ZenoXia90 Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Hei! Jeg er ei jente på 24 år som har fått konstatert kyssesyka. Jeg var inne til legen og fikk beskjed om at milten var forstørret, og at jeg skulle ta det med ro. En uke etter tok de også leverprøver, og fikk beskjed om at de var helt fine. Det jeg egentlig lurer på, er om noen her vet om det er en sammenheng mellom milt og lever? Altså, om leververdiene er fine, kan jeg da gjenoppta fysisk aktivitet/drikke alkohol igjen osv? Kan ikke så altfor mye, og fant heller ingen informasjon rundt det på google. Håper noen der vet Hilsen Zen1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Du bør ikke gjenoppta fysisk aktivitet med forstørret milt. Gå i så fall til legen først og bli undersøkt (evt med ultralyd). Selv om leverprøvene er fine, er det ikke sikkert leveren din tåler så mye ekstra belastning, feks alkohol. Jeg synes du burde vente til du får klarsignal fra legen din. Med alkohol i blodet kan man også bli mindre forsiktig og kanskje gjøre ting som ikke er så smart mtp milten din. Hvor lenge siden er det du fikk konstatert forstørret milt? Anonymous poster hash: dc812...9dd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Skriver ingenting om hvor lenge det er siden du ble diagnostisert. Faren med for tidlig aktivitet etter kyssesyke er at du kan utvikle ME, kronisk tretthet. Og det kan jeg love deg at du ikke vil ha. Anonymous poster hash: ee3a4...2ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå