AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Jeg begynte på p-piller (microgynon) for første gang den 10. juli, og tok siste pille på brettet i dag. Skal jo gå pillefri til og med neste onsdag nå, betyr det at jeg kommer til å få mensen i morgen? Og vil mensen forsvinne helt igjen torsdag neste uke, når jeg tar første pille på nytt brett? Er ganske viktig at jeg er ferdig med mensen torsdag neste uke, så håper virkelig ikke det varer lengre... Hilsen jente 20 år. Anonymous poster hash: 64190...bfe
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Dette varierer fra person til person, så det er bare å vente å se hvordan det blir for deg. Jeg bruker å få mens på den 3. pillefri dagen også varer den 4-6 dager. Men jeg går på Loette. Anonymous poster hash: 87a0b...f07
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Dette varierer fra person til person, så det er bare å vente å se hvordan det blir for deg. Jeg bruker å få mens på den 3. pillefri dagen også varer den 4-6 dager. Men jeg går på Loette. Anonymous poster hash: 87a0b...f07 Håper virkelig ikke den fortsetter etter at jeg begynner med nytt brett i alle fall... Har hørt at man ikke kan få mensen på dager man tar piller? Mulig det ikke er sant da. Men siden det er veldig viktig at jeg ikke har mensen lengre enn torsdag neste uke, er det kanskje lurt for meg å starte på nytt brett i morgen, slik at mensen utsettes? Anonymous poster hash: 64190...bfe
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Håper virkelig ikke den fortsetter etter at jeg begynner med nytt brett i alle fall... Har hørt at man ikke kan få mensen på dager man tar piller? Mulig det ikke er sant da. Men siden det er veldig viktig at jeg ikke har mensen lengre enn torsdag neste uke, er det kanskje lurt for meg å starte på nytt brett i morgen, slik at mensen utsettes? Anonymous poster hash: 64190...bfe Hvis du først har fått mensen, så er det ikke slik at den bare stopper når du begynner å ta p-pille igjen. Mellomblødninger kan også forekomme selv om man tar pillen som man skal. Så vet ikke helt om det du har hørt om at man ikke blør/får mens så lenge man tar pillen stemmer. Men som sagt så varierer det hvor lenge man har bortfallsblødning(som mensen egentlig heter når man går på p-piller), så du må nesten bare vente å se. Evt begynne rett på nytt brett for å utsette den. Anonymous poster hash: 87a0b...f07
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Det er ikke anbefalt å utsette mensen de første 6-8 månedene når du begynner på p-piller. Dette er for at kroppen skal bli vant med de ekstra hormonene du tilsetter kroppen. Det er veldig individuelt hvordan mensen opptrer mens du går på pillene. Den første tida vil nok mensen svinge litt i antall dager, men hold deg til en pille fri uke og stopp og start når du skal så følger kroppen med, derav hvorfor du skal holde deg til det i 6-8 måneder før du utsetter. Selv utsetter jeg mensen så jeg kun har den 3-4 ganger i året. (Går på microgynon) Dette er pga helsemessige årsaker som cyster på eggstokker som sprekker under eggløsning og gjør ufattelig vondt. Hvis du ønsker å utsette mensen så VENT minst 6-8 måneder før du gjør det for din egen skyld. Lykke til! Husk å lese pakningsvedlegget nøye, gjerne hver gang du åpner ny pakke så du holder informasjonen ved like Anonymous poster hash: 29e6d...c12
Minya Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Det er ikke anbefalt å utsette mensen de første 6-8 månedene når du begynner på p-piller. Dette er for at kroppen skal bli vant med de ekstra hormonene du tilsetter kroppen. Det er veldig individuelt hvordan mensen opptrer mens du går på pillene. Den første tida vil nok mensen svinge litt i antall dager, men hold deg til en pille fri uke og stopp og start når du skal så følger kroppen med, derav hvorfor du skal holde deg til det i 6-8 måneder før du utsetter. Selv utsetter jeg mensen så jeg kun har den 3-4 ganger i året. (Går på microgynon) Dette er pga helsemessige årsaker som cyster på eggstokker som sprekker under eggløsning og gjør ufattelig vondt. Hvis du ønsker å utsette mensen så VENT minst 6-8 måneder før du gjør det for din egen skyld. Lykke til! Husk å lese pakningsvedlegget nøye, gjerne hver gang du åpner ny pakke så du holder informasjonen ved like Anonymous poster hash: 29e6d...c12 Med Microgynon er det faktisk normalt anbefalt å ta de første tre brettene uten pillefri uke, så TS kan hoppe over pillefri uke denne gangen uten at det er farlig.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Med Microgynon er det faktisk normalt anbefalt å ta de første tre brettene uten pillefri uke, så TS kan hoppe over pillefri uke denne gangen uten at det er farlig. Er det? Det har jeg ikke fått med meg Må nok lese gjennom pakningsvedlegget mer nøye neste gang jeg åpner ny pakke! Vet du hvilket avsnitt det står? Anonymous poster hash: 29e6d...c12
Gjest thesledge Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Jeg tar siste p-pille søndag, og får mensen lørdag. Så tar jeg p-piller igjen fra mandag, og da er mensen over på tirsdag-onsdag. Da jeg gikk på et annet merke fikk jeg mensen etter to pillefrie dager og hadde det i ca en uke, så det varierer veldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå