AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Hei! Eg har fått høyre at hvis man tar tatovering i utlandet så får man ikje lov å være blodgiver.. stemmer dette? Noen som har tatt tatovering i f.eks kreta/tyrkia og som enten har gitt blod eller ikje fått være blodgiver?Anonymous poster hash: 6386a...df7 Anonymous poster hash: f499f...b2e
Frk.K Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Trodde man bare måtte vente 6 mnd etter tatoveringen var tatt jeg..?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Trodde man bare måtte vente 6 mnd etter tatoveringen var tatt jeg..? ja det er det såm står, men nogen sa man ikje kan ta i det heile tatt.. og eg finn ikje noge fornuftig svar på nette.. -tsAnonymous poster hash: f499f...b2e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Det kan hende du ikke får ta scan/mri av hjernen fordi noen steder i syden bruker de bly (eller noe med magnet, husker ikke) i blekket. Du er ille ute i en scanner hvis tatoveringen din inneholder det. Dumt hvis du må sjekkes for noe. Anonymous poster hash: e6ba3...d60
Frk.K Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 ja det er det såm står, men nogen sa man ikje kan ta i det heile tatt.. og eg finn ikje noge fornuftig svar på nette.. -tsAnonymous poster hash: f499f...b2e Finn en blodbuss eller gå til sykehus og spør de eventuelt spør legen din?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Det finnes ingen spesifikke forskrifter for akkurat dette. Tatoveringer gir 6 måneders karantene, ytterligere spesifiseringer finnes ikke. Men ta nå for guds skyld kun tatovering på steder som tar hygienen på alvor.http://helsedirektoratet.no/publikasjoner/veileder-for-transfusjonstjenesten-i-norge/Sider/default.aspx Anonymous poster hash: 06422...590
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Det kan hende du ikke får ta scan/mri av hjernen fordi noen steder i syden bruker de bly (eller noe med magnet, husker ikke) i blekket. Du er ille ute i en scanner hvis tatoveringen din inneholder det. Dumt hvis du må sjekkes for noe. Anonymous poster hash: e6ba3...d60 Dersm dette stemmer vil jeg si det er et mye større problem (fra en egoistisk synsvinkel) enn at man ikke kan gi blod ... Anonymous poster hash: e939d...0df 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Dersm dette stemmer vil jeg si det er et mye større problem (fra en egoistisk synsvinkel) enn at man ikke kan gi blod ... Anonymous poster hash: e939d...0df Risikoen er vel noe overdrevet når den kan forebygges med en klut med kaldvann. http://www.nrk.no/livsstil/tatoveringer-kan-gi-mr-trobbel-1.8254712 Anonymous poster hash: 06422...590
masekopp Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Det kan hende du ikke får ta scan/mri av hjernen fordi noen steder i syden bruker de bly (eller noe med magnet, husker ikke) i blekket. Du er ille ute i en scanner hvis tatoveringen din inneholder det. Dumt hvis du må sjekkes for noe. Anonymous poster hash: e6ba3...d60 Jeg har tatt 3 tatoveringer i utlandet og tatt mr både her og der. Lurt å se etter sånn kvalitetsbeviser osv da. Ene jeg tok i var godkjent av et eller annet norsk helsegreie. Husker ikke akkurat hva det stod, men.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 Jeg har tatt 3 tatoveringer i utlandet og tatt mr både her og der. Lurt å se etter sånn kvalitetsbeviser osv da. Ene jeg tok i var godkjent av et eller annet norsk helsegreie. Husker ikke akkurat hva det stod, men. Hvordan land tok du tatovering i? Anonymous poster hash: f499f...b2e
masekopp Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 Hvordan land tok du tatovering i?Anonymous poster hash: f499f...b2e Kanskje lettere å si steder - Kreta/Chania (Black Sheep Tattoo - https://www.facebook.com/BlackSheepTattooChania?fref=ts), Tyrkia/Alanya (Black Angel Tattoo - https://www.facebook.com/pages/Black-Angel-Tattoo-Piercing/229078017126131?fref=ts) og Kypros/Fig Tree Bay (husker ikke hva det het).
Charmander Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 (endret) Klarer ikke forstå hvorfor folk skal ta tatovering i syden og spare penger på det. Dette er en type tankegang jeg ser gjentatte ganger fra mange særlig de i studentalder. Det er jo helt sykt at man går til en som er "semi-random" for å sette blekk for resten av livet. Jeg hadde tenkt på alt mulig annet enn å spare penger og gjøre det i syden. Svarer ikke TS på sprørsmålet, men for meg er slikt sykt turn-off. Vitner om veldig lite intelligens i hjernebarken. Endret 28. juli 2014 av Charmander 1
fruBeist Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 Kona mi har tatovert seg både i USA og India. Blodgivning har ikke vert noe problem. Mulig det var noe karantenetid før hun fikk gi i ettertid.
masekopp Skrevet 29. juli 2014 #14 Skrevet 29. juli 2014 Klarer ikke forstå hvorfor folk skal ta tatovering i syden og spare penger på det. Dette er en type tankegang jeg ser gjentatte ganger fra mange særlig de i studentalder. Det er jo helt sykt at man går til en som er "semi-random" for å sette blekk for resten av livet. Jeg hadde tenkt på alt mulig annet enn å spare penger og gjøre det i syden. Svarer ikke TS på sprørsmålet, men for meg er slikt sykt turn-off. Vitner om veldig lite intelligens i hjernebarken. To av de jeg har vært på i syden har hatt mye strengere hygienetiltak enn de jeg har vært på i Norge. Ser ikke helt problemet hvis de holder samme/bedre standard, er flinke/flinkere og billigere? Det er ganske strenge regler de fleste steder i utlandet også. Spesielt mange av turiststedene. Mange av de har også fått norske/skandinaviske kvalifiseringer pga mye turister. På det ene jeg tok jobbet også to norske tatovører (en på heltid, en i vintermånedene). Når jeg tok her hjemme vasket de ikke huden først den ene gangen, det har de gjort alle gangene i syden. De har også sterkere rensing enn her. Ellers så brukte de engangsutstyr to av stedene, mens her i Norge har jeg sett de bruker ting om igjen, bare vasker det. Det var også annen oppbevaring av tingene der nede (virket mer hygienisk for meg).
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #15 Skrevet 29. juli 2014 Klarer ikke forstå hvorfor folk skal ta tatovering i syden og spare penger på det. Dette er en type tankegang jeg ser gjentatte ganger fra mange særlig de i studentalder. Det er jo helt sykt at man går til en som er "semi-random" for å sette blekk for resten av livet. Jeg hadde tenkt på alt mulig annet enn å spare penger og gjøre det i syden. Svarer ikke TS på sprørsmålet, men for meg er slikt sykt turn-off. Vitner om veldig lite intelligens i hjernebarken. Nå har eg ikje tenkt å gå til den første tatoosjappa eg finn.. har funne ein sjappe dit me ska og har sjekke opp det eg treng om den sjappa. Ikje alle e uforsiktige selv om mange andre e. Og penger, ikje vet eg ka det vil koste. Men det bryr eg me ikje om. Koste det koste😊 -tsAnonymous poster hash: f499f...b2e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå