Gå til innhold

Mensen 2 ganger i mnd.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, allerførst jeg vet at jeg må gå til legen. det skal jeg. Men i påvente av dette oppretter jeg dette innlegget.

Ble mega stressa nå. Har de siste 3 mnd, hatt mensen 2 ganger i mnd. Dette er ikke en ekstra blødning, men fullverdig mensen (hovne pupper, pms, varigheten og styrken til en mensblødning, oppblåst etc.) Søkte google, og får opp noen ting som bekymrer meg veldig (blodpropp) orker nesten ikke opprette dette innlegget, da det skremmer meg at det kankje kan være dette.

Går ikke på p-piller eller noe som helst annet som kan være hormonforstyrrende, men har gjort det tidligere (for mange år siden). Går altså ikke på noe prevansjon, har beskyttet med kondom. Har tatt graviditetstest flere ganger, er altså ikke gravid.

Noen som vet hva det kan skyldes? Hatt lignende?

Almenntilstanden min er ok. Ikke noe som utpeker seg, borsett fra et litt lavt energinivå, og vondt i muskler + oppblåst i magen (men med så tette menstrasjoner, så kan jo dette knyttes opp mot pms, mens, og eggløsning, så jeg vet ikke.)

Anonymous poster hash: 69785...688
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bruker en app hvor det står jeg skal ha mensen først om 2 uker. I følge den så skal jeg ha eggløsning nå. Når jeg ser på kalenderen så var forrige mens 3. Juli - 7 juli og nå fikk jeg den i dag den 27. august. Er dette da for ofte? Ble lit forvirra av den appen nå jeg.. Så ikke så gærent ut når jeg så datoene, men appen viser en sirkel for syklusen, hvor jeg nå bare var kommet halveis til neste mens.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

...nå fikk jeg den i dag den 27. august.

-TSAnonymous poster hash: 69785...688

Det er bare juli enda. ;) Anonymous poster hash: 79d72...a0c
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke blodpropp, men ubalanse i hormoner med det du beskriver.

Anonymous poster hash: d0fed...c77

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke til app for mens.Bruk kalenderen og marker av hvilken dato du har mens.

Det går normalt omlag 28 dager fra første mensdag i en ny syklus til neste første mensdag i neste nye syklus.

Noen har 28 dager andre kan ha 32, skal du finne system i din mens, så må du notere deg disse datoene .

Anonymous poster hash: d0fed...c77

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare juli enda. ;)

Anonymous poster hash: 79d72...a0c

hehe, sorry, mente juli

Men slik jeg ser det nå så, er det akkurat 23 dager mellom hver mens de 2 siste gangene. Dette er de to jeg kan være hel sikker på da jeg har notert de ordentlig. Men ser ut til at det har vært ca. 20- 26 dager mellom hver mens de siste 3-4 mnd. Er dette noe å være bekymret for?

Skrevet

bruker en app hvor det står jeg skal ha mensen først om 2 uker. I følge den så skal jeg ha eggløsning nå. Når jeg ser på kalenderen så var forrige mens 3. Juli - 7 juli og nå fikk jeg den i dag den 27. august. Er dette da for ofte? Ble lit forvirra av den appen nå jeg.. Så ikke så gærent ut når jeg så datoene, men appen viser en sirkel for syklusen, hvor jeg nå bare var kommet halveis til neste mens.

-TS

Du er bare fire dager for tidlig ute for en syklus på 28 dager. Å ha en syklus på 24 dager er godt innenfor normalen, så jeg skjønner ikke helt hva du er redd for. Fire dager for tidlig er ikke mye.

Les mer her: http://www.babyverden.no/Prover/Syklusen/Kvinnens-menstruasjonssyklus/

Og sjekk innstillingene på appen din. Du må sette korrekt sykluslengde, jeg har feks. 32 dager oftest, moren min har 28. Klart utregningen blir feil om du bare har brukt standardlengden.

Skrevet (endret)

hehe, sorry, mente juli

Men slik jeg ser det nå så, er det akkurat 23 dager mellom hver mens de 2 siste gangene. Dette er de to jeg kan være hel sikker på da jeg har notert de ordentlig. Men ser ut til at det har vært ca. 20- 26 dager mellom hver mens de siste 3-4 mnd. Er dette noe å være bekymret for?

Helt normalt med alt fra 20 til 40 dager fra første dag i en mens til første dag i en annen mens. De fleste har ca fire uker, som da vil si 28 dager. Du har 24.

Endret av FrkHumle
AnonymBruker
Skrevet

Du har normal syklus. I snitt regner man 28 dager fra første mensdag til neste. Men om man får den 3-4 dager før eller etter er helt normalt. Min hopper og svinger innen den grensen ofte.

Anonymous poster hash: 22858...d0c
AnonymBruker
Skrevet

Ok, allerførst jeg vet at jeg må gå til legen. det skal jeg. Men i påvente av dette oppretter jeg dette innlegget.

Ble mega stressa nå. Har de siste 3 mnd, hatt mensen 2 ganger i mnd. Dette er ikke en ekstra blødning, men fullverdig mensen (hovne pupper, pms, varigheten og styrken til en mensblødning, oppblåst etc.) Søkte google, og får opp noen ting som bekymrer meg veldig (blodpropp) orker nesten ikke opprette dette innlegget, da det skremmer meg at det kankje kan være dette.

Går ikke på p-piller eller noe som helst annet som kan være hormonforstyrrende, men har gjort det tidligere (for mange år siden). Går altså ikke på noe prevansjon, har beskyttet med kondom. Har tatt graviditetstest flere ganger, er altså ikke gravid.

Noen som vet hva det kan skyldes? Hatt lignende?

Almenntilstanden min er ok. Ikke noe som utpeker seg, borsett fra et litt lavt energinivå, og vondt i muskler + oppblåst i magen (men med så tette menstrasjoner, så kan jo dette knyttes opp mot pms, mens, og eggløsning, så jeg vet ikke.)

Hadde det vært blodpropp hadde du vært veldig syk så slapp av.

Anonymous poster hash: 22858...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...