CarpeDiem Skrevet 17. april 2005 Forfatter #641 Del Skrevet 17. april 2005 Har hatt en fabelaktig helg! Været har vært nydelig, godt og varmt og mye sol. Og formen har slett ikke vært så ille. Bortsettt fra at jeg har vært ganske nedfor, spesielt om kvelden, på grunn av min venninne. Hun døde så alt for fort. Hun har vært en skjebne-venninne, liksom. Vi har vært like syke og underlagt samme behandling og sånn. Og da er det fælt og skremmende når hun plutselig ikke er mer... Men ellers har jeg hatt det fint. Vi har bare vært hjemme. Lørdag skulle noen venner komme på pizza, men det måtte endres, siden yngstemann i familien ikke var i form. Dermed ble det til at storebror, som bor rett borti gaten, og resten av familien hans kom hit i stedet. Det var veldig kjekt! Og i dag har noen andre venner, med barn, vært her hele dagen. Vi har herjet ute i hagen, slappet av og spist deilig middag. Mannen og faren i den andre familien har tatt seg av et tre... Saget det godt ned. Junior og eldste datter hos dem har lekt fint sammen med sykler og rutsjebane. Vesla har stukket av... :-? Hun er ikke så nøye på å være i nærheten av oss, og synes det er veldig spennende utenfor hagen vår. Heldigvis har vi en port i gjerdet som er tung å få opp, slik athun ikke kommer seg ut, dersom vi bare husker på å lukke den. Hun er ikke redd for noe, den jenten... Det er deilig at våren er kommet på skikkelig. Det er godt å sitte ute i solen og slappe av. Vi har plantet blomster, beskåret et tre, vandret ut og inn av huset, latt alle dører stå åpne, hatt på lette klær... Barna koser seg med det. Jeg har gått barhodet i hele helgen. Det er lenge siden, for det er så kaldt å vandre rundt uten noe på hodet nå som jeg ikke har hår. Men denne helgen har det gått fint. Etter noen timer i dag kom jeg til å tenke på at jeg kanskje burde smøre hodet med solkrem. Huden oppå der er jo ikke akkurat vant til å bli utsatt for sollys. Men det har gått fint. Jeg er ikke solbrent. Heldigvis. Kan ikke tenke meg hvor vondt det må være. Nå er det tid for å legge seg. Må bare drikke kraftforet mitt. Jeg har vært ganske flink i helgen. Har spist jevnt og ganske mye. Mener å merke at det hjelper på energien. God natt. Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masi Skrevet 17. april 2005 #642 Del Skrevet 17. april 2005 Hei vennen! Synd med yngsten, vi skulle gjerne ha vært på besøk på lørdag. Den eldste fikk vel ikke helt utløp for sin energi ved å sitte nesten 1,5 timer å vente på legevakten... Underernæring er jo alvorlig, og spesielt hvis man blir slapp og påvirket av det, men jeg kan ikke tenke meg en bedre medisin. Is, sjokolade, masse saus på en deilig biff osv. Spesielt siden du nå heldigvis ikke er på celle-gift. Kanskje du til og med kan smake maten og nyte den??? Vafler på verandaen i solskinnet kan anbefales :-) Kanskje vi skal prøve det til uken??? Ta vare på deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 18. april 2005 #643 Del Skrevet 18. april 2005 Mange gode tanker til deg, Carpe Diem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 18. april 2005 #644 Del Skrevet 18. april 2005 hei hei CD! Synd at ungen var syk da, men så bra at DU hadde en flott helg! Håper du nå passer bedre på slik at du får i deg de næringsstoffene som kroppen din trenger! håper uken blir like bra, som helgen var! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 19. april 2005 Forfatter #645 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg har fått tre nye øyevipper! Er det ikke morsomt? Tenk om håret hadde kommet etterhvert også, og ikke bare håret på leggene... Jeg var på hudpleie- og sminkekurs i forrige uke. Look good - Feel better. Det var veldig kjekt. Det var for kreftpasienter, på sykehuset. Vi var ti stykker og ble tatt så godt vare på atte. Lærte litt forskjellig, og fikk lagt make up. I tillegg til at vi fikk med oss en pakke med hudpleieprodukter og sminke. Veldig bra saker. Sminke fra Chanel og Helena Rubinstein, og hudpleie fra Vichy... Kjempefine ting! Så nå kan jeg pynte meg så fint atte, bare jeg får litt flere øyevipper. Fortsatt nydelig vær her hos oss. Jeg var masse ute i hagen o går. Plantet blomster og stelte litt. Var ute med ungene og lekte etter at de kom hjem fra barnehagen. Det er så deilig å kunne sitte ute hele ettermiddagen og kvelden. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 19. april 2005 #646 Del Skrevet 19. april 2005 Så bra da, CD! Om du bare venter litt til, så kommer det nok på! ~sender øyevippe-gro-ut vibber~ Så allrigt med deg kurset da, og alle den sminka Håper du får en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 26. april 2005 #647 Del Skrevet 26. april 2005 Hei Carpe Diem! Så flott å høre at det går så fint med deg! Og så morro med øyenvipper igjen da! Ja, når gifta er ute av kroppen begynner den vel å "ordne opp"? Godt å høre at du har hatt en fin Påske og vinter forøvrig. Flott å lese at svulstene er på vei tilbake! Det gleder meg stort! Synd å lese om din venninne Ikke mist motet, bare stå på slik du gjør nå! Ha en fin uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 27. april 2005 Forfatter #648 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg er i storform! Var i København i går for å tappe blod til en vaksine. Hadde en riktig fin tur. Spiste middag og deilig dessert på Hard 'Rock Cafe... Reiste alene, men det gikk greit. Gikk mye, og merket, for første gang på lenge, at formen var fin. I morgen går turen til Wien. Skal besøke en venninne jeg ikke har sett på lenge. Det skal bli veldig kjekt. Jeg har ikke vært i Wien siden vi hadde permisjon da Junior var liten. Det er tre år siden etterhvert... Alt for lenge. Men nå drar jeg! Jeg gleder meg kjempemasse. Og det er så kjekt at formen er fin! Jeg kjenner at det kribler litt i kroppen. De nevnte det på sykehuset i dag også. Jeg var inne for å få antistoffer, og "min" faste sykepleier så at jeg så så godt ut, og at det så ut som om formen hadde kommet seg betraktelig. Jeg gikk med spenst, sa hun. Bena er blitt mye lettere. Det er ikke minst på grunn av at fysioterapeuten har klart å få bort en delv vann. Det er kjempefint! Fysioen virker virkelig. Jeg får egentlig ikke dekket behandling av bena, men hun gjør det likevel, greie damen. Leggene mine har ikke vært tykke og hovne, men knallharde. Vannet har liksom lagt seg inni vevet... Ekkelt og vondt. Det har vært veldig tungt å bevege seg. Men nå er det bedre. Jeg har gått ned to kilo siste uken, og jeg er rimelig sikker på at det er en liter vann i hver legg som er borte... Det eneste som er dumt med å dra på tur slik som dette, er at jeg blir borte fra ungene nesten en uke, nå som jeg er i så god form. _Menmen... Jeg skal ta meg av dem alene i morgen tidlig. Mannen skal av gårde med fly til Oslo tidlig, så jeg skal være her alene med dem. Det er første gang på lenge. Mamma kommer innom for å hjelpe med å få dem ferdig og av gårde til barnehagen. Det er trygt å vite at hun kommer. Dersom jeg ikke klarer å få på klær på Vesla (pga vonde hender og kranglete små-frøken) så kan hun hjelpe til. Det er bra. Men det blir spennende å se hvordan det går. Dersom jeg klarer meg fint, og formen fortsetter å bedre seg, så kan jeg jo ha dem hjemme av og til, fra barnehagen. Spesielt Junior. Har lyst til å ta ham med på tur på Fløien og slikt. Hadde vært kjekt. Og det er slett ikke umulig at jeg klarer det. Det er forresten meldt nydelig vær i Wien, så jeg på nettet... Sol, sporadisk skyet og temp opp på tyve-tallet... Deilig? Er for øvrig ferdig med selvangivelsene. Det var en stor jobb i år. Prøver meg på å få særfradrag på grunn av store sykdomsutgifter. Håper de godtar fradragene mine. Det betyr pluss eller minus totalt sett, og det er store tall vi snakker om her, gitt... Ha en fin uke og helg! Og nyt våren. Det gjør jeg! Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 27. april 2005 Forfatter #649 Del Skrevet 27. april 2005 Vi har forresten hatt en riktig deilig vårdag i dag. Var på middag til Juniors venninne. Grillet mat, spiste på langbord ute, lekte i hagen, sandkasse, disse og rutsjebane. Og til slutt, før vi skulle hjem, var pappaene og de største barna på en liten tur i båten... En fin-fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 27. april 2005 Forfatter #650 Del Skrevet 27. april 2005 Det er for øvrig dårlig med hår på hodet... Hadde håpet på en liten manke til feiring av 60-årasdag og bryllup, men det ser veeeeldig dårlig ut. Jeg ligner mest på Dagfinn Lyngbø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 28. april 2005 #651 Del Skrevet 28. april 2005 Hei hei Carpe Diem!' Så utrolig gode nyeheter som kom på rekk og rad nå da! Gleder meg virkelig! Du får hoppe og sprette som aldri før! Og passe på å gjøre ting du ikke har fått gjort pgs fprmen har vært dårlig! Kos deg kjempe masse i Wien! Det fortjener du virkelig! p.s. å ikke ha så mye hår på hodet, kan jo være en fordel nå da. Det er jo så godt å varmt ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #652 Del Skrevet 3. mai 2005 Har hatt noen fantastiske dager i Wien! Godt vær, godt selskap og mye moro! Tusen takk for en fin opplevelse, Juci. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 4. mai 2005 #653 Del Skrevet 4. mai 2005 heisann CD! Godt å lese at du har hatt en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #654 Del Skrevet 4. mai 2005 Heisann i morgen skal vi til fjells. Pappa fyller 60 år i dag, og hele familien skal feire ham på fjellet i morgen. I tillegg skal vi kose oss på hytten, mamma og pappa og mine søsken med familier og oss. Det skal bli veldig kjekt! Junior har tenkt å synge "Nede på stasjonen" og "Bursdagssangen" for morfaren sin. For de kan han, sier han... Spennende. Jeg gleder meg masse. Det var en artikkel om foreldrene mine i lokalavisen i dag. Pappa er ganske så aktiv i idretten her i byen, og det var i forbindelse med det og bursdagen hans, egentlig, at de sendte en journalist. Men fokus i artikkelen ble på kreftsykdommen og livet vi lever nå. Artikkelen ble veldig fin. Jeg måtte sende en mail til journalisten og si at jeg likte den. Gaven til pappa er jeg veldig fornøyd med. Vi tre barna hans har gått sammen om å kjøpe en reise til oss alle. Vi reiser i slutten av juni til Aberdeen, alle sammen. 14 stykker blir vi totalt, og blir en langhelg der borte. Var ikke det lurt, vel? Tror og håper at han vil like den presangen. I dag er det et år siden jeg fikk diagnosen min. Jeg har nå levd et år med kreft. Det er ikke alle som overlever det første året! Kanskje jeg skal "feire" med et glass god østerriksk vin jeg kjøpte med meg hjem i går...? Ha en fin helg, alle trofaste lesere. Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2005 #655 Del Skrevet 4. mai 2005 Ville bare ønske dere en flott dag på fjellet i morgen - herlig å feire sånne dager sammen med folk man er glad i! :D Og gaven til din far er jo bare kjempefin da - han kommer til å bli fornøyd! Tenk at det har gått et år siden diagnosen, CD - tiden går fort...Glad for å lese at du er i så god form som du er om dagen! STÅ PÅ!!! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 7. mai 2005 #656 Del Skrevet 7. mai 2005 :klem2: Tusen takk for besøket, og hjertelig velkommen igjen! Du er kjempetøff! STOR klem fra meg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 9. mai 2005 #657 Del Skrevet 9. mai 2005 Så flott at det stadig går fremover og at du har en så sammenvsveiset familie rundt deg! Skulle det stå noe om deg i KK? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #658 Del Skrevet 12. mai 2005 hei igjen Merker at jeg har gode og travle dager. Det er ikke mye tid jeg har ved nettet, sånn at det blir skrevet lite her. Feiringen på fjellet var veldig kjekk. Vi hadde middag og fest for pappa på turistsenteret. Det var sanger og taler og mye prating. Junior og kusinen sang "nede på stasjonen" for bestefaren sin og den andre kusinen sang en annen sang. Det var veldig sjarmerende! Vi feirert til sent på kveld, og vekket opp barna som var lagt på Olle sitt rom. De var ganbske forvirret over å bli vekket og kledd i vinterdresser midt på nstten Vi ble på fjellet hele helgen. Min bror og jentene hans ble der også. Junior og eldste kusinen delte rom. Det syntes de var stas. Det ble en fin helg! Formen min er ganske så bra etterhvert. I vinterferien måtte jeg ha skyss med snøscooter opp og ned til hytten, men nå klarte jeg fint å gå selv. Det var slitsomt, men det gikk. Og jeg ver ikke utmattet etterpå heller. Kjempemessig. nå hadde det vært veldig fint om bare armene begynte å virke skikkelig også. De verker fortsatt. Neglene er fortsatt veldig dårlige, og venstrearmen kan ikke brukes til stort. Det hadde vært kjekt å være mer til nytte. Men men... Nå skal jeg bruke litt tid på å lete frem et sted å bo i Aberdeen. Det er ikke så lett å finne et rimelig og bra sted å bo hvor de har plass til oss alle... Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 12. mai 2005 #659 Del Skrevet 12. mai 2005 hei hei! Så godt å lese at du er opptatt. Det tyder på at du er i mye bedre form! Kos deg i sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 14. mai 2005 Forfatter #660 Del Skrevet 14. mai 2005 Nå reiser vi snart til Kristiansand og Dyreparken! Kaptein Sabeltann, HER KOMMER VI! CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå