Gå til innhold

Str xs tilsvarer det str 34/36 eller 36?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt morsomt at 12 kg ned = forandring fra str 44 (oppe og nede) og til str xs og s oppe og M nede.

Men så har jeg ikke kun gått ned i vekt, jeg har også fått mer muskler, og derfor påvirker den lille vektnedgangen størrelsene så mye :)



Anonymous poster hash: a1276...977
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XS er 34.

Så XXS er 32? Hvem bruker noe så lite? Modeller bruker vel stort sett 34?

Anonymous poster hash: f3a44...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Så XXS er 32? Hvem bruker noe så lite? Modeller bruker vel stort sett 34? Anonymous poster hash: f3a44...1b4

Er ingen ekspert på modeller akkurat, men såvidt jeg har fått med meg har det jo vært snakk om at mange modeller i dag er "size zero" og det tilsvarer 32.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

XS er stort sett UK size 8, US size 4, IT 40, FR 36, DAN 34

XXS er stort sett UK size 6, US size 0-2, IT 38, FR 34, DAN 32

Så XS er oftest Dansk 34, som i praksis tilsvarer det som var 36 for 20 år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til dere alle for svar! :blomst:



Anonymous poster hash: a1276...977
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så XXS er 32? Hvem bruker noe så lite? Modeller bruker vel stort sett 34?

Anonymous poster hash: f3a44...1b4

How rude!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

How rude!

Hæ? Hvorfor? Kjenner alvorlig talt ikke mange som får plass i det. Hvis man ser på målene er de like som for en 12 år gammel jente

Anonymous poster hash: f3a44...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvorfor? Kjenner alvorlig talt ikke mange som får plass i det. Hvis man ser på målene er de like som for en 12 år gammel jente

Anonymous poster hash: f3a44...1b4

Jeg synes det er frekt å "Hæ? SÅ LITEN størrelse, hvem bruker det, liksom?!". Skulle jeg sagt det samme om en stor størrelse?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hæ? Hvorfor? Kjenner alvorlig talt ikke mange som får plass i det. Hvis man ser på målene er de like som for en 12 år gammel jente Anonymous poster hash: f3a44...1b4

Nå tror jeg vi skal ta det litt rolig her.

Jeg vil mene dette ikke er de typiske mål for en 12 åring:

Bryst: 76 cm

Midje: 56 cm

Hofte: 82 cm

Mulig jeg er alvorlig farget av det faktum at jeg kjenner en del mennesker som bruker XXS.

- hvorfor dette behovet for å snakke ned mennesker som bruker str. XXS

Ikke er du TS heller så ta med deg fordommene dine et helt annet sted :angry:

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XS er omtrent 34. Jeg bruker som regel 34 i topper og passer i XS eller S avhengig av hvilke butikker det er snakk om. S pleier ofte å tilsvare 36 og det blir for stort.

Det er ganske mange som passer i 32! Brukte det selv da jeg var fjortis og ikke ville kjøpe klær på barnebutikker mer, men det er også ganske mange petite damer her i verden. Ikke alle er typisk "store nordmenn som synes størrelsene blir mindre og mindre". Jeg synes ofte det er vanskelig å finne klær som passer, fordi mange ikke fører mindre enn S.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvorfor? Kjenner alvorlig talt ikke mange som får plass i det. Hvis man ser på målene er de like som for en 12 år gammel jente Anonymous poster hash: f3a44...1b4

Jeg er 31 og bruker xxs i bukser og xs i overdeler. Skjønner ikke hvorfor du har et problem med det? Jeg er en petit og nett kvinne som er glad for at jeg kan få kjøpe klær som passer kroppen min. At du selv ikke har bruk for klær i den størrelsen gir deg ingen rett til å være så nesevis og frekk. Selv klarer jeg å tenke at selv om jeg ikke bruker str xxl i klær så er det flott at kvinner og menn kan få kjøpt klær som passer. Så kjip verden hadde vært om alle så ut som deg og hadde din kropp, men du mener vel kanskje at din kropp og størrelse skal og burde vært malen på alle?

Anonymous poster hash: b29c2...487

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så XXS er 32? Hvem bruker noe så lite? Modeller bruker vel stort sett 34?

Anonymous poster hash: f3a44...1b4

En person som er høy og tynn må ofte bruke større str enn en som lav men tynn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Veit du, amerikansk "size zero" treng ikkje å vere så utruleg lite. Eg kjøpte nett ein shorts i USA, i storleik 2. Eg er til vanleg ein norsk 36, og har kjempesvære lår, så ein storleik 32 i Noreg kan eg som oftast gløyme, Og her snakkar vi shorts, eg skulle ha plass til låra! I eit vidt skjørt kunne eg heilt visst hatt god plass i str 0, og eg er ikkje mindre enn 62cm rundt midja, så "size zero" treng ikkje å vere så smått som ein skulle tru, amerikanske storleikar er svære, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du, amerikansk "size zero" treng ikkje å vere så utruleg lite.

Enig, size 0 er ikke alltid lite. Viktig for meg å se nøye på målene på det aktuelle plagget for å forsikre meg om at det passer. Nå finnes det jo en god del size 00, også. Føler den størrelsen tar over for size 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Hvorfor? Kjenner alvorlig talt ikke mange som får plass i det. Hvis man ser på målene er de like som for en 12 år gammel jente

Anonymous poster hash: f3a44...1b4

Hæ? 3XL?

Hvis man ser på målene er det like stort som en åtte år gammel blåhval.

Jeg kan bruke 32 i gensre og vester, de gangene jeg får puppene innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str xxs og xs tilsvarer 12 og 14 år i størrelse.



Anonymous poster hash: 532e5...6be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? 3XL?

Hvis man ser på målene er det like stort som en åtte år gammel blåhval.

:hoho:

Str xxs og xs tilsvarer 12 og 14 år i størrelse.

Anonymous poster hash: 532e5...6be

Å klapp igjen, 14 år på H&M er for stort for meg, for tenk.

Edit; 12 år er for kort. :huh:

Endret av FantasDick
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str xxs og xs tilsvarer 12 og 14 år i størrelse.

Anonymous poster hash: 532e5...6be

Hahahahaha. Er du virkelig så lite opplyst? Eller bare sjalu?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...