AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Hei, jeg er litt forvirret angående kalorier. Jeg har sett på treningskosthold.no sin mattabell, og sliter med å forstå regnestykkene som er gjort. Slik jeg forstår det så skal man regne 4 Kcal for hvert gram protein + 4 Kcal for hvert gram karbohydrat + 9 Kcal for hvert gram fett. Legger man sammen disse verdiene, så skal man få totalen av Kcal…. Når jeg da prøver å se om jeg har forstått det riktig ved hjelp av mattabellen deres, så får jeg helt andre Kcal verdier enn de selv opererer med :/ Kunne jeg fått noe hjelp her på forumet? Er det noen her som har kontroll på kalori beregning? På forhåd - tusen takk for all hjelp Anonymous poster hash: 22779...117
Gjest Blomst83 Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Forstår ikke helt spørsmålet ditt.Lurer på hvordan man regner ut kalorier på det du inntar? Altså hvis du spiser noe som har la oss si 50 kalorier per 100 gram og du spiser 250 gram av dette så lurer du da på hvor mange kalorier du har inntatt?
snusmumriken Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Eksempel: Du har spist 100g (Tine original) prim, Så har du da fått i deg: 7 gram proteiner = 7*4=28 kcal 54 gram karbohydrater = 54*4=216 kcal 8 gram fett = 8*9=72kcal Altså totalt 28+216+72=316 kcal Samme som er oppgitt som kaloriinnhold per hundre gram (per matvaretabellen.no, jeg bruker den). Skjønner? Men metoden som Blomst83 nevner over er jo den som er mest vanlig, og enklest. - om du har spist 250 gram prim så ganger du 316*2.5=790 kcal Endret 27. juli 2014 av snusmumriken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå