CarpeDiem Skrevet 20. juli 2005 Forfatter #801 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Jeg har forresten litt mer å skrive... Det er til de som kjenner meg personlig. Jeg har lenge gått med planer om å lage både flotte album og minnebøker og alt slikt til barna mine. Det er noe jeg er veldig lite flink til å få gjort. Tar masse bilder, og tar en del film, og så bare blir det værende der, ubearbeidet, liksom... Det er veldig dumt! Og jeg innser at jeg trenger hjelp. Nå har jeg så vidt begynt å ta affere. Jeg har bestilt noen fine bokser som jeg har tenkt å samle i til dem. Minner fra denne tiden. Med bilder. Kort. Kanskje film-snutter. Koselige ting. Kunne dere ha hjulpet meg å samle? Har dere noe dere tror passer? Et fint bilde? Gjerne der andre også er med. Noe som beskriver Ungene, Meg, Venner, alt som er nå? Skjønner dere? Gjerne skrive ned noen gode historier. Fortelle på en måte hvem jeg er? Hvem jeg er for dere? Hvem Mannen, ungene og jeg er for dere? Er dette for mye å be om? CD Endret 20. juli 2005 av CarpeDiem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 20. juli 2005 #802 Del Skrevet 20. juli 2005 Du virker som et utrolig sterkt og flott menneske, Carpe Diem Og du må ikke tenke at du er en byrde for de rundt deg jeg er helt sikker på at de ikke synes det! Flott å høre hvor mye dere har fått gjort i sommer, selvom du sliter som du gjør. Det er flotte minner for ungene når de blir voksne (og da tenker jeg uansett om du er der eller ikke), de har en fin mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storeM Skrevet 21. juli 2005 #803 Del Skrevet 21. juli 2005 Er dette for mye å be om? Nei det er slettes ikke for mye å be om! En veldig flott idé som jeg skal hjelpe til med så godt jeg kan. Må bare tenke litt... og sikkert skrive litt... og lete i album og slikt. Er sikker på at alle vil bidra med noe, slik at du får en flott eske med minner som du kan gi videre til barna! Ellers vil jeg bare gi deg en god og ønske dere en flott tur til Kristiansand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 23. juli 2005 #804 Del Skrevet 23. juli 2005 Klart det ikke er for mye å be om! Jeg har faktisk allerede begynt, jeg. Men det er bare helt sånne personlige minner om vår felles fortid, fra den gangen vi lekte med disse små trollene våre under en trerot ved barneskolen til sist jeg så deg. Ting som jeg bare har måttet skrive opp fordi jeg har tenkt på det (det er bare sånn jeg gjør det). Så det var egentlig mest for min egen del, men jeg skal lese gjennom og redigere litt, så gir det sikkert mening for andre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 23. juli 2005 #805 Del Skrevet 23. juli 2005 Selvfølgelig ikke for mye å be om. Snarere vil jeg tro at de rundt deg vil føle tilfredsstillelse (muligens ikke det rette ordet) når de kan gjøre noe konkret for deg på din oppfordring. Ikke bare enkelt å vite hvordan man kan være til hjelp eller støtte når venner rammes av det uvirkelige. Ta det for gitt at de gjør deg den tjenesten mer enn gjerne - nå skulle jeg faktisk ønske at jeg kjente deg utover det med albueskjellene! I såfall skulle jeg vrengt og sjelen for å gi barna og mannen din gode minner. Håper dere får en tur full av gode stunder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 24. juli 2005 #806 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg kjenner i grunnen ikke deg, bare her på KG, men vit at jeg tenker MYE på deg, og ønsker deg og familien din alt godt!!!! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 1. august 2005 #807 Del Skrevet 1. august 2005 Hei hei Kjære CarpeDiem! En stund siden du har skrevet her nå...(eller hvertfall ei uke...') Bare tittet innom for å se hvordan det står til med deg! Håper alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 2. august 2005 #808 Del Skrevet 2. august 2005 Hei hei Kjære CarpeDiem! En stund siden du har skrevet her nå...(eller hvertfall ei uke...') Bare tittet innom for å se hvordan det står til med deg! Håper alt er bra! ← Hun er på ferie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 2. august 2005 Forfatter #809 Del Skrevet 2. august 2005 Det er jeg ikke, det! Ikke nå lenger. Vi kom faktisk hjem i går. Er ikke helt bra, og sliter "litt" med førligheten, kan man si. Derfor ville jeg hjem. Droppet siste vennebesøket, og tok returen et par dager tidlig. Det var godt å komme hjem! Vi har hatt en veldig fin tur. Det var stor suksess med kaptein sabeltann-show og dyreparkbesøk. Det har rett og slett vært en fin tur. Men det skriver vi om en annen dag, for nå skal jeg sove. skal på sykehuset i morgen og få antistoffer. Og er veldig spent på hva de sier om min fysiske form... CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 3. august 2005 #810 Del Skrevet 3. august 2005 Hei igjen CD. Har tenkt veldig mye på deg, og er glad for å høre fra deg. Håper på en oppdatering fra ferien din, og ikke minst håper jeg at det går så godt med deg om dagen som mulig er. Jeg må gjenta at du har åpnet flere dører hos meg m.t.p. alvorlig sykdom, og jeg er neppe den eneste. Takk igjen for at du deler historien din med oss! Midtpånattaklem til deg Fint bilde forresten - det er deg, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 3. august 2005 Forfatter #811 Del Skrevet 3. august 2005 Ja, det er meg. Syntes det bildet var så fint at det var greit å ha det. Det er fra den turen jeg hadde til min veldig gode venninne som bor litt sør for oss. Vi koste oss med et lite glass hvit vin i vårvarmen. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 3. august 2005 Forfatter #812 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg har hatt et par dager nå, hvor jeg har slitt en del fysisk. Gjør det fortsatt. Men er lettere i dag. Det er så godt! Veldig veldig godt. Uansett blir det en spenende dag på sykehuset... Det er to uker siden de så meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 3. august 2005 #813 Del Skrevet 3. august 2005 Ønsker deg all lykke til på sykehuset i dag, CD. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 3. august 2005 #814 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg mistet dagboken din under omleggingen, men nå er jeg her igjen :rosasmil: Fint bilde av deg, og jeg får en fornemmelse av å ha sett deg før :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2005 #815 Del Skrevet 3. august 2005 Hei! Vet du, du skriver om alle planene for sommern som du føler at du ikke har fått gjennomført - om strandturer som ikke har blitt, men om plasking i hagebasseng osv... Det er sånt barna setter pris på - jeg er sikker på at det er vi voksne som legger press på oss for å lage mest mulig opplevelser for barna, men smårollingene dine kommer helt sikkert til å tenke tilbake på de fine dagene dere hadde sammen hjemme med like stor glede som om de hadde fått dager på stranda. Og de morgenstundene du beskriver - de er gull verdt. Det er sånt som betyr noe tror jeg, så jeg syns ikke du skal tenke på alt som ikke ble som du hadde tenkt. For dere har jo likevel opplevd så mye fint sammen. Til tross for alt det vonde... Spent på sykehusbesøket ditt i dag. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 3. august 2005 Forfatter #816 Del Skrevet 3. august 2005 Ja, så var jeg her. Dette blir sikkert ganske langt. Om jeg orker... Det er sent og jeg trenger egentlig å gå og legge meg i stedet for å skrive her. Men det er viktig å få skrevet også da. Æsj, dette ble en tullete begynnelse. Vi kom hjem fra en fin-fin ferie på mandag. Det var to dager tidlig. Jeg brøt av. Var blitt for sliten, og ville heller hjem. Får ta Besøket til det siste venneparet litt senere. Når formen er bedre. Jeg håper jo fortsatt på å bli litt bedre... Det har vært en veldig slitsom periode dette. Etter at hjernen min ble invadert har jeg ikke hatt det så bra. Kroppen sliter veldig. Spesielt bena. De er forferdelig svake. Det er så kjedelig. Jeg kommer meg nesten ikke rundt. Må ha støtte og hjelp. Det går greit her i huset, men jeg er litt engstelig utendørs. Alene. Faller jeg kommer jeg meg aldri opp igjen. Men men, det gjør jo bare at jeg går ikke noen steder alene. Var på sykehuset i dag. Jeg har fått en del nye smerter. i ryggen. Jeg fikk snakke med en overlege og han konkluderte med at jeg snarest skal ha ny mr av ryggen for å sjekke om det er noe som vokser der. Jeg har en virvel som er ganske angrepet, og som KAN forårsake noe. Fint at de ordner. Så nå går jeg med mobilen på meg hele tiden. Har sagt at jeg kan komme på en halvtimes varsel... Men det var FERIEN vi skulle skrive om!!! Vi har hatt det kjempeflott. FAKTISK! Vi startet med å dra til Mamma og Pappa på hytten. Der var barna. Det var så fint å se dem igjen. Veldig kjekt. Junior og Morfar har hatt det veldig fint sammen. Hver dag har de hatt seg en tur til butikken for å kjøpe avis og is. Og så på stasjonen for å se på tog. Tog er veldig viktig for min lille gutt. Junior har hatt som jobb å åpne porten til terrassen. Og det er hans jobb å bestemme hvilken sti de skal gå. Han er veeeldig søt når det gjelder de tingene der. Helt herlig. Gjett om jeg har tatt både film og bilder Vesla har herjet rundt. Hun klarer seg godt og er veldig... hva skal jeg si...? Aktiv? Vet ikke. Det er morsomt å se hvordan hun utforsker og vil være med på alt. Hun er overalt hele tiden, kjennes det som. Og vil være med. Hun hjalp Mormor å bake brød. Hun tegnet på ethvert ark hun fant. Hun lekte med alle lekene som fetteren eller broren skulle leke med. Hun er så MED. Kjekt. Siden dro vi videre til det andre settet med besteforeldre. Junior og Mormor med tog, selvsagt. Vi andre med bil. Tok en natt der før turen gikk videre mot Kristiansand. Og dagene i Kristiansand var så kjekke. Jeg koste meg i alle fall. Selv om min fysiske form var sterkt redusert. Jeg tenker tilbake på kveldene spesielt. Når vi voksne samlet oss rundt bordet. Drakk øl og vin. Spiste ost og kjeks. Pratet og spøkte. Slappet av. Løp for å trøste våkne gråtende barn... Grillet marshmellows... (DET er godt det!) Junior og pappaen dro sammen med de andre barna og pappaene deres til Kaptein Sabeltann-showet. Vi la Junior tidlig, sånn at han skulle få sove et par timer før de dro av gårde. (det begynner klokken 23...) Og vi kledde ham i søvne. Det var stor suksess. Han var i ekstase da de kom tilbake. Han pratet og pratet og pratet. Men sovnet plutselig. Han og jeg delte rom den natten, sånn at Vesla ikke skulle vekke ham så tidlig. Han var så nydelig der han lå... Dagen etter var vi i Dyreparken. Jeg hadde elektrisk bil/rullestol. En kjempeflott sak som jeg kjørte rundt på. Hadde aldri klart meg uten. Det var helt herlig. Junior satt stort sett på med meg, sånn at Vesla fikk ha vognen sin i fred. Først var vi en tur med Den Sorte Dame. Siden var vi rundt omkring. Litt på tivoli, litt i Sabeltanns Verden. Noen runder med bob-bane. Litt tømmerstokk. Masse tid i og rundt Kardemomme By. DER er det koselig der. Vi fikk med oss litt av hvert. for eksempel at røverne røvet trikken! Og så var vi lenge i Gompeland, et lekeland med rusjebaner og klatrestativer som mine unger elsker. Vesla storkoste seg. Sånne steder er perfekte for henne. Selv om hun "bare" er halvannet. Hun freste rundt. Lekte en del med bøtte, spade og sand. Og lekte og klatret en hel masse. Det var så kjekt å se på. Det er spesielt et lekestativ som hun kjente fra vi var der i vår. Ikke så stort, men med en rusjebane som snurrer rundt. Hun klatret i vei, og rusjet i vei. Rundt og rundt. Større jenter trodde de måtte hjelpe henne fordi hun er liten. Større gutter prøvde å hindre henne.... Men hun bare snek seg gjennom. Det var en som sto på toppen av rusjebanen og tvilte litt. Da slang hun seg MELLOM BENA på vedkommende og rusjet ned før ham! Jeg lo godt! Vi hadde også en dag der vi fikk besøk av min gode venninne som bor i USA. Den dagen funket bena fint, og vi spaserte faktisk litt rundt i byen. Det var en veldig hyggelig dag. Lørdag sjekket vi ut og dra til Stavanger, hvor vi besøkte noen venner. De har bodd der ganske lenge, og vi har aldsri klart å få besøkt dem. Men nå, rett før de faktisk flytter hjem igjen, så klarte vi det... Det var et par riktig hyggelige dager. Og nå er vi hjemme. Med gode minner og en sliten og vond kropp... God natt. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 4. august 2005 Forfatter #817 Del Skrevet 4. august 2005 Ikke noen innkalling til MR i dag. Det kunne jeg vel heller ikke forvente. Men jeg har vondt. Og jeg vil gjerne at det skjer noe. Jeg har hatt en fin dag, selv om bena er svake og ryggen vond. Lillesøster kom på morgenen/formiddagen og spiste frokost med oss. Vi er rimelig sene om morgenen for tiden. Vi dro til byen og hadde en kikkerunde. Det skulle egentlig være en handlerunde, men vi handlet faktisk ingenting. Vi kikket på albumgreier. Hun skal hjelpe meg med å lage litt minner. Og vi gikk og kikket på slikt. Vi kikket litt på klær til ungene på salg, men fant ikke noe som passet. Og så hadde vi en bedre lunsj Koselig dag! Ungene var hjemme med pappa. Tror de har hatt det fint også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 4. august 2005 Forfatter #818 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg tar nå en medisin som hjelper for symptomene i hodet. Jeg tok den i forbindelse med cellegiften også, men da i lite omfang. Jeg husker første gang jeg fikk den. Jeg spurte legen hva slags bivirkninger den ga. MASSE, sa legen. For eksempel stor mage og tynne armer. (det er en kraftig steorid-sak. Grusomt stoff). Og gjett om det stemmer... Jeg ser gravid ut. virkelig gravid. Og jeg har så spinkle armer at det er helt utrolig. Bena er like ille. Og i tillegg har ansiktet, med hals, est ut. Jeg er kjempetykk fra skuldrene og opp... Dette er så lite festlig at jeg snart blir sprø. Barn og voksne stirrer. I alle fall føles det sånn. Og jeg staurer nå rundt. ÆSJAMEG! Jeg er lei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 5. august 2005 Forfatter #819 Del Skrevet 5. august 2005 Ikke noe mr i dag heller. Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 5. august 2005 Forfatter #820 Del Skrevet 5. august 2005 Jaja, det ble ikke noe mr på meg denne uken. Jeg får bare vente. Kjipe greier. Får vel fortelle litt om dagen. Vi har kost oss i dag også. Ungene sov nok en gang lenge. Også i dag kom de begge to inn til oss for kos og herjing i sengen. Det er så koselig. Så var det morgen-barne-tv og frokost. SEEEEIN frokost. Og SÅ dro vi på tur. Til et kjøpesenter... For å kjøpe sykkel til Junior og en liten enkel dukkevogn til Vesla. Junior har jo sluttet med smokk, og vi ville gjerne gi ham en premie for det. Han har bursdag seint på høsten, så sånne ting som sykler og andre uteting kan han liksom ikke få til bursdag eller jul. Vi har sagt at han skulle få, men han, raringen min, har bare sagt "det vil jeg ikke ha!" Så sånn var det med den saken. Gutten på tre og et halvt vil ikke ha sykkel... Men i dag dro vi likevel av gårde. Og inne i butikken syklet det en gutt rundt i butikken. Og Junior så fascinert på. Og SÅ så han en sykkel, som tydeligvis ropte på ham. DEN VIL JEG HA! ropte han. Rød med blå detaljer. Veldig fin. Så den fikk han., selvsagt. Det var jo heller ingen ulempe at Junior var så bestemt på at han skulle ha akkurat DEN sykkelen at vi ikke kunne få hente ut en ny fin en fra lageret, som normalt, men "måtte" ha en utstillingsmodell. Dermed fikk vi 300 kroner i avslag (helt uoppfordret fra vår side) fordi andre hadde syklet på den før. Og til lillesøster fant vi en liten paraplytrille. Hun har bare hatt min gamle flette-kurv-vogn å leke med. Og nå har hun begynt å leke litt med slikt. Kjøpte en dukke også. En liten og fin en. Så hun var godt fornøyd hun også. Etter at vi kom hjem, så kom en venninne med datteren, som er like gammel som Vesla, på besøk. Det var veldig hyggelig. Hun hjalp meg her med ungene mens Mannen var på ekspedisjon. Det er en stund siden Vesla og datteren hennes har lekt sammen. Og det var en fryd å se hvordan de lekte sammen. Det var ikke ved siden av hverandre, liksom. Det var mer sammen. Eller... De sloss og kranglet litt. Den nye dukkevognen var veldig pop! Den ville begge to gjerne ha taket på. Vel, nå er det natt nok en gang, og på tide å gå og legge seg. Håper natten blir litt lengre enn den forrige. Sov alt for lite, og bare lå og var våken. Og kjedet meg. Den ekspedisjonen min fabelaktige mann var på i ettermiddag var å kjøre byen rundt for å få tak i en sån liten lampe som man kan ha på boken om natten for at den som ligger ved siden av ikke våkner. Han måtte i mange mange butikker... Det er helt fantastisk hva han gjør for at jeg skal ha det bra! I natt skal jeg i alle fall kunne lese når jeg ikke får sove. God natt, folkens. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå