AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Og som ikke har planer om å flytte ut før om noen år? For meg er det en dealbreaker. Synd, for han virket bra ellers.Anonymous poster hash: c03cf...ce2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Nei, det ville jeg ikke. Det ville virket veldig begrensende. Jeg flyttet ut da jeg var 19 og det å bo for seg selv (evt. med en roommate) har mye å si for friheten og hvordan man lever. Det ville virket fjernt for meg å komme hjem til hans "mamma og pappa" når vi skulle ha en date. Anonymous poster hash: 329e7...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Det hadde kommet ann på hvorfor han bodde hjemme. Hvis alt annet er perfekt hvorfor skal det være en dealbreaker? Jeg hadde blitt svært ensom skulle jeg bodd helt alene, avhengig av å ha folk rundt meg hele tiden:p Anonymous poster hash: b3cda...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Typen min er 23 og bor framdeles hjemme. Det gjør meg ingenting, fordi for det første så er han helt perfekt - for det andre vet jeg at han har veldig lyst å flytte ut, men han klarer å spare rundt 100 000 kr i året ved å bo hjemme, noe som er supert når vi skal kjøpe noe sammen om ikke alt for lenge Han er en svært oppegående person med både jobb og studier, så det er ikke slik at han er en slabbedask som bare sitter hjemme på rumpa hele dagen og lever på foreldrene. Han gjør mye husarbeid, i tillegg til at de har et relativt stort hus med kjellerstue som vi kan bruke for å få privatliv. MEN: Hadde han vært en slik en som bare bodde hjemme fordi han ikke gadd å flytte for seg selv, ikke hadde jobb osv, da hadde det vært en annen ting! Så det kommer an på situasjonen. Anonymous poster hash: f4c72...e96 6
Klar*a Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Det hadde kommet ann på hvorfor og graden av privatliv det er mulig å få der. Bor han hjemme fordi han studerer og ønsker å spare opp egenkapital til egen bolig, er de jo det greit, det viser bare at han tenker litt økonomisk. Er det fordi han fortsatt ikke kan vaske sine egne klær og vil ha mamma som hushjelp og kokk er det nok en dealbreaker.
MS.MR Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Og som ikke har planer om å flytte ut før om noen år? For meg er det en dealbreaker. Synd, for han virket bra ellers.Anonymous poster hash: c03cf...ce2 Hvorfor er det så ille da? Herre gud...... Er ikke alle 23-åringer som har mulighet til å sitte med både bil og leilighet. 3
Nevian Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Jeg flyttet ikke hjemmefra før jeg var 26 fordi jeg ville unngå studielån. Var ikke akkurat noe sjekketriks, men jeg angrer ikke i dag. 2
mara2012 Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Jeg kjenner noen i både 30- og 40-årene som fortsatt bor hjemme.. Ingen av de har hatt noe lange, vellykkede forhold, for å si det sånn.. Utrolig lite attraktivt, for min del. Men at man er 23 år og hjemmeboende, bør også ha en god forklaring.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Hvorfor bor han hjemme? Anonymous poster hash: 2f503...9a2
Meline37 Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Og som ikke har planer om å flytte ut før om noen år? For meg er det en dealbreaker. Synd, for han virket bra ellers.Anonymous poster hash: c03cf...ce2 Hadde han ikke hatt planer om å flytte ut før om noen år , så hadde jeg ikke giddet, men derimot hvis han var så ung som du sier, og jeg var deg, så ville jeg faktisk godtatt at han bodde hos foreldrene nå, men ikke i flere år fremover.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Tja han burde hatt en rimelig god grunn. Selv var jeg akkurat sammen med en som var 25 å bodde hjemme, jeg som selv bor hjemme nå (studerer) synes ikke det gjorde noe. Helt til jeg fikk vite at "grunnen" (som han ikke vil innrømme mener jeg) til at han bor hjemme er diverse bil lån og kredittkort. Blant annet fortalte han meg at han hadde regninger på 25 tusen denne måneden og med en inntekt på 35 tusen blir det fort lite å rutte med. Det er over mellom oss ikke pga. at han bor hjemme men av helt andre grunner. Anonymous poster hash: cf4cc...d17
Gjest Riskjeks Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Det hadde ikke vært noe sjekketriks i alle fall... Men hadde det vært fordi han studerte eller bodde hjemme en begrenset tidsperiode for å spare opp penger til egenkapital til bolig etc, hadde det vært OK hvis han ellers var en bra fyr. En som bor hjemme hos foreldrene av grunner som AB over skriver om (gjeld), eller at han ikke jobbet men bare snyltet på foreldrene av latskap, hadde vært uaktuelt...
Skatt Skrevet 27. juli 2014 #13 Skrevet 27. juli 2014 23 er vel ingen alder, kanskje han er fornuftig og vil spare seg opp egenkapital før han flytter hjemmefra, kanskje han vil unngå studielån. Hvis fyren ellers virker oppegående og selvstendig med ryggrad og egne meninger kan det da umulig være noe problem. Hvis han derimot er en mammadalt som er vant til at det er noen som steller med han, tar beslutninger for han og rydder opp/unnskylder han hver gang han driter seg ut - DA ringer varsellampene.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #14 Skrevet 27. juli 2014 Jeg bodde hjemme til jeg var 24, fordi jeg studerte. Nå som 26-åring har jeg kjøpt leilighet i Norges dyreste by, har null studielån og god jobb. Misunner ikke de som brukte opp alle pengene på å leie, de har ikke sjanse i h****** til å kjøpe noe eget før på mange-mange år. Anonymous poster hash: 7c4a1...6b7
Gjest Citronella Skrevet 27. juli 2014 #15 Skrevet 27. juli 2014 Jeg er ikke i målgruppen, men ja. Min bror bodde hjemme til han var 32, sparte penger, ventet på den store kjærligheten. Han fant den! Og sånn er livet. Det er ikke statistikk. Og det må lov å være litt rar.
Gjest KeyserSoze Skrevet 27. juli 2014 #16 Skrevet 27. juli 2014 Jeg bodde hjemme til jeg var 25 for å spare til leilighet. Man må ha en god del penger for å få bra lån. Noen bekjente var passe frekke mot meg og følte de var mye bedre enn meg fordi de leide leilighet mens jeg bodde på "pikerommet". Idag har jeg bodd flere år i en leilighet som jeg har KJØPT mens samme personene ikke har råd til å spare til eget fordi de bruker 10 000 hver mnd på å leie leilighet. Who's laughing now Så nei, hadde jeg vært i begynnelsen i 20 årene og en jeg var forelska i var 23 og bodde hjemme hadde det ikke hatt noe å si så lenge han bor hjemme for å spare
Equinox Skrevet 27. juli 2014 #17 Skrevet 27. juli 2014 Å bo hjemme er jo gull verdt økonomisk og i noen tilfeller så er det jo også en av få muligheter til å klare seg økonomisk i det hele tatt eller for å spare penger. Jeg forstår ikke helt dette stigma mot personer som bor hjemme selv om man er litt opp i årene, det finnes jo mange grunner til det. Noe av det som jeg undrer meg over er alle disse trådene om man skal satse på å ha ett forhold med noen som bor hjemme. Bor de hjemme og er single, så betyr ikke det automatisk at man tenker å fortsette å gjøre det når man finner noen, endel tenker jeg faktisk bor hjemme nettopp fordi de er single og ikke er single fordi de bor hjemme. Jeg bor selv hjemme hos mine foreldre og er GODT over 30, men jeg har spesifikke grunner til det.
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juli 2014 #18 Skrevet 27. juli 2014 Og som ikke har planer om å flytte ut før om noen år? For meg er det en dealbreaker. Synd, for han virket bra ellers.Anonymous poster hash: c03cf...ce2 om jeg selv hadde vært 23 hadde det ikke vært noe problem, men nå...
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #19 Skrevet 28. juli 2014 Voksne mennesker (ja, man er voksen når man er 23) som bor hjemme hos foreldrene sine er ikke noe for meg uansett årsak. Min erfaring tilsier at de gjerne er umodne, har lite livserfaring og takler seriøse forhold dårlig.Anonymous poster hash: c03cf...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #20 Skrevet 28. juli 2014 Jeg flyttet ikke hjemmefra før jeg var 26 fordi jeg ville unngå studielån. Var ikke akkurat noe sjekketriks, men jeg angrer ikke i dag. Hvorfor ikke? Studietiden er jo ikke det samme når man bor hjemme. Anonymous poster hash: f6ded...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå