt å holde meg unna, for det meste. Tåler en slik omgang dårligere enn de fleste, spesielt rett etter celelgift. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #508 Del Skrevet 29. desember 2004 Vet dere hva jeg fikk av (les: min kjære) i år? Jo mange mange ... Jeg fikk et nydelig maleri som heter "Englevakt". Det er aldeles nydelig vakkert, og akkurat hva jeg trengte. Det skulle egentlig henge over sengen, men det henger foreløpig over sofaen i stuen, og der passer det i grunnen veldig godt... CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 30. desember 2004 #509 Del Skrevet 30. desember 2004 STOLT! Er jeg ikke tøffere enn toget, vel??? CD Det er helt utrolig at du fikser det! Jeg er så stolt av deg Big Sis!!! Jeg fikk et nydelig maleri som heter "Englevakt". Det er aldeles nydelig vakkert, og akkurat hva jeg trengte. Det skulle egentlig henge over sengen, men det henger foreløpig over sofaen i stuen, og der passer det i grunnen veldig godt... Det er utrolig nydelig og passer VELDIG godt akkurat der. Skikkelig fint var det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. desember 2004 #510 Del Skrevet 30. desember 2004 En stund siden jeg har vært innom her. Det virker som om alt er bra med deg! Ønsker deg et riktig godt, og friskt, nytt år! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 1. januar 2005 #511 Del Skrevet 1. januar 2005 GODT NYTT ÅR BIGSIS!!! Håper det nye året byr på glede og gode dager!! Det er 2005!!! fra lillesøster! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 1. januar 2005 Forfatter #512 Del Skrevet 1. januar 2005 Et nytt år er kommet... :-) Måtte det bringe med seg mange gode dager. Og god helse og glede til alle. Det er sjeldent egentlig at jeg reflekterer så veldig over nyttårsaften, og det å gå fra ett år til et nytt. Det er jo liksom ikke så store forskjellen fra det ene minuttet til det andre, liksom, sånn rett over nyttår. Men i år må jeg innrømme at jeg har reflektert litt... 2004 har vært et veldig spesielt år. Det har vært store følelser i sving, både positiveog negative. Det begynte stille og rolig. Jeg var høygravid på nyttårsaften i fjor. Termin var 14. januar, og vi hadde middagsselskap her hjemme. Gjestene (de kvinnelige) var like gravide som jeg var, og det gik veldig rolig for seg. En liten tur ut for å skyte opp litt pang-pang, litt drikke til en bedre middag, og ellers stort sett bare hyggelig. 8. januar ble min vidunderlige lille datter hentet ut av magen min. Det var en stor dag! Det er alltid fantastisk når et helt nytt menneske kommer til verden. Det var uten tvil det beste som skjedde i hele fjor! De første månedene var som barsel-måneder flest. Lite søvn, mye glede og fascinasjon over underet å bli kjent med et nytt familiemedlem. Det tok ikke lang tid før ammingen gikk dårligere, og nå vet jeg vel hvorfor... Resten av året har vært rart. Først ble Pappa syk og operert, og så fikk jeg min diagnose. Livet er satt på hold. Det er vanskelig å planlegge, vanskelig å se fremover, vanskelig å leve normalt. Vi lever en dag av gangen. Prøver å fokusere på de positive stundene. Men det er tungt og vanskelig å ha det sånn. Det er nødvendig å planlegge og se fremover, selv om det er vanskelig. Om kort tid begynner mannen i jobb igjen. Permisjonen er over, og hverdagen begynner. Jeg er veldig spent på hvordan det vil gå. Håper det går bra. 2005 må bare bli et bedre år!!!! Etter planen skal jeg bli veldig mye bedre, sånn at jeg fungerer tilnærmet normalt. Jeg skal ha noen runder til med cellegift, før jeg forhåpentligvis får en pause, og så håper jeg at den pausen blir veeeeldig lang. VELDIG lang!! Det blir i alle fall viktig å fortsette å fokusere på å ha gode dager og stunder sammen med de man er glad i. Det er det viktigste av alt. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #513 Del Skrevet 3. januar 2005 DRITTDAG!!! :evil: FØRST: så har vi hatt omgangssyke på begge ungene. Det har medført at Mannen og jeg sov ca to timer i natt... Svææært slitsomt. SÅ: er jeg skikkelig sliten og dårlig i dag. Og smakssansen er elendig. Alt smaker såpe, så jeg klarer ikke få i meg noe mat. Er slapp og trøtt og kvalm og ekkel. ÆSJ! SÅ: fikk vi beskjed om at det er funnet en flekk påpappas lever. Han ble operert for kreft i bukspyttkjertelen i april, og hadde ct-kontroll rett før jul. Der har de altså funnet en flekk, og etter all sannsynlighet er det spredning... Det skal tas nærmere undersøkelser av flekken, sånn at de får vite helt sikkert hva det er for noe, men jeg kan ikke helt se hva annet det skal være. Nå er det nok! Jeg vil ikke mer! Jeg er lei av slag på slag. Han er så bra nå, og sånn skulle det fortsette. Vi har så mye kjekt å se frem til i 2005; både lillesøsters bryllup og pappas 60-årsdag. Jaja, vi får vel stålsette oss og fortsette å ta en dag av gangen. CD - sur og lei i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 3. januar 2005 #514 Del Skrevet 3. januar 2005 :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 3. januar 2005 #515 Del Skrevet 3. januar 2005 Det er ikke så mye mer å gjøre enn å ta en dag av gangen og ta de gode dagene og gode nyheter som vi får. Noen er det jo hele tiden. Men det er så rart å tenke på. Pappa er jo så frisk og fin nå... :-( Jeg er lei nå. Sliten og lei. Har lyst til å kunne se frem til at alle skulle bli frisk og fin, og at alle dager kunne bli så godt som vanlige igjen... Men det ser jammen ikke slik ut... Men vi får nå håpe av de to små blir bra igjen da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #516 Del Skrevet 3. januar 2005 A Bend in the Road When we feel that we have nothing left to give And we are sure that the song has ended, When our day seems over and the shadows fall And the darkness of night has descended, Tekst slettet i h.h.t. Kopinor og Kvinneguidens regler Liv -moderator- (Helen Steiner Rice) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storeM Skrevet 4. januar 2005 #517 Del Skrevet 4. januar 2005 Fin tekst, CD! Men, jeg er ganske sint på Gud, hvis han nå finnes, for hvorfor må han da legge så mange byrder på dere som ikke har gjort en fugl fortred?!! Vi har alle vårt å slite med, men dere har fått mer enn de fleste... alt for mye på en gang... Så, hvis det er noe tak i han der oppe, så bør han bare se til å få fjernet flekker både her og der, og det fortere enn svint!! Hvis ikke så skal han få med meg å bestille ... Det er bare urettferdig, urettferdig, urettferdig! Men, du er en sterk jente, og det hjelper. Stå på... hva annet kan jeg si... Mange varme tanker fra meg til dere alle! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenne Skrevet 4. januar 2005 #518 Del Skrevet 4. januar 2005 Utrolig trist å høre om faren din! Og det er ganske urettferdig. Men dessverre er ikke livet alltid rettferdig... Jeg likte diktet du skrev veldig godt, passet fint for meg også akkurat nå, selv om mine problemer er ganske små i forhold til dine. Jeg håper veldig veldig at dette året vil ting bli bedre for dere, og at dette bare er en sving i veien igjen, et hinder som må overkommes før tingene igjen kan gå framover. Uff, ord blir så tomme. Jeg vil så gjerne trøste, men vet ikke hva jeg kan si. Du er ei tøff jente, det er i alle fall sant. Men husk at vi er der for deg, bruk oss! Stor klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stiliv Skrevet 4. januar 2005 #519 Del Skrevet 4. januar 2005 En litt trist men likevel kjempestor klem fra meg til deg. Hvis ordtaket "av motgang bir man sterk" stemmer så tror jeg OL neste gang blir invadert av din familie.. og at dere stikker av med alle medaljene i samtlige grener Sees torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masi Skrevet 6. januar 2005 #520 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei vennen! Nå synes jeg din familie har tatt for dere en litt for stor del av den negative statistikken! På tide at noen vinder snur og at veien rettes ut snart! Til tross for dette har du overskudd til å spørre om det er noe jeg trenger bare fordi jeg har influensa... Du er en tøff jente og en god venninne! Godt å ha deg! Ta vare på dere og så sees vi når vår familie er ferdige med vannkopper (S. hadde 2 små prikker på ryggen i dag, vi får se om han har blitt smittet) og influensa. Krysser alt jeg har for din far, deg og dine! Dere har fått nok!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå