Gjest Gjest_Erica Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Jeg strever med hukommelsen. Jeg vet det skyldes delvis kraftige epilepsianfall, PTSD og DID/MPD. Samboeren min og jeg spøker med det og det føles helt OK. "Hvem av dere snakket jeg med i går når du mente...".Når jeg f.eks. var på BHSS og satt og perlet et armbånd, tror jeg ledsageren min omtrent fløy på veggene fordi jeg ofte glemte fargen på forrige perle osv. Min mor blir irritert: "Men det sa jeg jo til deg for en uke siden...". Jeg forsøker å le det bort, men det er egentlig et veldig sårt tema for meg. Jeg vet ikke hvordan hanskes med det hverken ovenfor familien eller venner. Vil ikke si til alle at jeg har DID og epilepsi...Noen råd?
listefyll Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Kognitiv svikt, f eks. svekket hukommelse kan være utrolig kjipt å ha, nettopp fordi det er vanskelig for omgivelsene å skjønne. Har du vært til utredning hos nevropsykolog? Vedkommende burde ha noen gode mestringsstrategier å gi deg, basert på hva slags ulike utfall du har.
Minya Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Dårlig hukommelse kan trenes opp, men jeg vet ikke om det gjelder i ditt tilfelle. Kryssordoppgaver, huskespill, puslespill eller generelt andre spill som trener opp hukommelsen på et vis kan hjelpe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå