Gjest -ea- Skrevet 28. juni 2004 #1 Skrevet 28. juni 2004 Halvannet år siden fødselen. Har bekkenløsning enda, de siste par mnd synes jeg det er blitt verre. Gikk til manuell terapeut etter fødselen, men slutta da jeg begynte å jobbe igjen. Ble så travelt liksom... trodde jeg skulle bli bedre med tiden. Men nei. Den er vel såkalt hormonell, er verst like før mensen, da kjennes det ut som om beina skal løsne fra hoftene. Så får jeg mensen og er helt bra i vel en uke etterpå før det sakte kommer sigende på igjen. Jeg går ikke på medisiner av noe slag, nå vil legen at jeg skal prøve hormonspiral. Er det noen som har erfaring med det - blir bekkenløsningen bedre da? Er det noen andre som plages med dette? Hva gjør dere for å bli bra?
tuji Skrevet 28. juni 2004 #2 Skrevet 28. juni 2004 Min søster hadde bekkenløsning og gikk til akupunktør. hun ble bra på to dager. Verdt et forsøk!
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2004 #3 Skrevet 28. juni 2004 Skal hormonspiral virke mot plagene? Jeg har det, men selv 8 år etter fødsel er jeg fortsatt plaget med bekkenløsning. Og hver vinter ser det ut til å bli verre. Akupunktør? Det var interessant, du! Takk for tipset. En vanlig allmennpraktiker vet jammen for lite om plagene og behandlingsmetoder. Har også vært i manuell terapi, men det virker bare så lenge jeg går der å får behandling.
bluebird Skrevet 28. juni 2004 #4 Skrevet 28. juni 2004 Linker som kanskje kan være til hjelp: Forum for kroniske smerter. Landsforeningen for kvinner med bekkenløsningsplager.
CarpeDiem Skrevet 29. juni 2004 #5 Skrevet 29. juni 2004 Jeg slet med bekkenløsning etter fødselen, og fikk god hjelp av forsiktig opptrening. Jeg gikk på vanntrening, brukte strikk og har gått på pilates. Lykke til Carpe Diem
Sannasol Skrevet 29. juni 2004 #6 Skrevet 29. juni 2004 Jeg hadde bekkenløsning etter fødselen til mitt første barn. Jeg ble nokså bra etter behandlinger hos kiropraktor.
Elbereth Skrevet 29. juni 2004 #7 Skrevet 29. juni 2004 Fikk skikkelig bekkenløsning på slutten av mitt 2. svangerskap. Var ikke flink til å ta det med ro, og slet mye med smerter. Da jeg ble gravid for 3. gang, gikk jeg til fysioterapeut og fikk noen gode råd om trening. Likevel var det så ille at jeg gikk på krykker på slutten. Etter fødselen var jeg veldig forsiktig og tok det med ro mhp løfting. Jeg blir aldri bra, men det hjelper å trene opp musklene i rygg-/bekkenområdet. Merker ikke så mye til daglig, men i forbindelse med mensen, kan jeg bli helt "lealaus". Jeg har ikke prøvd akupunktur til bekkenløsningen, men kan godt tenke meg at det hjelper, om ikke annet så for smertelindring. Lykke til!
diddi Skrevet 30. juni 2004 #8 Skrevet 30. juni 2004 Hormonspiral??? Ville tro at det virket motsatt. Kom deg tilbake til manuellterapauten dersom det hjalp. Heller det enn å jobbe seg enda dårligere. Dette er helsa di!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå