Gå til innhold

Master i psykologi og pedagogikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å enten ta en master i psykologi eller master i pedagogikk. Problemet er hva jeg skal bruke det til. Er det noen som vet om konkrete jobber?



Anonymous poster hash: 62176...3d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hørt om "psykolog" for eksempel?

Ganske fantastisk at du har kommet så langt uten å vite det, i så fall. Master i pedagogikk er vel ansett som mer et svadafag. Man kan vel bli førskolelærer eller barnehagetante.



Anonymous poster hash: 78684...e58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om "psykolog" for eksempel?

Ganske fantastisk at du har kommet så langt uten å vite det, i så fall. Master i pedagogikk er vel ansett som mer et svadafag. Man kan vel bli førskolelærer eller barnehagetante.

Anonymous poster hash: 78684...e58

Ganske fantastisk at du ikke vet at man ikke blir psykolog av å ta en master i psykologi. Jeg har heller ikke startet på noen av disse utdannelse ennå.

TS

Anonymous poster hash: 62176...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsker? Håper master studentene i psykologi snart får tittelen psykolog :-) ville tatt master i psykologi :-) du har masse muligheter slapp helt av, men dropp pedagogiken. Mulig å ta org. Psykologi kanskje? Jeg er ganske sikker på at med tiden vil master studenter i psykologi få muligheten til å få titelen psykolog:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om "psykolog" for eksempel?

Ganske fantastisk at du har kommet så langt uten å vite det, i så fall. Master i pedagogikk er vel ansett som mer et svadafag. Man kan vel bli førskolelærer eller barnehagetante.

Anonymous poster hash: 78684...e58

Ganske fantastisk at du snakker om ting du ikke har peiling på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som har tatt master i org. psykologi på mitt kull: studierådgiver, rekrutterer, HR-rådgiver, personalkonsulent, arbeid innenfor helse og rus, saksbehandler i ulike organisasjoner (feks NAV, med arbeidssrelaterte områder). Noen har også fortsatt med forskning og andre jobber som konsulenter innenfor sikkerhet og endringsarbeid.

Det spørs hvilken retning du tar og hva du har lyst til - det er mange muligheter. Alle har hvertfall fått jobb. Jeg har personlig ingen ønske om å bli klinisk psykolog, så jeg håper at det forblir et skille mellom disse to retningene. :)

Anonymous poster hash: 5f017...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør egentlig en pedagogiker? :klo:



Anonymous poster hash: b606c...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør egentlig en pedagogiker? :klo:

Anonymous poster hash: b606c...86c

Pedagog heter det. Med en master i pedagogikk kan du jobbe med mye, men spørs hva din retning er. Sett at du tar master i spes.ped får du jobbe for eksempel i pp-tjenesten med utredning av barn med lærevansker, atferdsvansker osv. Med master i spes.ped eller ped kan man også jobbe i offentlig administrasjon, rehabiliteringstjeneste, kriminalomsorgen, skole osv. Igjen så spørs det hvilket regning man velger og de ulike universitetene og høgskolene tilbyr ulike retninger som pedagogisk psykologisk rådgivning, utdanningsledelse, utviklingsarbeid osv.

Det jobber også psykologer i PP-tjenesten. En master i ped/spes.ped åpner mange dører.

Anonymous poster hash: 6ae84...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...