Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Desserter???!?

Du har ikke sagt noe om store og gode desserter!!

Og jeg som hadde planer om å spise stooooooooor biff.

Tror kanskje det må endres litt i planene her nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Kjenner meg SÅ godt igjen i det med å sitte oppe alene om natten, surfe, se litt på tv, drikke brus osv - jeg får også litt sånn "dårlig samvittighet" de gangene jeg gjør det, feks på fredagskvelden/natta. Skjønner ikke hvorfor egentlig, bortsett fra at mannen vil at jeg skal legge meg når han legger seg! ;)

Ja, ja - det er mye man skal ha dårlig samvittighet for! :ler:

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er absolutt på vei oppover. Og jeg er absolutt i ferd med å bli sterkere. Det er ikke tvil om det. I går var jeg opp trappen sikkert åtte ganger. Og i dag "spretter" (jaja... :roll: ) jeg opp når jeg reiser meg. Jeg må i alle fall ikke støtte meg like tungt lenger. Og så har vi vært ute på tur. Alle fire. I skogen. Og jeg har gått på sti. :Nikke: ikke så langt og ikke så lenge. Men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅhhh....... :frustrert: . Jeg er blitt så forkjølet!!!!! Det er så fælt. Tett i nesen. Nesen renner. Må snyte meg hele tiden. Og hoster og hoster og hoster. Det er gresselig kjipt! Jeg HATER å være forkjølet! Og det gjør at formen ellers reduseres en smule også. Kjedelige greier.

Storebror hadde bursdag i går. Hele slekten møttes på peppes. Han ønsket seg bidrag til nytt skiutstyr. Men DET ville ikke Mannen og jeg gi, nei! :sjarmor: VI tok oss en tur på polet og kjøpte øl!!! Mannen og storebror møtes jo støtt og stadig for å teste eller nyte, forskjellige typer øl sammen. Så vi fant noen forskjellige, selvfølgelig to av hver, sånn at det er til giveren også. ;) Gaven falt så absolutt i smak. Og den ble møtt med latter av forsamlingen. :) Pizzaen falt også i smak. Men det som smakte aller best, for meg, var det at min skjønne lille gutt klappet meg på låret, så på meg med store øyne og sa: "Mamma, jeg er så veldig glad i deg!" med høy og klar stemme. :hjerte: Det var til å smelte av.

I dag har mamma og pappa vært her på middag. Mannen er på dugnad, og jeg trengte hjelp til legging av barn. Da er det kjekt å kombinere med middag. Hadde noe hjortekjøtt i frysen. Første gang jeg har laget hjort, men det gikk fint. Og det var godt. Det er til og med litt igjen til i morgen. :) Og i dag kom bildene jeg har bestilt på eurofoto. Eller, 2/3 av dem. Kjempemoro. Masse flotte bilder, men kjedelig at ikke alle kom. jeg er klar som et egg å få begynt med album og greier. (nå har jeg nok fra tidligere til å kunne sette i gang, men jeg har liksom ventet på dette her. :forvirret: Jeg vil forresten på det varmeste anbefale bruk av Eurofoto. Bildene var veldig gode. Jeg er utrolig godt frornøyd!

I morgen er det sykehusdag igjen. Jeg skal opp og ha antistoffer. Håper jeg. Håper ikke jeg er FOR forkjølet til å få. Og i morgen er det SISTE DAG MED DRITTMEDISIN!!!!!!! :danse: Aller aller siste dag. Endelig. Jeg både gleder og gruer meg. Det er mye dritt med den, men jeg har jo trengt den også. Men nå håper jeg at bivirkningene forsvinner fort. At fjeset blir slankere. At gravidemagen krymper. At vannet renner ut av meg.

Jess. Nå er det snart Judging Amy. Resten av kvelden skal jeg tilbringe foran skjermen.

CarpeDiem

Endret av CarpeDiem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en tur på sykehuset for å ta blodprøver og slikt. De var ok, men det er nok en infeksjon på gang, så de ville gjerne legge meg inn! :overrasket: DET VILLE JEG IKKE!!! Ikke i det hele tatt Nå som det er helg og alt og det. Ikke aktuelt. Jeg klarte å overtale legen til å få komme hjem likevel. Vi bor bare 15 unna sykehuset, og vi klarer å komme fort opp hit dersom jeg skulle bli verre. I tillegg har jeg begynt på en kraftig antibiotikakur for sikkerhets skyld.

Men det var kjekt å få komme hjem! I dag har vi vært en liten tur i byn. Junior er på hyttetur med bestemor og Bestefar. Han kommer igjen i morgen. Storekusine passet Vesla mens vi var i byn. veldig koselig. De var av gårde lenge. Hun er blitt så pass stor etterhvert at vi kan bruke henne til å passe ungene. Kjempefint! Og hun er veldig flink med dem.

Nå har jeg sendt Mannen bort til storebror. han har to kompiser der, så jeg tror nok at gutta vil ha en fin kveld. Jeg er så pass sliten og trøtt av feberen, at jeg har det hekt fint her uten gubben. Tror jeg skal legge meg snart... :)

CD

Endret av CarpeDiem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei CD -

Nå har jeg lest ca halve boka di, pluss de siste to-tre sidene, og det er godt å se at du har det greit nå i forhold til i september for et år siden, som er så langt jeg egentlig har kommet.

Skal nok lese mer i morgen også, men nå må jeg bare legge meg. Klokken er neste fire, og jeg må kapitulere.

Du er fantastisk sterk! Og du har en fantastisk mann, ingen tvil om det - for ikke å snakke om vennegjengen din.

:klem:

Jeg ble operert for brystkreft selv for fem år siden, men det var jo bare inn og ut igjen, og deretter seks uker med stråling og ferdig. Hittil har jeg ikke hatt noen tilbakefall heller, men sykehuset har glemt å innkalle meg til mammografi de to siste årene, så kanskje jeg burde ringe dem selv for sikkerhets skyld.

Man får jo et annet perspektiv på hva sykdommen egentlig kan gjøre når man leser her i boken din. Jeg godtok vel aldri min diagnose, og lurer fremdeles på om de faktisk feildiagnostiserte meg den gangen.... sterk fornektelse.. :roll:

Jeg leser mer i morgen - og lykke til videre!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest alt. Hodet også? Og faren din? Skal det aldri ta slutt hos dere??

Leste innlegget ditt om Kylie Minogue og tankene rundt det at folk tror at brystkreft ikke er så farlig.

Hvor har de det fra? Brystkreft er den kreftformen som dreper flest kvinner, hvorfor tror folk noe annet?

Og den er lett å ta knekken på DERSOM DEN OPPDAGES PÅ ET TIDLIG TIDSPUNKT!

Jeg ser du plages med venstrearmen din også, og det må du nok belage deg på å måtte slite med når den først har blitt sånn. Du har vel fjernet alle lymfekjertlene antar jeg, og da blir det vel lett sånn.

Selv fikk jeg fjernet seks lymfekjertler, og har ikke hatt noen plager, og jeg har ikke vært forsiktig heller. Min venninne som fikk fjernet alle sine og det ene brystet, sliter med sin arm. Forøvrig ble hun feildiagnostisert og hadde ikke kreft når alt kom til alt.. så henne ødela de helt uten grunn.

Det forteller jeg bare for å si at leger faktisk kan ta feil, og gjør det! De vet ikke mer enn de har lært og erfart de heller, og vitenskap og forskning er stadig i utvikling, så hold bare motet og troen din oppe du. Tro kan dessuten flytte fjell, så du må aldri miste den!

Ellers vet jeg også at kvinner har levd med brystkreft i ti-år, så du kan faktisk tenkes å få oppleve både brylluper og barnebarn! Bruk tankeenergi på å holde leverkreften på avstand, så kanskje du varer kjempelenge!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge igjen en :klem: i dag jeg, for å legge igjen et lite spor og si at jeg følger kampen din! Jeg står her på sidelinjen og heier alt jeg kan!

Håper dette blir en god uke!

Klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...