Gå til innhold

Jern mangel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed av legen på fredag som var at jeg mangler jern og at jeg bare kunne kjøpe det på apoteket uten resept.

Jeg har merket de siste 2 ukene at jeg forsover meg hver dag, jeg er trøtt,kvalm hodepine. Det er så ille at jeg holder på å sovne på jobb. Jeg har aldri tidligere hatt problemer med å våkne tidlig jeg har gått fra å være A menneske til B.

Spørsmålet mitt er hvilken type skal jeg kjøpe? Jeg vet jo ikke selv hvilken dose jeg trenger, men regner med å trenge den sterkeste siden jeg har så store mye plager på den korte tiden.

Anonymous poster hash: 12b33...586
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør de på apoteket. Hva var verdiene dine? Utfra verdiene vet farmasøyten hvilken dose du skal ha

Anonymous poster hash: 80a16...5a4
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ta med resultatet fra blodprøven?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ta med resultatet fra blodprøven?

TS

Ja, det er jo perfekt :)

Anonymous poster hash: 80a16...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Standardosering for jernmangel er 100 mg pr dag, dette er også styrken tablettene selges i. Jerntabletter kan gi litt trøbbel med magen, samt kvalme, så det er ikke lurt å pøse på mer i håp om at det kommer raskere. Husk at det tar noen uker før kroppen har klart å bygge opp jernlagrene igjen.

Anonymous poster hash: 03622...29f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde 200 (hva nå enn den målenheten heter) til dagen da jeg hadde jernmangel. Magen tålte det ikke, så gikk ned til 100. Tar ganske lang tid før lagrene fylles opp (et par mnd for min del). Men ha jevnlig kontakt med legen, for jern skal man heller ikke ha for mye av.

Anonymous poster hash: 9e902...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...