AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Fikk kyssesyken for ca 4 mnd siden, og er visstnok frisk nå, ifølge blodprøvene. Men kroppen føles helt rævva. Orker veldig lite. Er det noen andre som har opplevd dette? Er det noe man kan gjøre for å hjelpe kroppen å komme på rett kjøl igjen? Takk for svar Anonymous poster hash: a75a5...4c8
masekopp Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Ja... Jeg har det sånn enda og jeg hadde kyssesyken i 2008. Ble aldri normal igjen igrunn...
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Ja... Jeg har det sånn enda og jeg hadde kyssesyken i 2008. Ble aldri normal igjen igrunn... Hva mener du? Er formen din like dårlig nå som da du var syk? Anonymous poster hash: a75a5...4c8
masekopp Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Hva mener du? Er formen din like dårlig nå som da du var syk? Anonymous poster hash: a75a5...4c8 Ja, for jeg var ikke sånn supersyk når jeg hadde det. Akkurat som en "halv" influensa sånn ca. Og sånn har det forblitt.
ninuska_ Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 (endret) Det tok omtrent et halvt år før jeg følte meg frisk igjen etter at prøvene viste at alt var i orden. Mitt tips er å lytte til kroppen og hvile mest mulig når du kjenner at du trenger det, samtidig som man rolig prøver å gjenoppta vanlige aktiviteter igjen. Ikke forvent at du orker 100% hverdag med en gang. Legg til litt og litt for hver gang og sett deg små mål for dagen - jeg visste jeg var skikkelig dårlig når jeg orket å støvsuge ett rom i leiligheten og gråt etterpå for jeg hadde klart en hel "aktivitet" uten å hvile Endret 28. juli 2014 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Ja, for jeg var ikke sånn supersyk når jeg hadde det. Akkurat som en "halv" influensa sånn ca. Og sånn har det forblitt. Det høres ikke noe bra ut. Klarer du å gå på skole/jobbe og å ha et "normalt" liv til tross for det?Anonymous poster hash: a75a5...4c8
Luna11 Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 Ta det med ro, det går over Jeg hadde kyssesyken i 4 mnd som deg, og var skikkelig dårlig. Sykehusinnleggelse og det hele. Husker at jeg etter å ha blitt erklært frisk var mye sliten og deppa, og følte meg liksom ikke helt som meg selv. Leste litt på kvinneguiden og kom over tråder som denne hvor folk sa de aldri ble den samme igjen etter kyssesyken. Jeg ble livredd og trodde jeg kom til å være deppa og trøtt resten av livet, men sånn ble det ikke. Jeg fikk kyssesyken i januar, ble erklært frisk i mars, og fikk energien og livsgnisten tilbake i august ca. Så ja, det tok litt tid, men det går som regel over God bedring!
masekopp Skrevet 29. juli 2014 #8 Skrevet 29. juli 2014 Det høres ikke noe bra ut. Klarer du å gå på skole/jobbe og å ha et "normalt" liv til tross for det?Anonymous poster hash: a75a5...4c8 Har ikke et normalt liv nei... Men feiler andre ting i tillegg også. Når deg gjelder jobb så jobber jeg, men det er ikke en a4-jobb. Har valgt noe som fungerer med helsen. Skole gikk ikke så bra.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #9 Skrevet 29. juli 2014 Ta det med ro, det går over Jeg hadde kyssesyken i 4 mnd som deg, og var skikkelig dårlig. Sykehusinnleggelse og det hele. Husker at jeg etter å ha blitt erklært frisk var mye sliten og deppa, og følte meg liksom ikke helt som meg selv. Leste litt på kvinneguiden og kom over tråder som denne hvor folk sa de aldri ble den samme igjen etter kyssesyken. Jeg ble livredd og trodde jeg kom til å være deppa og trøtt resten av livet, men sånn ble det ikke. Jeg fikk kyssesyken i januar, ble erklært frisk i mars, og fikk energien og livsgnisten tilbake i august ca. Så ja, det tok litt tid, men det går som regel over God bedring! Takk for svar!😊 Har du noen tips til hva man kan gjøre? Måtte du "trene deg frisk", eller ble du frisk av deg selv?Anonymous poster hash: a75a5...4c8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #10 Skrevet 29. juli 2014 Ikke tren deg frisk!!!!! Slapp av! Gjør minst mulig og ikke drikk alkohol.Anonymous poster hash: 67d58...3f7 1
Luna11 Skrevet 29. juli 2014 #11 Skrevet 29. juli 2014 Takk for svar! Har du noen tips til hva man kan gjøre? Måtte du "trene deg frisk", eller ble du frisk av deg selv?Anonymous poster hash: a75a5...4c8 Neida, jeg gjorde ingenting annet enn å leve livet som vanlig. Det eneste jeg tenker at er lurt er bare at du tenker litt ekstra på deg selv, og er litt bevisst på å gjøre ting du synes er gøy og som gjør deg glad. Legene sier for eksempel at man ikke skal drikke alkohol ( i mitt tilfelle) i inntil ett år etter friskmelding, men jeg tok meg sving på fylla i ny og ne, for da hadde jeg det gøy og følte meg enedlig litt normal igjen. Men det skal understrekes at jeg drakk mindre i denne perioden, nettopp fordi det er leveren som tar skade av kyssesyken. Kort oppsummert: finn på morsomme ting og lev livet som vanlig.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #12 Skrevet 29. juli 2014 fikk kyssesyken siste år på ungdomsskolen, slet med ettervirkningene i over 10 år hadde også en ganske mild variant, som hang leeenge i Anonymous poster hash: 62a70...835
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #13 Skrevet 29. juli 2014 fikk kyssesyken siste år på ungdomsskolen, slet med ettervirkningene i over 10 år hadde også en ganske mild variant, som hang leeenge i Anonymous poster hash: 62a70...835 Klarte du å gå på skole?Anonymous poster hash: a75a5...4c8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #14 Skrevet 29. juli 2014 Fikk kyssesyken for ca 4 mnd siden, og er visstnok frisk nå, ifølge blodprøvene. Men kroppen føles helt rævva. Orker veldig lite. Er det noen andre som har opplevd dette? Er det noe man kan gjøre for å hjelpe kroppen å komme på rett kjøl igjen? Takk for svar Anonymous poster hash: a75a5...4c8 Det er helt normalt. Jeg gikk fra toppidrett til å aldri komme tilbake etter kyssesyken. Kondisjon og alt var bare borte. Det kan ta lang tid. Du må bare trene deg rolig opp igjen. Gå rolige turer osv. Hjelper mye å være ute i naturen etter å ha vært syk også. Anonymous poster hash: d621f...071
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #15 Skrevet 29. juli 2014 Takk for svar!:-) Tar gjerne imot flere tips om noen har noen?Anonymous poster hash: a75a5...4c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå