Gå til innhold

Energidrikker (Battery, Redbull etc) hver dag - farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kronisk sykdom og bruker medisiner fast. Disse gjør meg ekstremt trøtt/sliten, i så stor grad at det går utover hverdagslivet mitt. I det siste har jeg begynt å drikke energidrikker som Battery og Redbull, og merker at jeg blir litt mer våken av disse. Kunne sikkert drukket kaffe også, men synes det smaker grusomt (må ha masse melk og sukker for å klare det, og dermed blir det jo lite koffein pr kopp...), og vet ikke om det fungerer like bra? Er det farlig å drikke 1-2 bokser (25 eller 33 cl) pr dag? Koffeininnholdet er jo ikke høyere enn at man får i seg det samme om man drikker mye kaffe? Hva med de andre stoffene?



Anonymous poster hash: 05d0f...24d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skeptisk. Mye sukker i slike drikker.

Har du prøvd koffeinpiller?



Anonymous poster hash: 5584c...fe4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sukkeret og koffeinet man burde være oppmerksom på. Ellers må du jo tenke på at kroppen venner seg til koffeinet, slik at du må ha mer hvis du har et stort inntak. Da er det jo litt kontraproduktivt i lengden å drikke så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk. Mye sukker i slike drikker.

Har du prøvd koffeinpiller?

Anonymous poster hash: 5584c...fe4

Jeg drikker den sukkerfrie varianten. Det er selvsagt ikke bra for tennene med den syren, da.

Koffeinpiller må man ha resept på i Norge, tror ikke jeg får det...

Anonymous poster hash: 05d0f...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk med sugerør om du er bekymret for tennene! Da får du mindre på tennene, hjelper en god del, men ikke 100% :) Pleier å gjøre det om jeg drikker mye brus i en periode.



Anonymous poster hash: e5e2c...e62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker en fire-fem bokser "Red Bull Zero Calories" (den sorte). Det har jeg gjort i i hvert fall ett år nå. Jeg har ikke merket noen problemer. Så jeg er ganske sikker på at det er trygt. :P



Anonymous poster hash: 829fd...75e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker en fire-fem bokser "Red Bull Zero Calories" (den sorte). Det har jeg gjort i i hvert fall ett år nå. Jeg har ikke merket noen problemer. Så jeg er ganske sikker på at det er trygt. :P

Anonymous poster hash: 829fd...75e

Det gjør jeg også:) Eller 4-5 bokser med Monster zero, eller Monster rehab.

Anonymous poster hash: 7d367...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker den sukkerfrie varianten. Det er selvsagt ikke bra for tennene med den syren, da.

Koffeinpiller må man ha resept på i Norge, tror ikke jeg får det...

Anonymous poster hash: 05d0f...24d

Nei, det må man ikke, du finner det i norske nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert ikke sunt å drikke det hver dag. Samme med brus, godterier, snacks, feit usunn mat, røyking, alkohol osv.. Det meste er farlig om man overdriver bruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk en sånn boks hver dag før, enten sånn liten Powerking 1-2 ganger om dagen eller en stor boks Redbull/Monster/UrgeIntense. Jeg har alltid holdt meg i form da, med trening og spist nok.

Jeg vil ikke si det er farlig :laugh: Mye sukker da!

Edit; skriveleif

Endret av Sillicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker alt fra 1,5-2 liter om dagen, av typen burn original. Det er vel 156mg koffein i hver boks, så det er ikke så farlig når jeg leser på wikipedia at en kaffekopp inneholder 109mg koffein eller noe sånt. Det som er noe å tenke på er sukkeret. :)



Anonymous poster hash: 8f803...a93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...