debora Skrevet 6. februar 2006 #1221 Del Skrevet 6. februar 2006 Hei CD! Jeg har lest dagboken din lenge nå, men aldri skrevet inn her før. Har tenkt at dette er din personlige plass, men kanskje jeg som ikke kjenner deg så godt kan få skrive en liten hilsen også. Det er sterk lesning å lese hvordan livet ditt har blitt, og du imponerer stort med ditt fantastiske pågangsmot og ditt positive syn på livet. For oss som ser din situasjon utenfra er det ganske utrolig å være vitne til din styrke. Jeg vet at du har påvirket mange rundt deg på flere måter. Både ved å bevisstgjøre i forhold til brystkreft, men også ved å få oss til å sette pris på livet og alt det vi har å glede oss over. Personlig har jeg blitt veldig bevisst på alt jeg har å være takknemlig for og jeg prøver å leve livet slik at jeg fokuserer på det som virkelig betyr noe. Dette har du mye av "æren" for. Som mor er det spesielt tøft å lese din historie. Det at du er mor selv viser bare enda tydeligere din enorme styrke. Du klarer å fokusere på det positive og viser en livskraft og ikke minst livsglede som dine barn nyter veldig godt av . De har en mor som de virkelig kan være stolt av! I en situasjon som din er jeg ikke i tvil om at en positiv holdning er den beste "medisin". Det må være tøft å holde motet oppe enkelte ganger, men det virker som du klarer det. Vi mennesker (i alle fall slike som deg) har tydeligvis et ekstra lager med krefter som vi kan hente frem når det trengs. Mange ganger når jeg leser dine brev her inne blir jeg sittende å lure på hva du egentlig er laget av. Hvordan du klarer å "styre" dine tanker og ikke la deg synke ned i bekymringer. Jeg er sikker på at du har fantastiske mennesker rundt deg. Blir nesten misunnelig når jeg leser om familien din og vennene dine. For en fabelaktig gjeng! Jeg vil i grunn bare ønske deg alt godt fremover. Håper du får hjelp for det som plager deg nå og at du kan gå en fin vår i møte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 6. februar 2006 #1222 Del Skrevet 6. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 6. februar 2006 #1223 Del Skrevet 6. februar 2006 hei kjære CD! Så trist å lese at du er så smertepåvirket! Men du har alikevel motet oppe, den skal du ha Tenker på deg! Som alltid er du helten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. februar 2006 #1224 Del Skrevet 6. februar 2006 Huff så leit og lese at smertene plager deg sånn, og at smertestillende ikke virker. Vet jo at det i din situasjon vil være oppturer og nedturerer, gode dager og vonde dager. Men likevel så håper jeg liksom når jeg kommer inn her at det skal være bare gode dager og lese om. Men sånn er ikke livet, selv om jeg av hele mit hjerte hadde unnet deg det. Håper i alle fall at det værste er over for denne gangen og at det er lenge til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #1225 Del Skrevet 7. februar 2006 God morgen. cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 7. februar 2006 #1226 Del Skrevet 7. februar 2006 God morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. februar 2006 #1227 Del Skrevet 7. februar 2006 Det er sterk lesning å lese hvordan livet ditt har blitt, og du imponerer stort med ditt fantastiske pågangsmot og ditt positive syn på livet. For oss som ser din situasjon utenfra er det ganske utrolig å være vitne til din styrke. ← Synes dette er riktig - og viktig nok til å gjentas .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 7. februar 2006 #1228 Del Skrevet 7. februar 2006 God morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alea Skrevet 7. februar 2006 #1229 Del Skrevet 7. februar 2006 Håper du har en god dag i dag, CD. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss idaho Skrevet 7. februar 2006 #1230 Del Skrevet 7. februar 2006 Huff, dette hørtes ikke bra ut. Håper de finner en dose med smertestillende som kan få bort smertene. Det er så vondt å lese at du har det sånn. Vil bare gi deg en stor stå på klem!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 8. februar 2006 #1231 Del Skrevet 8. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 9. februar 2006 #1232 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei vennen! Siden det ikke har kommet noen innlegg på nattestid på en stund, håper jeg at du har funnet litt mer ut av dop-doseringen og dermed får sove om natten. Og takk for deilig lunsj i går! Nå venter jeg på avløsning og gleder meg til å gå hjem og legge meg. klem fra Cumulus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 9. februar 2006 #1233 Del Skrevet 9. februar 2006 Tenker på deg, og sender masse gode og positive tanker din vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 9. februar 2006 #1234 Del Skrevet 9. februar 2006 innom med en og ønsker om en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 9. februar 2006 #1235 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har verdens besteste storesøster!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 9. februar 2006 #1236 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har lest hele dagboken din i kveld. Fulgt oppturer og nedturer etterhvert som timene har gått. TAKK for at du deler med oss, takk for at du har utvidet perspektivet mitt! I kveld har du lært meg masse om livet, TUSEN TAKK! Jeg skal virkelig Gripe Dagen heretter! Lykke til i kampen videre, du har en hel gjen som står på sidelinjen og heier på deg. Hilsen Anette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 10. februar 2006 Forfatter #1237 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Joda, jeg sover da litt. Men det er jo ikke alltid jeg har så mye å skrive om. Det skjer ikke alltid så mye. Nå for tiden så går jeg stort sett rundt og venter på disse undersøkelsene. Gjør da litt innimellom, men sitter mye i ro. Vanskelig å komme seg rundt. Det har gått fort, denne fysiske reduksjonen!!! Mannen ringte til poliklinikken i dag og spurte om det skulle skje noe snart. De undersøkte. Og det viser seg at jeg skal ha røntgen NESTE UKE - FREDAG!!!!! Utrolig hvor lang tid ting tar. Det er jo ikke akkurat som om jeg har all verdens tid, heller... Menmen. Jeg får vente jeg. Går her. Pusler med mittJoda, jeg sover da litt. Men det er jo ikke alltid jeg har så mye å skrive om. Det skjer ikke alltid så mye. Nå for tiden så går jeg stort sett rundt og venter på disse undersøkelsene. Gjør da litt innimellom, men sitter mye i ro. Vanskeligg å komme seg rundt. Det har gått fort, denne fysiske reduksjonen!!! Mannen ringte til poliklinikken i dag og spurte om det skulle skje noe snart. De undersøkte. Og det viser seg at jeg skal ha røntgen NESTE UKE - FREDAG!!!!!Utrolig hvor lang tid ting tar. Det er jo ikke akkurat som om jeg har all verdens tid, heller... Menmen.. Mannen pusler med meg. Han har tatt ut ferie. Det er godt at vi går så bra sammen. Det går helt fint å være mye sammen. Det er baking og matlaging som er mest i skuddet for tiden Laget to kaker til svigerfar sin bursdag forrige helg. Brownie i går. Hadde en kollega her, og da må man jo kose seg litt, eller? Og i dag hadde vi hjemmelagde kjøttkaker til middag. Ikke verst for en som er så redusert som jeg faktisk er. Men. Jeg må jo GJØRE noe! Kan jo ikke bare sitte her og støve ned. Og i helgen er det morsdag, og det er vel en god anledning til å lage kake, er det ikke? (kunne, og burde, være flinkere til å få laget album og minneesker til ungene) Men det har jeg planer om å få begynt igjen med nå. Mannen har vært på ikea og kjøpt bokhylle til rommet til vesla. Vi har bestilt ny seng til junior og hun skal overta hans. Store jenten. :icon_smile: Og nå ligger alle leker og bøker uten system. Bare så dumt at jeg ikke klarer å komme meg opp og se hvor fint det blir! Tror jeg bare må prøve i morgen. bena er håpløse, men med mye tid, så kanskje? *Må finne en bokhylle til Junior sitt rom også. Og gjett hvor lett det er å finne bokhyller når man er låst i sofaen. (dersom noen har tips om gode nettsider, si gjerne ifra) I dag har jeg passert en STOR barriere. *Har tatt kontakt med kreftavdelingen. De har noen kontaktsykepleiere som er behjelpelig med mye utenfor sykehuset liksom. Med hjelp til hverdagen. Og nå har jeg krøpet til korset og innsett at jeg nok må få hjelp og støtte utover det vi har klart innad i familien og venneflokken. Det var ikke lett. Da er jeg blitt veldig syk, på en måte. I dag var de her hjemme hos meg. (jeg kunne ikke en gang oppsøke dem. De måtte komme hjem til meg... ) Kontaktsykepleieren og to til. En fra hjemmesykepleien og en fra sånn utstyrssted(nei, ikke hjelpemiddelsentralen, men de har med Hjemmehjelp og annen hjelp å gjøre) Og det gikk vceldig bra. Og Mannen og jeg var enig i at tidspunktet var rett. Nå har vi bestilt seng til å ha nede. Jeg blir oppsøkt av en ergoterapeut som skal hjelpe å definere ytterligere behov. Det var greit. Og nødvendig etterhvert. Vi skal nå få hjelp til det vi trenger hjelp til. Det jeg har vært mest skeptisk til har vært hjemmesykepleie. Jeg vil jo klare meg selv med personlige ting. Ikke være avhengig av andre og bli hjulpet med alt til bestemte tidspunkt. Men de hadde fine løsninger på det. At det var JEG som styrte. De hadde på en måte telefonvakt. Kanskje er det de som skal ringe for å høre om jeg trenger eller ønsker hjelp. Kanskje er det jeg som skal ringe? Et slikt opplegg er i alle fall lettere å forholde seg til. Møtet varte i to timer, og var fruktbart! Veldig bra. Og etterpå var det middag. Og så dro junior til kirken på kor med mormor, og hadde kompisen, som var på middagsbesøk med familien, med. Kompisen syntes også det var moro, og blir forhåpentligvis med neste uke også. Og da blir det felles middag da også. Veldig kjekt! Jeg skulle egentlig lagt meg for lengst, men jeg har så vondt i ryggen at jeg ikke klarer å komme meg fra sittende til liggende... Ikke lett da. Men jeg får prøve igjen. Jeg har vondt uansett. Sittende, liggende, ikke så mye stående, men hvem kan stå hele natten? Og verre og verre blir det.Men plutselig har jeg vel tatt tilstrekkelig... Håper jeg. God natt. Endret 10. februar 2006 av CarpeDiem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 10. februar 2006 #1238 Del Skrevet 10. februar 2006 Vet ikke helt hva jeg skal si, bortsett fra at jeg tenker på deg, og sender en stor klem!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2006 #1239 Del Skrevet 10. februar 2006 Har sittet og lest hele dagboken din i dag, med klump i halsen og tårer i øynene. Men samtidig med en så god følelse inni meg, for maken til å ta vare på de gode dagene, de gode stundene har jeg ikke sett. Jeg mistet selv min mor i kreft for mange år siden, og vi var ikke åpne nok mot hverandre i den siste tiden vi fikk sammen. Og den åpenheten og ærligheten tror jeg hadde vært så viktig, både for hennes tid, og for oss som ble igjen tilbake! Jeg tenker på deg, hvis tanker kan gi deg kraft, og håper at du fortsatt får gode dager og stunder sammen med de som er viktige for deg. For det er jo gode øyeblikk livet består av, både for oss som er friske og for deg som er syk. Store klemmer fra meg, og jeg vil bevare deg og dine tanker i hjertet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenne Skrevet 10. februar 2006 #1240 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei vennen! Vi savnet deg i går, og vi håper alle at formen din snart blir bedre. Neste gang blir det hos meg, og da er det ingen trapper. Så forhåpentligvis kan du komme da. Flott at møtet i går gikk bra! Høres ut som de vil prøve å tilpasse seg deg og dine behov, og det er jo sånn det skal være. Men jeg skjønner godt at det ikke er kjekt å plutselig trenge hjelp. Til ting som man alltid har tatt som en selvfølge. Og jeg håper at det er en periode du må gjennom nå, og så kommer det kanskje en periode med litt bedre form om en stund. Skulle ønske du ikke måtte gjennom alt dette, det er i alle fall godt å høre at du lager mat og baker kaker! Du klarer så mye, du er en inspirasjon for alle. Både du og S. er mine gode inspirasjonskilder, alt dere klarer til tross for begrensningene. Og det å holde på motivasjonen og holde humøret oppe. Sender deg en stor klem og håper vi snart ses igjen. Takk for at du holder oss oppdatert på hva som skjer med deg. Gi en lyd hvis du har lyst på besøk en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå