AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Etter at terrortrusselen mot Norge ble kjent, tok det ikke lang tid før det ble lansert en konspirasjonsteori om at Israel står bak. Det alvorlige er at den målbæres av en av Norges fremste muslimske ledere i riksdekkende medier. http://www.miff.no/Antisemittisme/2014/07/26Nykonspirasjonsteorikringkastes.htm Er det Israel som står bak terrortrusselen? hva mener dere? Anonymous poster hash: d9608...dbb
FoxyFish Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Konspirasjonsteorier kritiseres av konspirasjonsteorienes mor. Snedig. Endret 27. juli 2014 av FoxyFish 2
Sir Winston Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Konspirasjonsteorier kritiseres av konspirasjonsteorienes mor. Snedig. Er du mor? 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Tror ikke det er Israel, men er ikke overrasket over at jødehatende muslimer og sosialister skylder på dem. Jeg tror det er muslimer som står bak. Anonymous poster hash: ccd38...64a 2
Sir Winston Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Er du komiker? Nei, slettes ikke, selv om det er fint om du morer deg. Men, jeg forsto ikke helt det med moren?? 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Naturligvis bare sprøyt at Israel står bak dette. Jeg er ikke videre glad i Israel og deres offensiv den siste tiden, men de har ikke en dritt med denne terrortrusselen å gjøre. Folk har ikke klart å dytte inn i hodet at det her er et resultat av etterforskning utført av en antiterrorgruppe nedsatt etter 22. juli, det er ikke en jævla trusseltelefon fra en gærning som nå sitter og ler seg fillete på en eller annen fjellhytte. Høyst sannsynlig ender det med at det ikke smeller i det hele tatt, men trusselen er selvsagt ikke diktet opp av jøder for å avlede oss fra situasjonen på Gaza. Anonymous poster hash: 3a868...f1c 8
FoxyFish Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Nei, slettes ikke, selv om det er fint om du morer deg. Men, jeg forsto ikke helt det med moren?? Jeg henviste til MIFF. Forøvrig tror jeg ikke Israel står bak dette, men at det kun er, nettopp, en konspirasjonsteori.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Jeg er ikke videre glad i Israel og deres offensiv den siste tiden Hvorfor ikke? Skal ikke Israel få forsvare seg mot Hamas? Anonymous poster hash: ccd38...64a 4
Sir Winston Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Jeg henviste til MIFF. Forøvrig tror jeg ikke Israel står bak dette, men at det kun er, nettopp, en konspirasjonsteori. Så du mener MIFF er konspirasjonsteorienes mor? Her på KG er det vel slask som er det, men forklar gjerne hvilke konspirasjonsteorier som MIFF har uttenkt og kringkastet? 2
FoxyFish Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Så du mener MIFF er konspirasjonsteorienes mor? Her på KG er det vel slask som er det, men forklar gjerne hvilke konspirasjonsteorier som MIFF har uttenkt og kringkastet? MIFF er et propagandamaskineri. Deres siste som tok taka var vel da de rykket ut med at Mads Gilbert sto veldig nære Hamas. For å med små bokstaver og hviskende stemme påpeke at de mente geografisk. 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Hvorfor ikke? Skal ikke Israel få forsvare seg mot Hamas? Anonymous poster hash: ccd38...64a Joda, som alle andre som trues av ekstremister må de få forsvare seg. De kjemper også mot en forferdelig fiende i Hamas. Men jeg er sterkt i tvil om hvorvidt det de gjør nå faktisk får slutt på rakettangrepene. Israels offensiv har tilsynelatende gått over til å skyldes et folkekrav om handling mer enn planer om faktisk å slå ut Hamas' rakettinstallasjoner, og det er det også flere og flere israelske aviser som anerkjenner. Skal man ta raketter gjemt i sårbare mål som skoler og FN-bygninger får man gjøre det på bakkenivå, ikke fra luften, tross de militære tap man da risikerer. Det er naturligvis Hamas som er verst når de gjemmer sine våpen blant sivilbefolkningen, men jeg venter mer av et vestlig demokrati som Israel enn jeg gjør av terrorgrupper som Hamas. Hamas er og blir gjennomførte, gærne drittsekker. Israel har visse grenser, og jeg synes dessverre de går over dem iblant. Jeg forstår rationalet bak Israels fremgangsmåte, og jødenes mantra om at de ikke enda en gang skal stille seg pent på rekke for å bli utryddet er jeg helt med på, men er ikke nødvendigvis enig med dem i (særlig første fase av) Operation Protective Edge den grunn. Anonymous poster hash: 3a868...f1c
Sir Winston Skrevet 27. juli 2014 #13 Skrevet 27. juli 2014 MIFF er et propagandamaskineri. Deres siste som tok taka var vel da de rykket ut med at Mads Gilbert sto veldig nære Hamas. For å med små bokstaver og hviskende stemme påpeke at de mente geografisk. Så, propaganda er det samme som konspirasjonsteori? Uansett, den største propagandamaskine i mellemøsten bestyres av Hamas. 2
FoxyFish Skrevet 27. juli 2014 #14 Skrevet 27. juli 2014 Så, propaganda er det samme som konspirasjonsteori? Uansett, den største propagandamaskine i mellemøsten bestyres av Hamas. Nei, det er ikke det samme. I denne saken som jeg henviste til konspirerer MIFF rundt Gilberts tilknytning til Hamas, noe som er direkte løgn. Du kan lese saken her om du ikke alt har googlet det; http://www.itromso.no/nyheter/article9944747.ece Og det er snedig hvordan du ber om eksempler, for så å ikke kommentere det ytterligere. Du går bare videre med en helt ny påstand som ikke har noe med denne tråden å gjøre. MIFF som det ble lenket til i hovedinnlegget er ikke troverdige. 7
Sir Winston Skrevet 27. juli 2014 #15 Skrevet 27. juli 2014 Joda, som alle andre som trues av ekstremister må de få forsvare seg. De kjemper også mot en forferdelig fiende i Hamas. Men jeg er sterkt i tvil om hvorvidt det de gjør nå faktisk får slutt på rakettangrepene. Israels offensiv har tilsynelatende gått over til å skyldes et folkekrav om handling mer enn planer om faktisk å slå ut Hamas' rakettinstallasjoner, og det er det også flere og flere israelske aviser som anerkjenner. Skal man ta raketter gjemt i sårbare mål som skoler og FN-bygninger får man gjøre det på bakkenivå, ikke fra luften, tross de militære tap man da risikerer. Det er naturligvis Hamas som er verst når de gjemmer sine våpen blant sivilbefolkningen, men jeg venter mer av et vestlig demokrati som Israel enn jeg gjør av terrorgrupper som Hamas. Hamas er og blir gjennomførte, gærne drittsekker. Israel har visse grenser, og jeg synes dessverre de går over dem iblant. Jeg forstår rationalet bak Israels fremgangsmåte, og jødenes mantra om at de ikke enda en gang skal stille seg pent på rekke for å bli utryddet er jeg helt med på, men er ikke nødvendigvis enig med dem i (særlig første fase av) Operation Protective Edge den grunn. Anonymous poster hash: 3a868...f1c Og, det er nettopp det som Hamas regner med, at Israel ikke kan forsvare seg, på grunn av de forferdelige bilder verdensopinionen fores med, Dette er jo "det godes" dilemma; når "det onde" utnytter at det forventes av deg at du har visse etiske standarder å forholde deg til, som de altså selv driter i. Da må man,for å overleve, dessverre sette etikken litt på 'hold' for å nedkjempe svineriet. 3
Sir Winston Skrevet 27. juli 2014 #16 Skrevet 27. juli 2014 Nei, det er ikke det samme. I denne saken som jeg henviste til konspirerer MIFF rundt Gilberts tilknytning til Hamas, noe som er direkte løgn. Du kan lese saken her om du ikke alt har googlet det; http://www.itromso.no/nyheter/article9944747.ece Og det er snedig hvordan du ber om eksempler, for så å ikke kommentere det ytterligere. Du går bare videre med en helt ny påstand som ikke har noe med denne tråden å gjøre. MIFF som det ble lenket til i hovedinnlegget er ikke troverdige. Saken her er vel at en islamist?, en Imam, Basim Ghozlan, har fremsatt den påstand, at det er tenkelig at Israel står bak terrortruslen i Norge, for å fjerne fokus fra Gaza-konflikten. Han har uttalt dette både til VG TV og NRK. Hvor ligger det utroverdige fra MIFF i det, hvor er konspirasjonsteorien hen? 2
FoxyFish Skrevet 27. juli 2014 #17 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Saken her er vel at en islamist?, en Imam, Basim Ghozlan, har fremsatt den påstand, at det er tenkelig at Israel står bak terrortruslen i Norge, for å fjerne fokus fra Gaza-konflikten. Han har uttalt dette både til VG TV og NRK. Hvor ligger det utroverdige fra MIFF i det, hvor er konspirasjonsteorien hen?Nå gjør du det igjen! Du ber om eksempler på at MIFF produserer konspirasjonsteorier, jeg gir deg det, du svarer på noe helt annet, jeg etterspør stadig svar på eksempelet du fikk servert, og nå svarer du på noe annet. Useriøst. Endret 27. juli 2014 av FoxyFish 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #18 Skrevet 27. juli 2014 Etter at terrortrusselen mot Norge ble kjent, tok det ikke lang tid før det ble lansert en konspirasjonsteori om at Israel står bak. Det alvorlige er at den målbæres av en av Norges fremste muslimske ledere i riksdekkende medier. http://www.miff.no/Antisemittisme/2014/07/26Nykonspirasjonsteorikringkastes.htm Er det Israel som står bak terrortrusselen? hva mener dere? Anonymous poster hash: d9608...dbb Dette må jo være et godt eksempel på godt gammeldags jødehat. At muslimer (og også andre) gir Israel og jødene skylden for all mulig elendighet er vel ingen nyhet..? Anonymous poster hash: 921c5...847 4
Sir Winston Skrevet 27. juli 2014 #19 Skrevet 27. juli 2014 Nå gjør du det igjen! Du ber om eksempler på at MIFF produserer konspirasjonsteorier, jeg gir deg det, du svarer på noe helt annet, jeg etterspør stadig svar på eksempelet du fikk servert, og nå svarer du på noe annet. Useriøst. Jeg prøver bare fortvilt å holde meg til tema for tråden. Hvis du vil diskutere Gilbert så er det an veldig lang tråd om det. Men, man kan jo jammen meg lure på hvor tett på Hamas han Gilbert er. Dette er en mann som har uttalt at terror kan være det eneste midlet som araberne har mot overmakten. Samme mann som mente han har forståelse for 9/11-angrepet på USA. Samme mann som, så vidt jeg vet, aldri har tatt avstand fra rakettene fra Hamas mot Israel. Men, det er da mulig han ikke har forbindelse til Hamas. Hvilke flere konspirasjonsteorier står MIFF bak? 2
FoxyFish Skrevet 27. juli 2014 #20 Skrevet 27. juli 2014 Jeg prøver bare fortvilt å holde meg til tema for tråden. Hvis du vil diskutere Gilbert så er det an veldig lang tråd om det. Men, man kan jo jammen meg lure på hvor tett på Hamas han Gilbert er. Dette er en mann som har uttalt at terror kan være det eneste midlet som araberne har mot overmakten. Samme mann som mente han har forståelse for 9/11-angrepet på USA. Samme mann som, så vidt jeg vet, aldri har tatt avstand fra rakettene fra Hamas mot Israel. Men, det er da mulig han ikke har forbindelse til Hamas. Hvilke flere konspirasjonsteorier står MIFF bak? Du ber om om eksempler på konspirasjonsteorier MIFF har kommet med. Jeg ga deg det. ...og ditt svar er at dette ikke er relevant for tråden, for så å legge ut dine egne teorier? You just lost, Mister. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå