Gå til innhold

tatovering i syden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Eg har fått høyre at hvis man tar tatovering i utlandet så får man ikje lov å være blodgiver.. stemmer dette? Noen som har tatt tatovering i f.eks kreta/tyrkia og som enten har gitt blod eller ikje fått være blodgiver?

Anonymous poster hash: 6386a...df7

Anonymous poster hash: f499f...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man bare måtte vente 6 mnd etter tatoveringen var tatt jeg..?

AnonymBruker
Skrevet

Trodde man bare måtte vente 6 mnd etter tatoveringen var tatt jeg..?

ja det er det såm står, men nogen sa man ikje kan ta i det heile tatt.. og eg finn ikje noge fornuftig svar på nette..

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende du ikke får ta scan/mri av hjernen fordi noen steder i syden bruker de bly (eller noe med magnet, husker ikke) i blekket. Du er ille ute i en scanner hvis tatoveringen din inneholder det. Dumt hvis du må sjekkes for noe.

Anonymous poster hash: e6ba3...d60
Skrevet

ja det er det såm står, men nogen sa man ikje kan ta i det heile tatt.. og eg finn ikje noge fornuftig svar på nette..

-ts

Finn en blodbuss eller gå til sykehus og spør de eventuelt spør legen din? :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende du ikke får ta scan/mri av hjernen fordi noen steder i syden bruker de bly (eller noe med magnet, husker ikke) i blekket. Du er ille ute i en scanner hvis tatoveringen din inneholder det. Dumt hvis du må sjekkes for noe.

Dersm dette stemmer vil jeg si det er et mye større problem (fra en egoistisk synsvinkel) enn at man ikke kan gi blod ...

Anonymous poster hash: e939d...0df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersm dette stemmer vil jeg si det er et mye større problem (fra en egoistisk synsvinkel) enn at man ikke kan gi blod ...

Anonymous poster hash: e939d...0df

Risikoen er vel noe overdrevet når den kan forebygges med en klut med kaldvann.

http://www.nrk.no/livsstil/tatoveringer-kan-gi-mr-trobbel-1.8254712

Anonymous poster hash: 06422...590

Skrevet

Jeg har tatt 3 tatoveringer i utlandet og tatt mr både her og der.

Lurt å se etter sånn kvalitetsbeviser osv da. Ene jeg tok i var godkjent av et eller annet norsk helsegreie. Husker ikke akkurat hva det stod, men.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt 3 tatoveringer i utlandet og tatt mr både her og der.

Lurt å se etter sånn kvalitetsbeviser osv da. Ene jeg tok i var godkjent av et eller annet norsk helsegreie. Husker ikke akkurat hva det stod, men.

Hvordan land tok du tatovering i?

Skrevet (endret)

Klarer ikke forstå hvorfor folk skal ta tatovering i syden og spare penger på det.

Dette er en type tankegang jeg ser gjentatte ganger fra mange særlig de i studentalder. Det er jo helt sykt at man går til en som er "semi-random" for å sette blekk for resten av livet.

Jeg hadde tenkt på alt mulig annet enn å spare penger og gjøre det i syden. Svarer ikke TS på sprørsmålet, men for meg er slikt sykt turn-off. Vitner om veldig lite intelligens i hjernebarken.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Skrevet

Kona mi har tatovert seg både i USA og India. Blodgivning har ikke vert noe problem. Mulig det var noe karantenetid før hun fikk gi i ettertid.

Skrevet

Klarer ikke forstå hvorfor folk skal ta tatovering i syden og spare penger på det.

Dette er en type tankegang jeg ser gjentatte ganger fra mange særlig de i studentalder. Det er jo helt sykt at man går til en som er "semi-random" for å sette blekk for resten av livet.

Jeg hadde tenkt på alt mulig annet enn å spare penger og gjøre det i syden. Svarer ikke TS på sprørsmålet, men for meg er slikt sykt turn-off. Vitner om veldig lite intelligens i hjernebarken.

To av de jeg har vært på i syden har hatt mye strengere hygienetiltak enn de jeg har vært på i Norge. Ser ikke helt problemet hvis de holder samme/bedre standard, er flinke/flinkere og billigere?

Det er ganske strenge regler de fleste steder i utlandet også. Spesielt mange av turiststedene. Mange av de har også fått norske/skandinaviske kvalifiseringer pga mye turister. På det ene jeg tok jobbet også to norske tatovører (en på heltid, en i vintermånedene).

Når jeg tok her hjemme vasket de ikke huden først den ene gangen, det har de gjort alle gangene i syden. De har også sterkere rensing enn her. Ellers så brukte de engangsutstyr to av stedene, mens her i Norge har jeg sett de bruker ting om igjen, bare vasker det. Det var også annen oppbevaring av tingene der nede (virket mer hygienisk for meg).

AnonymBruker
Skrevet

Nå har eg ikje tenkt å gå til den første tatoosjappa eg finn.. har funne ein sjappe dit me ska og har sjekke opp det eg treng om den sjappa. Ikje alle e uforsiktige selv om mange andre e. Og penger, ikje vet eg ka det vil koste. Men det bryr eg me ikje om. Koste det koste😊

-ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...