Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2005 #1141 Del Skrevet 23. desember 2005 God jul til deg CD, kos deg masse sammen med familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 24. desember 2005 #1142 Del Skrevet 24. desember 2005 God jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. desember 2005 #1143 Del Skrevet 26. desember 2005 Håper du koser deg med dine nære og kjære, og nyter jula til fulle! God jul fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #1144 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Det gjør jeg. Koser meg med mine nære og kjære, og nyter jula til fulle, altså. Det har vært en fin-fin jul så langt. Og huset begynner så smått å lukte pinnekjøtt igjen... Mannen og jeg skal ha deilig middag i dag også. Ungene skal ha pannekaker. Det er jo ikke noe mer styr å lage pinnekjøtt enn noe annet, tar bare litt lengre tid på koking... Men, du-og-du så godt det er! Vi har vært i eller hatt selskap hver eneste dag siden lilli julaften, så i dag skal det bli greit å være bare vi fire. Mannen er ute og jobber med min bror, og min eldste niese er her og leker med ungene. Jeg var innlagt, til behandling med strålekniv i uken før jul. Det gikk veldig fint, jeg fikk komme hjem på trirsdag. Og jeg er i veldig fin form. Det er bra. Har en del smerter i bekken og rygg, men håper det gir seg ettersom cellegiften virker. Går på ny cellegift nå. Fire piller morgen og fire piller kveld, i to uker. Og det fine er, jeg merker INGENTING til det. Det er første gang på veldig lenge at jeg har begge ungene her alene. (jeg var alene en god stund før niese kom). Var spent på hvordan det skulle gå, men jeg er i fin form og ganske sterk for tiden, så det gikk greit. Nå er de tre ungene oppe og herjer og spiller piano, hører jeg. De har det kjekt sammen! Lille julaften hadde vi hele familien på julegrøt (klarte å svi den skikkelig, så vi måtte løpe på butikken og kjøpe Fjordlandgrøt til tretten mennesker... ) . Julaften var vi hos mamma, med Olle og Lil'sis med familie. Første dag var vi på ribbe hos svigers. Andre dag var mamma her på ovnsbakt ørret. Og i går var storebror med familie og Lil'sis med familie og Olle her på ribbe. (i fjor fikk jeg hjelp av pappa til slikt, som den østlendingen han var, men i år måtte jeg klare meg selv. Det gikk greit, og sausen VAR god og svoren BLE sprø) Og i dag skal det som sagt bare være oss fire på pannekaker og pinnekjøtt. Alt veldig hyggelig! Og noe som VIRKELIG er hyggelig, er at bror til mannen og konen hans skal ha barn til sommeren!!! Det er så moro! Jeg var veldig spent på hvordan julaften skulle bli, uten pappa. Men det gikk greit. Mamma hadde en grei dag også. Hun og Olle tok Junior med seg i kirken, mens vi andre laget maten klar. Da de kom hjem kom Nissen med gaver til de små. Så var det mat (hmmmmmmmm) og gaveoppakking, før vi koste oss med vin, brus, kaffe, hjemmelaget snop og kaker. Jeg fikk mye fint. Ungene fikk enda mer. Masse lego. Vesla fikk BabyBorn dukkevogn... Og Caprino sin dvd-pakke lå også under treet. Den er fin! Og av mamma skal jeg få en utrolig stilig rød regnfrakk fra Ilse Jacobsen! Jeg vet det er lenge siden jeg har skrevet om hverdagene mine. Adventstiden har gått uten at jeg har skrevet noe. Men det har vært en fin tid. Vi har tatt ting med ro. Vært på Jul i Mummidalen-teater, vært på Lys i mørket-konsert. Vært ute og spist deilig mat med venner, i flere omganger. Vært på juleverksted i barnehagen. *Hatt Lil'sis her på lage-hjemmelaget-konfekt-kveld (mmmmmmmmm). Hatt Juci her på sjokoladekake og melk!!!! Vært hos Juci på sjokoladekake og melk. Handlet julegaver i ro og mak, både alene, og sammen med Lil'Sis eller Mannen. (fordelen med å være hjemme hele tiden er at man har god tid til å få gjort ting. Stress blir liksom ikke nødvendig) Vi har bakt pepperkaker med ungene (ikeadeigen er helt fabelaktig) og jeg har bakt kokosmakroner. Og så hjemmelaget konfekt og marsipan da. det må til. Kjempedeilig. Nå er det på tide å lage ferdig kålrabistappen. Resten begynner å bli klart. Oioioi som jeg gleder meg! Endret 28. desember 2005 av CarpeDiem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 28. desember 2005 #1145 Del Skrevet 28. desember 2005 hei CD! Så godt å lese at julen så langt har vært bra og at du har kost deg masse!! Så bra at du ikke merker njoe til cellegiften da! Det er jo bare kjempe bra! Så krysser jeg fingrene at den begynner å virke snarest! Ha en fortsatt fin rom-jul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 28. desember 2005 #1146 Del Skrevet 28. desember 2005 Koselig å høre om en fin jul hos deg! Håper den fortsetter like bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 28. desember 2005 #1147 Del Skrevet 28. desember 2005 Så flott at jula - og juleforberedelsene har gått så fint. Kos deg - og nyt dagene. Forresten - det ser det ut som du klarer veldig bra Håper familien får en fin pannekake- og pinnekjøtt-middag (psst - ikke bland dette sammen.......). Fortsatt god jul til ei flott dame og familien hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 28. desember 2005 #1148 Del Skrevet 28. desember 2005 Du er kjempeflink med svineribbe og deeeiiiiliiiig saus!! Jeg trorn esten jeg spiste saus med ribbe jeg... Det har vært en fin jul synes jeg! Vi var og byttet julegaver i dag og Erik fikk enda fler togskinner, så nå er han i hundre på rommet. Og ble kjempesint og fryktelig lei seg om hverandre da vi skulle rydde for at han skulle få legge seg. Jaja! Det er vel en del av det å være 2 år... Du får fortsette å kose deg hjemme!! Sammen med mann og barn! I kjempefint hus!! :D Nå skal jeg legge meg. Er så utrolig sliten om dagen. Blir vel det av å spise masse julemat, julekaker og ellers ikke gjøre noen ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenne Skrevet 30. desember 2005 #1149 Del Skrevet 30. desember 2005 Tusen takk for i går, det var kjempekoselig å se deg igjen! Neste gang skal jeg også drikke!!! Er det ikke typisk at hun hadde sovet hele kvelden, jeg som lot vær å drikke pga henne.... Ja, ja, tar det igjen til neste år! Gleder meg til Spaniaturen vår, bare en av mange kjekke ting i tiden nå framover. Gå til fotograf, fest Hos L, klubb hos deg.... Håper formen din holder seg og at dette året har flere oppturer enn nedturer. Det fortjener du!!! GODT NYTTÅR TIL DEG OG HELE FAMILIEN!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 30. desember 2005 #1150 Del Skrevet 30. desember 2005 Godt nytt år CarpeDiem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 31. desember 2005 #1151 Del Skrevet 31. desember 2005 GODT NYTT ÅR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #1152 Del Skrevet 1. januar 2006 GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN! Nyttårsaften var fabelaktig denne gangen. Vi har vært hos et vennepar på mat og selskap. De bor ikke langt unna, men vi overnattet likevel. Mest på grunn av ungene, men også fordi at Mannen da kunne kose seg med litt god drikke utover kvelden. En annen venn av oss var også der med døtrene sine. Vi hadde fantastisk pinnekjøtt og deilig dessert. Jeg hadde laget pasjonsfruktmousse til de voksne og gele til ungene og tok med. Grådig godt! Mennnene og ungene var ute og skjøt opp noen raketter og hadde noen stjerneskudd. Men det var visst mest skummelt... Vennen og døtrene dro en stund ut på kvelden mens vi fire ble igjen. Vi la barna når de var trøtte. Junior og kompisen delte rom. Stor suksess! Vi voksne koste oss med konfekt og god drikke og hyggelig prat. Ikke noe heidundrende festing, men det er vi liksom forbi... Og i morges var deg god felles frokost før vi reiste hjem. Fin dag. Det er nydelig vær og vi har vært ute og lekt. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 1. januar 2006 #1153 Del Skrevet 1. januar 2006 Godt nyttår CD -kos deg med livet, og dine kjære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 2. januar 2006 #1154 Del Skrevet 2. januar 2006 Så koselig at dere hadde det flott på nyttårsaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 2. januar 2006 #1155 Del Skrevet 2. januar 2006 Godt nytt år, CD! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 5. januar 2006 #1156 Del Skrevet 5. januar 2006 Beklager at jeg er så treg av meg: GODT NYTTÅR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #1157 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) I dag fyller veslejenten min TO ÅR! Verdens søteste og fineste og snilleste lille jente er blitt feiret i hele dag. Kjempekjekt. Vi har hatt familien på kakebesok. Hun stortrivdes med å være i sentrum og med å få fine gaver. Hun fikk trehjulsykkel, ski, dukke som passer til dukkevognen (babyborn) som hun fikk tilo jul, litt klær, penger til fondet, klær til dukken og sikkert noe mer jeg ikke husker på. Og så hadde vi masse gode kaker. Det skal bli spennende med de skiene. Å se om hun klarer å bruke dem. Vi skal til fjells med svigers om tre uker. Drar til hytten og skal gå på ski og tur og kose oss. Da skal hun få prove seg på skiene, lille jenten. Det er vel å håpe for mye å tro at det kommer snø her i byen? Junior fikk ski i fjor. Men han har ikke brukt dem mye han heller. Ja, det der blir artig. Gleder meg. Håper jeg kan være med en liten tur jeg også. På skitur. Kanskje det er å håpe på formye, men jeg håper i det lengste. Vi har hatt Vesla hjemme noen dager nå. Hun har hatt feber, til og fra, siden onsdag. Feber og mye hoste. Og fredag var Junior også syk. I går og i dag har de hatt det fi8nt, ingen feber, men plutselig, da hun skulle gå og legge seg, kom feberen tilbake. Typisk. Det er treassig. Hadde det vært Junior som burde være hjemme, så hunne jeg tatt meg av henne, men jeg kan ikke ta meg av Vesla alene. Er hun hjemme må Mannen være her også. Jeg er ikke sterk nok til å ta hånd om henne alene, dessverre. Håpere det bare var et kort anfall av feber hun hadde. Det kan faktisk se sånn ut også, for hun var helt fin for en time siden. sjekker igjen når jeg går og legger meg. Har lagt masse planer fremover. Skal på teater med Junior. (og 12 andre, venner og venninner på samme alder) Vi skal se Hans og Grete på Store Scene. Der er det utrolig flott. Spennende å se hvordan ungene reagerer på fvordan det ser ut der, og hvordan de reagerer på stykket. Tror kanskje det er litt vel skummelt og spennende. Så skal vi på FEST!!! Det skjer ikke for ofte, og jeg gleder meg grådig! Uken etterpå skal jeg ha jentene her på klubb. (dersom noen har gode ideer på hva jeg skal servere, tar jeg gjerne imot forslag) Og optimisten CD har lagt flere planer når det gjelder reiser... Den første reisen er til Geilo, som sagt. Etter det har vi planer om å reise til Spania med venninner... Bare få uker etterpå skal vi igjen til Dyreparken i Kristiansand sammen med de samme vi var der med i pinsen i fjor. Det var så kjekt da at vi ville gjenta det i år! Og, til slutt, har vi bestil flybilletter til Paris i sommer. Storebror og familien gestlte tidlig, og så hørtes det så kjekt ut at vi slo oss med. Håper at formen holder seg så påss grei så påss lenge at det går greit... Ingen skal i alle fall kunne beskylde meg for å være pessimistisk... Men, vi har ingen planer mellom januar og slutten april. Må finne ut av ett eller annet. Kanskje vi skal ta oss en tur til Kanariøyene eller noe? Ble litt inspirert av storebror. De reiser til Lanzarote på fredag... Kunne veldig godt tenke meg en tur. (men kanskje jeg har brukt "dosen" for denne gangen, kjøpte tv til å henge på veggen her i uken...) Får se om vi finner på noe. *Kanskje vi skal bruke helgene på å dra til fjellet. Både den ene og den andre plassen. Nei, nå er det på tide å legge seg... God natt alle CD Endret 8. januar 2006 av CarpeDiem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marta Skrevet 8. januar 2006 #1158 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) HEI CD Så fint å lese gjesteboken din! Jeg må innrømme at jeg har lett litt etter deg etter å ha lest om deg i ukebladet Ville så gjerne vite hvordan det går med deg, men ville ikke begynne å etterlyse deg her inne. Følte det hadde blitt litt frekt. Har tenkt på deg, mannen din og barna dine ved flere anledninger. I kveld "snublet" jeg tilfeldigvis over dagboken din, og jeg gleder meg over at du er her og at du legger planer fremover! Derfor legger jeg gjen denne hilsingen til deg. Vil gjerne unngå alle klisjeer, men de som har deg rundt seg er HELDIGE. Jeg gir deg en og en ( Dette ble jop litt klisje, da) fordi jeg tenker på deg og har i hele høst/vinter fundert på hvordan det går med deg. Nå vet jeg Ha en fin dag, Carpe Diem! Endret 8. januar 2006 av marta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 9. januar 2006 #1159 Del Skrevet 9. januar 2006 Det er så herlig at dere legger planer for fremtiden Og jeg kan tenke meg det var stas å fylle to år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #1160 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jada, der forsvant hele innlegget mitt. Kjipt. Gidder ikk e skrive like langt en gang til nå. POENGET mitt var en kommentar om at alle disse planene vi har lagt fremover stort sett er til våren og sommeren. Kun turen til Geilo i januar er planlagt i januar, ellers er det lenge til... Slutten av april, mot slutten av mai, og i jui-juli. Vi må finne på noe mer, en tur til ett eller annet sted. Storebror og familien drar til Lanzarote på fredag. Det hadde vært veldig kjekt å slenge seg med, men det kjenner meg ikke helt klar til det akkurat nå. Menmen, vi får ta det litt senere. Skal til kontroll på sykehuset i morgen, og skal sannsynligvis begynne på ny runde cellegift på torsdag. I tillegg har vi ganske mye program den kommende uken. Bursdagsfest, teater, Klubb, middagsbesøk... Nok å ta seg til, med andre ord. Lurer dere forresten på om Vesla syntes det var kjekt å få trehjulsykkel CD Endret 10. januar 2006 av CarpeDiem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå