Gå til innhold

"Regelmessig"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hudsopp og har begynt å bruke Fungoral krem. På bruksanvisningen står det følgende: "For å unngå å smitte deg selv på nytt bør tøy som kommer i kontakt med infisert hud skiftes regelmessig."

Jeg lurer derfor på HVA som menes med regelmessig?? Hvis de hadde ment at jeg må skifte sengetøy og klær hver eneste dag, hadde de vel skrevet det? jeg dusjer annenhver da, holder det om jeg skifter sengetøy og klær annenhver dag?

Så, noen som vet definisjonen på regelmessig??

Tusen takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: 806ea...bc6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: a8d22...9a4
Skrevet

Det spørs vel litt hvilke hudområder det er snakk om, hvor mye "smitte" det blir fra hud til klær/sengetøy. Annenver dag høres litt ekstremt ut, men det kommer jo helt an på hvilke områder som er utsatt, så klart.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kun det at du ikke skal bruke samme plagget i mange dager i strekk.

Jeg har ikke tenkt noe spesielt over slikt når jeg har måtte kurrere hudsopp. Hipp hurra for gode gener som gjør at jeg blir en sopp så snart det er tegn til stress i hverdagen ;)

F.eks. (ikke prøvd dette selv) Hvis du får sopp under puppen vil det si seg selv at det vil være klamt under bhen og perfekt for sopp å vokse i, da er det lurt å ikke ha på seg samme bh flere dager i strekk.

Anonymous poster hash: c7da4...96e
Gjest Blåmeis
Skrevet

Foreslår at du i det minste dusjer litt oftere i perioden :)

AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at du i det minste dusjer litt oftere i perioden :)

Tja, sopp liker fukt. Så normalt sett skal man utsette sopp så lite for fukt som overhodet mulig om man ønsker å bli kvitt den.

Områder som ofte er fuktige er jo nettopp det som ofte skaper problemet.

Anonymous poster hash: c31e0...ff3

• Liker 1
Gjest Blåmeis
Skrevet

Tja, sopp liker fukt. Så normalt sett skal man utsette sopp så lite for fukt som overhodet mulig om man ønsker å bli kvitt den.

Områder som ofte er fuktige er jo nettopp det som ofte skaper problemet.

Anonymous poster hash: c31e0...ff3

Det er jo derfor man skal passe på å tørke seg godt i områder det kan samles fukt, som i skrittet. Regnet jo med at trådstarter bruker håndkle! :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :) Skal skifte sengetøy annenhver dag og alle klær.

AnonymBruker
Skrevet

Nytter ikke å bare skifte og vaske på 30 eller 40 grader.

Hadde vært lettere å svare dersom vi fikk litt info om det er i underliv, under armer eller andre steder soppen skal behandles.

Anonymous poster hash: df71e...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Nytter ikke å bare skifte og vaske på 30 eller 40 grader.

Hadde vært lettere å svare dersom vi fikk litt info om det er i underliv, under armer eller andre steder soppen skal behandles.

Har hudsopp på magen, brystet, korsryggen, lårene og bittelitt på armene..Har brukt Fungoral i 5 dager, men ser ikke noe forbedring. Skal bruke det i 4 uker. Skal også kjøpe Fungoral sjampoo og bruke det i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet

dytt

AnonymBruker
Skrevet

Har hudsopp på magen, brystet, korsryggen, lårene og bittelitt på armene..Har brukt Fungoral i 5 dager, men ser ikke noe forbedring. Skal bruke det i 4 uker. Skal også kjøpe Fungoral sjampoo og bruke det i tillegg. Anonymous poster hash: a8d22...9a4

Stakkers menneske!

Da høres det ut som om du bør skifte tøy i hvertfall en gang for døgnet dusje hele kroppen og smøre deg på nytt etter dusj.

Det du har innerst mot kroppen av undertøy og t shorte bør og skiftes daglig og vaskes på 60 grader, det samme med hånduker, vaskekluter ol.

Har du ikke fått noen veiledning fra lege? Vært hos hudlege?

AnonymBruker
Skrevet

Stakkers menneske!

Da høres det ut som om du bør skifte tøy i hvertfall en gang for døgnet dusje hele kroppen og smøre deg på nytt etter dusj.

Det du har innerst mot kroppen av undertøy og t shorte bør og skiftes daglig og vaskes på 60 grader, det samme med hånduker, vaskekluter ol.

Har du ikke fått noen veiledning fra lege? Vært hos hudlege?

Legen sa bare at jeg skulle smøre meg 2 ganger daglig i 4 uker..Ingenting annet. Og klær blir jo ødelagt på 60 grader, så jeg vasker dem bare på 40...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...