AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 De siste månedene har jeg slitt med at jeg HELE TIDEN er trøtt. Jeg blir sliten av den minste ting og er ofte veldig svimmel. Jeg jobber på et sykehus, og så snart jeg setter meg ned i pausen kjennes det ut som øynene mine skal rulle rundt, om dere skjønner. Ting "rister" rundt meg og jeg blir ufattelig ør i hodet og svimmel. Når jeg reiser meg blir det enda verre, men så går det seg til. Det ender ofte med at jeg blir litt lite effektiv på jobben etter pausen, men tar jeg ikke pause så blir det enda verre... Har flere ganger kjentes ut som jeg skal til å besvime. Det har ingenting med søvnen å gjøre, jeg sover godt og tungt. Noen ganger sover jeg i 5 timer, noen ganger i 10 timer, og det utgjør ingen forskjell hvor lenge jeg sover. Det er like tungt hver dag. Energinivået mitt er generelt veldig labert, jeg gidder nesten ingenting. Jeg vil helst bare slappe av og bare.. Sitte her. Appetitten min er lav, jeg spiser ikke så mye, er veldig matlei, er ofte likegyldig til ting og tang, noe jeg vanligvis ikke er. Blir veldig fort irritabel for den minste ting... Jeg har også sprukken hud/lepper i munnvikene, leppene mine er ikke tørre men munnvikene er knusktørre. Neglene mine er sterke og harde, men de flasser en del. Sliter mye med hodeverk når jeg er på jobb. Det skal sies at jeg ikke har "normal" mensen, jeg går på Cerazette og har ikke blødd ordentlig på ett år. Jeg går også på Wellbutrin 300mg x 2, pga depresjon. Jeg tror ikke det er depresjonen som gjør at jeg er så sliten, trøtt og likegyldig hele tiden, for jeg har det egentlig ganske bra. Jeg har det fint rundt meg og er egentlig på grensen til lykkelig, slik har det vært ganske lenge også. Jeg har gått på denne medisinen i ett år, Cerazette har jeg gått på i 3 år. Vekten min er litt merkelig, jeg har på en eller annen måte gått ned 4-5 kg sånn helt utav det blå. Dette har skjedd tidligere at vekten bare hopper drastisk uten at jeg gjør noen endringer, her snakker vi 5 kg hver gang. Jeg prøver å trene, men ender alltid opp med så kraftig gangsperr at hele lysten forsvinner. Kan ta opptil 5 dager før jeg blir bra igjen. Kosten min er veldig variabel, når jeg har en god uke så får jeg nok i meg mer vitaminer enn jeg trenger, men det hjelper likevel ikke. Er fortsatt trøtt, irritabel, likegyldig, grinete, sur osv... Jeg har tidligere hatt jernmangel, var til lege og fikk sjekket det, dette er da 2 år siden. Bør jeg dra til legen igjen og ta en ny blodprøve, kanskje? Anonymous poster hash: 968be...d30
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Du burde heller gjøre det enn å skrive et langt innlegg på KG. Anonymous poster hash: 1978e...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Gå til legen ingen kan diagnostisere deg eller ta blodprøver av deg via en nettside.Anonymous poster hash: ffa4e...370
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Hørtes ut som noe vitamin og jern mangel ja... Viktig at du spiser (variert, i tillegg til grønnsaker)! Men kan selvfølgelig være andre ting. Anonymous poster hash: 1bc23...463
Kvinne87Rogaland Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Vil nesten tro at det går i en ond sirkel - at du er matlei og spiser lite, derfor blir du slapp og trett pga manglende næring og vitaminmangel. Ta en blodprøve og prøv å spis litt mer! Sikkert derfor du har gått ned i vekt også... Du kan jo også sjekke deg for diabetes - symptomer på det er ofte vekttapp, sår som ikke vil gro, tretthet og svimmelhet.. :/
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Har du hatt blodmangel tidligere, har du det mest sannsynlig fortsatt. Det er ikke noe som forsvinner, om du ikke tar jerntabletter e.l. Ofte gir legene bare beskjed til deg om nivået er ekstremt lavt. Anonymous poster hash: 1bc23...463
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå