AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Har VONDT i ryggen begynte i går, litt nakkeprpblemer, men helt overkommelig. I morges merket jeg at jeg nesten ikke klarte å snu meg i senga, og jeg har så forferdelig vondt. Har ikke smertestillende i hus. Tips til noe som lindrer? Er vondt å bøye nakken opp, ned, til siden.. Smerten går ned til halvveis på ryggraden. Har et barn jeg må ta meg av (heldigvis er vi to hjemme idag), så går rundt med fæle smerter fordi jeg må holde ungen osv.. Anonymous poster hash: d868c...ff7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 - Varme omslag - Ta en gåtur i skogen, det aktiviserer de små musklene - Ligg på hardt gulv med beina på en stol Anonymous poster hash: 2e336...552 1
lillemeg90 Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Kiropraktor om det ikke går over. Og ut å kjøpe ibux:)
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Takk kan prøve litt av hvert. Håper det hjelper. Anonymous poster hash: 524ba...39d
Pinkee Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Oppvarming av kroppen, og uttøying av muskler. Men, ut å kjøpe Ibux ja. Slik at du tåler å få fart på kroppen igjen. Evnt fysioterapaut, men det tar tid å få time, kiropraktor er og et forslag. Eller du kan finne en massasjeterapaut el, kan hjelpe masse det.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 Får ikke dratt ut idag. Men har vel bare ligget galt vel? Jeg er gjerrig, ikke villig til å betale fem øre for noen terapauter eller praktorer Tenker mer på akutte løsinger på et akutt problem, noen kjerringråd osv Anonymous poster hash: 524ba...39d
bergen2 Skrevet 29. juli 2014 #8 Skrevet 29. juli 2014 Hold deg i bevegelse, ikke store belastninger men jeg og god bevegelse. Hvis det ikke bedres på et par dager ville jeg gått til fastlegen.
Perelandra Skrevet 29. juli 2014 #9 Skrevet 29. juli 2014 En varm dusj eller enda bedre, et varmt bad i badekar kan hjelpe. Som flere andre skriver er bevegelse noe av det beste for en vond rygg. En rolig gåtur hvor du ikke gjør noen brå bevegelser, men gjerne prøver å strekke musklene ordentlig. Det alle beste er å gå i skog/utmark. Hvis du ikke har mulighet for det, så gå gjerne en tur i nabolaget der du bor. Litt bevegelse er bedre enn ingen bevegelse. Har du forresten noen som kan massere deg? Det kan også hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #10 Skrevet 29. juli 2014 Takk !! Men hvilken stillig i senga er best når man har vondt i ryggen? Tenker på soving altså!!Anonymous poster hash: 524ba...39d
Gjest UngMann1986 Skrevet 29. juli 2014 #11 Skrevet 29. juli 2014 Takk !! Men hvilken stillig i senga er best når man har vondt i ryggen? Tenker på soving altså!!Anonymous poster hash: 524ba...39d På lang sikt er det lurt å ha en skikkelig seng, ikke av de aller billigste. Tror det anbefales å ligge på siden eller på ryggen. Variasjon er nok også lurt
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #12 Skrevet 29. juli 2014 På lang sikt er det lurt å ha en skikkelig seng, ikke av de aller billigste. Tror det anbefales å ligge på siden eller på ryggen. Variasjon er nok også lurt Ok, vet ikke hvor bra senga er, men den er fra Skeidar og kostet 5000. Ny for et par år siden. Kan det være at puta er dårlig, siden det vonde hovedsakelig sitter i nakken? Jeg pleier å ligge på sidene, halvveis på magen og på ryggen. Ligger nok mest delvis på magen, med det ene benet formet som en "L", om du skjønner... Anonymous poster hash: 524ba...39d
Gjest UngMann1986 Skrevet 29. juli 2014 #13 Skrevet 29. juli 2014 Ok, vet ikke hvor bra senga er, men den er fra Skeidar og kostet 5000. Ny for et par år siden. Kan det være at puta er dårlig, siden det vonde hovedsakelig sitter i nakken? Jeg pleier å ligge på sidene, halvveis på magen og på ryggen. Ligger nok mest delvis på magen, med det ene benet formet som en "L", om du skjønner...Anonymous poster hash: 524ba...39d Ja, skjønner. Jeg kjøpte seng på Skeidar for litt siden, jeg også. Leste en del i forskjellige brosjyrer. Virker som de anbefaler at man prøver å vende seg til å ikke ligge på magen, selv om det er ganske mange som gjør det. Og det hender vel ofte jeg gjør det selv også
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #14 Skrevet 29. juli 2014 Ja, skjønner. Jeg kjøpte seng på Skeidar for litt siden, jeg også. Leste en del i forskjellige brosjyrer. Virker som de anbefaler at man prøver å vende seg til å ikke ligge på magen, selv om det er ganske mange som gjør det. Og det hender vel ofte jeg gjør det selv også Får prøve å ligge mer på siden da, men er så behagelig å ligge på magen har fått tak i paracet nå heldigvis så tar vel et par stk. Har blitt litt bedre utover dagen da!Anonymous poster hash: 524ba...39d
Gjest UngMann1986 Skrevet 29. juli 2014 #15 Skrevet 29. juli 2014 Får prøve å ligge mer på siden da, men er så behagelig å ligge på magen har fått tak i paracet nå heldigvis så tar vel et par stk. Har blitt litt bedre utover dagen da!Anonymous poster hash: 524ba...39d Ja, vet det Forresten lurt å ta paracet, så man kommer seg litt i bevegelse. God bedring da
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #16 Skrevet 29. juli 2014 Fosterstilling er best når man har vondt i ryggen. Men kroppen regulerer vel hvordan den vil ligge selv når du sover. Ellers er det bevegelse, ut og gå i ulendt terreng, type skog og mark der du ikke bare tråkker rett fram, som er det beste rådet. Anonymous poster hash: b3ade...89d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå